Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارشاد بابیان اینکه یکی از عوامل تاثیرگذار در فرهنگ وجود ارتباطات جدید و شبکه‌های اطلاع‌رسانی نوین است،گفت: دشمنان با ابزار‌های رسانه‌ای درصدد تضعیف انقلاب اسلامی هستند، اما تک‌تک مردم کشور به وجود انقلاب اسلامی و ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سید عباس صالحی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی این استان گفت: وجود شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی در این استان و بیش از ۳ هزار مسجد و کلیسا در این استان نشان از ظرفیت‌های عظیم این استان در موضوعات مختلف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فرهنگ در جامعه اسلامی نقش مهمی دارد، اتفاقات پایدار همیشه در مسیر فرهنگ رخ داده است. به همین منظور اگر در حوزه فرهنگ به خوبی کار کنیم نوعی خود مراقبتی را در حوزه‌های مختلف که به مراتب هزینه‌های کمتری دارد و در عین حال موثرتر هم هست انجام داده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد سهم فرهنگ در بودجه عمومی تاکید کرد: کل بودجه فرهنگی کشور که در بودجه عمومی در نظر گرفته شده ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و این شامل تمام دستگاه‌های مختلف فرهنگی می‌شود.

صالحی با بیان اینکه ۴۵۰ نهاد فرهنگی در کشور در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها ۱۵درصد از بودجه فرهنگی کشور را استفاده می‌کند که رقم بسیار ناچیزی است.

وی افزود: یکی از عوامل تاثیرگذار در فرهنگ وجود ارتباطات جدید و شبکه‌های اطلاع‌رسانی نوین است، امروز دشمنان با ابزار‌های مختلف رسانه‌ای درصدد تضعیف انقلاب اسلامی هستند، اما شواهد نشان می‌دهد تک‌تک مردم کشور به وجود انقلاب اسلامی و ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب تدارک بسیاری دیده و نقشه و نگاه آنان این بود که در 6 ماهه کشور فروخواهد ریخت افزود: اروپایی‌ها احساس می‌کردند که کشورمان دوام نخواهد آورد و با آشوب و قحطی و ناآرامی‌ها همراه خواهد شد و جامعه ایرانی افتخار دارد که هشت سال دفاع مقدس را تحمل کرد و ذره‌ای خاک خود را به دشمن نداد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: فرصت‌های ملی، منطقه‌ای و استانی در حوزه‌های مختلف گردشگری و فرهنگی را باید احصا کنیم تا از این ظرفیت در جهت رشد و توسعه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه گردشگری سلامت یک مسیری را پیدا کرد و قالب‌های متنوعی برای گردشگری وجود دارد اظهار کرد: از جمله آن می‌توان به گردشگری مذهبی، ادبی، فرهنگی و تاریخی است که باید توسعه یابد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه نیز تصریح کرد: رابطه اجتماعی بین مسوولان و مردم بر مبنای هویت اجتماعی پدید آمده و نقشه‌های دشمنان را ناکام گذاشته است و فرصت های ملی را نباید دست کم بگیریم و احصاء کنیم و علاوه بر آن باید فرصت‌های منطقه‌ای و استانی را نیز جدی بگیریم.

صالحی با اشاره به اینکه در بحث حوزه قرآنی مشکل این است که رقمی که در بودجه تخصیص می‌یابد بسیار ناچیز است، عنوان کرد: منابعی که وجود دارد برای حوزه قرآن محدودیت‌هایی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 819 فیلم کوتاه از کشورمان حضور بین المللی داشته است، بیان کرد: ظرفیت‌های رسانه‌ای، از طریق تورهای عکاسان، فیلم‌های کوتاه و مستند ظرفیت قابل توجهی در این حوزه‌ها به وجود آورده است.

در ادامه این جلسه «حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی» نیز به اهمیت توجه جدی دولت در رعایت عدالت در مسائل تخصیص بودجه‌ای به استان‌های محروم و مرزنشین تاکید کرد.

همچنین «شهریاری استاندار آذربایجان غربی» نیز در این جلسه زیربنای توسعه کشور را در تقویت فرهنگ دانست و گفت: وجود مدیریت واحد در موضوعات مختلف فرهنگی بسیار مهم است و باید دستگاه‌های مختلف فرهنگی بدان توجه داشته باشد.

وی با بیان این که کم بود فضا‌های فرهنگی در استان با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جبران می‌شود، تصریح کرد: آذربایجان غربی از لحاظ نبود آسیب‌های اجتماعی وضعیت خوبی دارد. اما در این میان از نقش رسانه‌ها بر توسعه همه جانبه استان در حوزه‌های مختلف نباید غافل شد.

در ادامه این جلسه «حجت‌الاسلام خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی» نیز با ارائه گزارشی از روند برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی استان توضیح داد: از زمان تشکیل شورای فرهنگ عمومی دراستان آذربایجان غربی تا کنون ۴۶۰۰ مصوبه فرهنگی در استان به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان فضای فرهنگی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر در آذربایجان شرقی ۷۵ متر است در حالیکه این فضا در استان ما ۲۵متر مربع است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی با بیان اهمیت بالای سینما‌ها در فرهنگ عمومی در جامعه، گفت: در شهر تبریز ۲۰ سینما وجود دارد درحالیکه تعداد سینما‌های ارومیه ۳عدد است.

خدایاری یادآور شد: دستور کار جلسه شورای فرهنگی عمومی استان در سال ۱۳۷۲ تشکیل شده است. تا کنون  ۱۱۴جلسه در مرکز استان و ۱۳۰جلسه شهرستان‌ها تشکیل شده و در این جلسات بیش از ۴۶۰۰ مصوبه به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی از مهمترین مسائلی هستند که در مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید به آن‌ها توجه کرد، اظهار کرد: آموزش‌ها در این رابطه باید افزایش یابد و لازم است این که یاد بگیریم از رسانه چطور استفاده کنیم تا خانواده و کودکان مصون بمانند و پاسدار ارزش‌های اخلاقی، اجتماعی و دینی باشند.

گفتنی است در این جلسه تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه فضا‌های فرهنگی استان از جمله یادمان شهدای سردشت و موضوع دفاع مقدس در استان بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان غربی امضا شد.

پایان پیام/523

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شب یلدا اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته پژوهش شب چله چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گرامیداشت حماسه 9 دی رژیم صهیونیستی صالحی آذربایجان غربی سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • استفاده از روش‌های نوین برای به نتیجه رسیدن کارهای فرهنگی
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند