Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - چابهار - ايرنا - براساس توافقنامه موسوم به چابهار بين سه کشور ايران، هند و افغانستان امروز /دوشنبه/ با افتتاح رسمي دفتر شرکت IPGL ، اپراتوري بندر شهيد بهشتي چابهار رسما به اين شرکت هندي واگذار شد.

معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي کشور در حاشيه اين نشست به خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اپراتوري شرکت هندي در بندر چابهار به مدت يک و نيم سال موقت و پس از آن به مدت 10 سال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد علي حسن زاده گفت: تخليه و بارگيري، تامين تجهيزات و بازاريابي بخشي از ماموريت شرکت اپراتوري IPGL در بندر چابهار خواهد بود.
وي با اشاره به اهميت اجرايي شدن توافقنامه موسوم به چابهار افزود: توافقنامه چابهار در مجلس سه کشور ايران، هند و افغانستان به تصويب رسيده و بخشي از قانون اين کشور ها به شمار مي آيد.
معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي بيان کرد: دفتر شرکت IPGL همزمان با نخستين نشست کميته پيگيري اجرايي سازي موافقتنامه چابهار در محل بندر شهيد بهشتي راه اندازي و افتتاح شده است تا بتواند امورات را مديريت کند.
وي بيان کرد: توافقنامه چابهار موجب تسهيل ترانزيت کالاها بين کشورهاي هند و افغانستان مي شود و نقش مهمي در توسعه اقتصادي منطقه دارد.
حسن زاده تصريح کرد: به دنبال توسعه بندر چابهار و رونق تجارت و ترانزيت هستيم تا اين بندر به مدل موفقي در زنجيره حمل و تامين کالاها تبديل شود.
وي گفت: چابهار بيشترين مشوق هاي تعرفه خدمات بندري و دريايي را در بين بنادر منطقه درياي عمان و خليج فارس دارد و اين منطقه راهبردي بهترين نقطه براي ترانزيت و تجارت کالا بين کشورهاي هند، افغانستان و ساير کشورهاي منطقه بويژه کشورهاي CIS است.
معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي ادامه داد: انتخاب مسير براي انتقال کالا، برنامه ريزي براي بازاريابي، چگونگي جذب تجار و سرمايه گذاران، نشان دادن فرصت و ظرفيت هاي موجود براي استفاده از بندر چابهار در زنجيره تامين، از مهمترين مسائل مورد بحث در نشست کميته پيگيري اجرايي سازي موافقتنامه چابهار است.
وي افزود: تسهيل تجارت، نقش اپراتورها، گمرک و همچنين انبار کالا و تبادل اطلاعات از ديگر مباحث مطرح شده در نشست کميته کارشناسي توافق نامه چابهار است.
به گزارش ايرنا، هيات اقتصادي و سياسي کشورهاي هند، افغانستان و ايران از قسمت هاي مختلف بندر شهيد بهشتي، تجهيزات و فرصت هاي سرمايه گذاري، تجاري و ترانزيتي بندر چابهار ديدن کردند.
3043**3213/1352
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه شهید بهشتی: دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین را بورسیه می‌کنیم

به گزارش صدای ایران، رئیس دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد که دانشجویان اخراجی آمریکایی حامی فلسطین را در این دانشگاه بورسیه می‌کند.

سیدمحمود آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در حمایت از مردم غزه و محکومیت اقدام دولت آمریکا نسبت به اساتید معترض گفت: دانشجویانی که به دلیل اعتراض به عملکرد صهیونیست‌ها از دانشگاه‌های اروپا و امریکا اخراج شده‌اند را پذیرش می‌کنیم. 

وی افزود: برای این دانشجویان بورسیه تحصیلی در نظر گرفته‌ایم و هزینه آموزش، خوابگاه و اسکان را به طور کامل تقبل می‌کنیم.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: همچنین از دانشجویان فلسطینی که در زندگی‌شان دچار مشکل شده‌اند نیز حمایت ویژه می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • (ویدئو) رئیس دانشگاه شهید بهشتی: در اتفاقات ۱۴۰۱، پلیس ایران وارد هیچ دانشگاهی نشد
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • دانشگاه شهید بهشتی: دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین را بورسیه می‌کنیم
  • گلایه تاکسی داران از تاکسی های گرانقیمت برقی