Web Analytics Made Easy - Statcounter



معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم ناو هواپیمابر استنیس به آبهای سرزمینی ما نزدیک شود.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم تقدیر از پژوهشگران دانشگاه دافوس در پاسخ به سوال ایسنا در مورد واکنش ارتش به ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به خلیج فارس اظهار کرد: پاسخ نیروهای مسلح به این است که ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناو ده ماه در خلیج فارس نبوده و اکنون به این منطقه آمده است اما مشابه این ناو در منطقه بوده است.

وی در ادامه افزود: ما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم این ناو به آب‌های سرزمینی ما در خلیج فارس نزدیک شود. ما در خلیج فارس بر اساس قوانین دریایی، آب‌های سرزمینی داریم و خارج از آب‌های سرزمینی ما، دریای آزاد محسوب می‌شود و هر کس می‌تواند آنجا دریانوردی کند، همانطور که ما می‌توانیم در آب‌های آزاد دریانوردی کنیم. وقتی ما گفتیم به اقیانوس اطلس رفته و نزدیک مرزهای استکبار جهانی ناوهای ما دریانوردی می‌کنند بر اساس همین قانون دریانوردی در آب‌های آزاد بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه ورود ناو آمریکایی خیلی برای ما مهم نیست، افزود: آنها نمی‌توانند اقدامی علیه ما انجام دهند. ما آنقدر پیش بینی و امکانات داریم و تمرین کرده‌ایم که بتوانیم مقابل تبلیغات آنها بایستیم. مطمئن باشید که آنها جرأت هیچ اقدامی علیه ما را ندارند. ورود این ناو به خلیج فارس خیلی برای ما مهم نیست، زیرا در آب‌های آزاد می‌توانند دریانوردی کنند مثل نفت کش‌ها و کشتی‌های تجاری، ما کار خودمان را انجام می‌دهیم. رویکرد ما هم شب حمله‌ای فکر کردن است. یعنی ما هر لحظه آماده دفاع هستیم.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود. تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088031 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟