Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا منصور کتانباف دوشنبه در آیین رونمایی از کتاب شهریاران شهر در تالار اجتماعات شهید جمالپور ادامه داد: کلانشهر اهواز نقش مهمی در توسعه کشور دارد اما باید بررسی شود که خود این شهر چه میزان توسعه و پیشرفت داشته است.
وی تصریح کرد: از سویی دیگر شهرداری اهواز نقش بسزایی در پشتیبانی دفاع مقدس داشته است که باید به رشته تحریر در بیاید و برای استفاده نسل های بعد در موزه دفاع مقدس قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار اهواز گفت: در تمام دنیا ثبت وقایع و تاریخ شفاهی یکی از مصادیق پیشرفت و طراحی نقشه راه تلقی می شود.

**تقوا و تواضع لازمه مدیریت شهری
نخستین شهردار اهواز پس از انقلاب اسلامی نیز خطاب به مدیران فعلی شهرداری اهواز گفت: وجود تقوا و روحیه تواضع برای تمام مدیران به ویژه مسئولان شهرداری لازم است.
حجت الاسلام سید نجف علی طباطبایی با اشاره به سابقه دو ساله خود در سکانداری شهرداری اهواز ، ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی مدیران و کارکنان شهرداری اهواز همچنان در اعتصاب بودند و شهردار وقت نیز استعفا داده بود، اگرچه تجربه کافی در امور اجرایی نداشتم اما با انتخاب چند مدیر توانمند به عنوان بازوان قوی تلاش شد تا بخشی از مشکلات شهر رفع شود.

**اهواز مرکز جنگ تحمیلی
دومین شهردار اهواز پس از انقلاب اسلامی نیز که جنگ تحمیلی در زمان سکانداری وی رخ داده است اظهار داشت: تنها در یک روز 54 نقطه از شهر اهواز توسط نیروهای بعث مورد بمباران قرار گرفت.
محمدرضا شریف نیا با اشاره به اینکه اهواز مرکز جنگ تحمیلی بود گفت: اگرچه این جنگ نابرابر خسارت های فراوانی در پی داشت اما همچون یک دانشگاه انسان ساز ثمرات بسیاری هم داشت.
وی ادامه داد: شهر اهواز از جهات مختلف بسیار مهم است اما در مباحث مختلف ازجمله کنترل حاشیه نشینی بدان توجه نشده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی نیز گفت: در استان خوزستان به ویژه کلانشهر اهواز ظرفیت های مدیریتی بسیاری وجود دارد اما فرهنگ انتقال اطلاعات و بیان دیدگاه های مختلف با حفظ حرمت ها ضعیف است.
ابراهیم نوشادی اظهار داشت: مدیران شایسته ای در اهواز وجود دارد که باید قدر آنها دانسته شود.
وی یکی از اولویت های تدوین کتاب شهریاران شهر را مستندسازی تجارب شهرداران گذشته کلانشهر اهواز عنوان کرد و افزود: گام بعدی مستندسازی تجارب معاونت های مختلف شهرداری اهواز است که در دستور کار معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی قرار دارد.
نوشادی با بیان اینکه تحریر کتاب تجارب شهرداران یک کلانشهر پس از انقلاب اسلامی برای نخستین بار در اهواز صورت گرفته است یادآور شد: کلانشهر اهواز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷ شهردار را تجربه کرده است که همگی آنها در قید حیات هستند از همین رو در جمع آوری مستندات و تجارب با آنها گفت و گو شد.
معاون شهرداری اهواز با اشاره به اینکه تدوین این کتاب در راستای استقرار مدیریت مدیریت دانش در شهرداری اهواز بوده است گفت: این تجربه مدیریتی حاصل آموخته های طول مدیریت افراد در سازمان شهرداری است.
نوشادی خاطر نشان کرد: دانش مدیران باید مستندسازی شود و برای نسل بعد مدیران و کارشناسان شهرداری مورد استفاده قرار گیرد.
رییس شورای شهر اهواز نیز استفاده از تجارب، آزمون و خطای مدیران گذشته را سبب به دست آمدن نتایج مثبت برای پیشبرد اهداف فعلی شهرداری اهواز دانست.
عبدالزهرا سنواتی ادامه داد: طبق روایات و احادیث نیز استفاده از تجارب گذشته توسط مدیران و مسئولان نشانه اهل خرد است.
بنابراین گزارش، کتاب شهریاران شهر (تجارب و خاطرات شهرداران اهواز پس از انقلاب اسلامی) با حضور شهرداران ادوار مختلف اهواز رونمایی شد.
/6002/9887
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب انقلاب اسلامی حاشیه نشینی دفاع مقدس معاون برنامه ریزی معاونت برنامه ریزی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما افزود: بررسی بیانات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ایشان همه جوانب مهم نشر را از جمله طراحی جلد تا آثار فاخر، ترجمه معکوس به زبان‌های دیگر و تولید و توزیع کتاب همواره مورد توجه شان بوده است.
وی گفت: ایشان در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس بر موضوع ثبت و ضبط خاطرات تاکید کرده اند وگرچه انتشار ۳۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس نشان از تمرکز نویسندگان بر این مباحث است، اما کافی نیست و کار‌های به زمین مانده زیادی وجود دارد.
آقای مختارپور افزود: علاوه بر بیانات، تقریظ‌هایی که ایشان بر کتاب‌ها نوشته اند همیشه جریان ساز بوده و به دنبال هر تقریظ یک جریان ادبی حاصل شده است.
به گفته آقای مختارپور رشد ادبیات داستانی بعد از پیروزی انقلاب رقم خورد و با انتشار تقریظ‌های رهبر انقلاب بر کتاب‌ها که از دهه هشتاد کلید خورد کتاب‌های دفاع مقدس به موضوع‌های مختلف و بر زمین مانده جنگ تحمیلی پرداختند.

دیگر خبرها

  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است