Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مجید پورعیسی در این نشست اظهار داشت: حضور بنیاد علوی در شهرستان ها با هدف محرومیت زدایی ستودنیست و انتخاب مانه و سملقان به عنوان چهارمین شهرستان پایلوت اجرای این طرح فرصتی مغتنم برای خراسان شمالی محسوب می شود.

وی افزود: در راستای نیل به اهداف سیاست های محرومیت زدایی این طرح تمامی دستگاه های اجرایی باید پای کار باشند و تاکید می کنم مدیران خود در نشست های هماهنگی مربوط شرکت کنند تا در روند اجرایی طرح مشکلی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنیاد علوی قرار است از آخرین شیوه های موثر برای اجرای طرح بهره مند شود و ما باید در حوزه های مختلف مانند عمران شهری، فرهنگی، اجتماعی، محیط زیست، آموزش و دیگر بخش هایی که با روش و شیوه تولید سر و کار دارند، تدبیرهای لازم را پیش بینی کنیم تا با استفاده درست از فرصت به وجود آمده منشا خیر در پهنای جغرافیای خراسان شمالی باشیم.

در ادامه این نشست، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: هدف از تشکیل این نشست آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رویکرد حضور بنیاد علوی در شهرستان مانه و سملقان است تا در حوزه جذب تسهیلات و توسعه و پیشرفت گام های موثرتری برداشته شود.

رضا رجب زاده افزود: در بحث طرح اشتغال روستایی ۲۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص مجدد برای استان رقم خورده است که تاکید استاندار بهره مندی بخشی از این اعتبارات در مناطق و روستاهای مرزی با هدف توسعه ای و محرومیت زدایی است؛بنابراین تاکید می کنم طرح ها برای برخورداری از وجاهت بیشتر در توسعه روستایی باید مجدد بازنگری شود.

رجب زاده ادامه داد: سند توسعه استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی در روزهای آینده رونمایی می شود و در بخش روستایی نیز سندی در حال تنظیم داریم که این اسناد برای پیشبرد و توسعه استان بسیار مهم است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توسعه و پیشرفت خراسان شمالی سازمان مدیریت و برنامه ریزی محیط زیست معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: توجه به ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی می‌تواند گامی بلند در تحقق شعار سال باشد.

محمد شعاعی امروز (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامیداشت روز شوراها که در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: رسیدن به توسعه بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست و باید توجه کرد که با توان مردمی‌ می‌توان به اهداف والا در کشور رسید.

وی شوراهای شهری و روستایی را ظرفیت بی‌بدیل برای کشور دانست و افزود: برای توسعه عدالت اجتماعی نیاز به سرمایه‌گذاری وجود دارد و این نکته را نباید از نظر دور داشت و در این راستا از ظرفیت روستاها و شوراها باید بهره برد.

او ادامه داد: عزم جدی بر این است که در جهت توسعه آبادانی و رفع مشکلات مردم حرکت کنیم. همه ساله نیز اقدامات و شرایط، اقتضائات خود را داشته است و تلاش بر تسریع قعالیت‌ها بوده است.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه در توسعه اقتصادی می‌توان اعداد و ارقام اعلام کرد، افزود: نباید از توسعه اجتماعی فاصله گرفت چرا که اصلی‌ترین شاخص و توانمندی، دارایی نظام‌ مردم هستند.

در ادامه رئیس شورای استان زنجان گفت: شوراهای شهر و روستایی ار ارکان تصمیم‌گیری است که قانون‌گذار به آن توجه داشته است. قانون‌گذار نظارت را بر عهده شورا قرار داده است که باعث می‌شود مردم در تعیین سرنوشت خود حضور دارد.

حسین بابامرادی افزود: ۲۳۰۰ در استان زنجان در شوراهای شهر و روستا فعال هستند و ۲.۲ درصد را تشکیل می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه، دوری از سیاست‌زدگی در شوراها را مهم دانست و گفت: اعضای شورا باید به این نکته توجه داشته باشند که شوراها مشاور امین بوده و باید از همکاری مردم بهره بگیرند.

مجید ناصحی‌مقدم تصریح کرد: برای کاستن تنش در شوراها و کاربردی بودن عملکرد این نهاد مردمی باید نظر همه اعضا در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد، چون در راستای حل مشکلات محلی گام برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: شوراهایی می‌توانند موفق باشند که از چند قطبی شدن بپرهیزند. این نکته دور از ذهن اعضا نباشد چون این آفت بزرگی است. شوراها باید بیشتر به سمت هم‌فکری بروند.

این عضو شورای شهر زنجان در یخش دیگری با اشاره به اینکه برای ایجاد زیرساخت در شهرها و روستاها نیاز به اعتبار و پول است، گفت: شهرهای زنجان زیرساخت اولیه توسعه را ندارند و لازم است نگاه ویژه‌ای به آن شود و بدون توجه به آن نمی‌توانیم فاصله نجومی خودمان با سایر شهرها را جبران کنیم.

ناصحی‌مقدم افزود: به موضوع مدیریت یکپارچه شهری نیز باید توجه شود و نیاز است این تفکر ایجاد شده و به‌صورت مستمر هماهنگی بین‌بخشی اعمال شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است