Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - نشریه آمریکایی با اشاره به انتصاب یکی از مدیران سابق شرکت بویینگ برای سرپرستی وزارت دفاع آمریکا نوشت که روابط این شرکت بزرگ با پنتاگون نگران کننده است.

به گزارش ایرنا به نقل از فارن پالیسی ، «پاتریک شاناهان» از مدیران سابق شرکت بزرگ هواپیمایی بویینگ قرار است جانشین جیم متیس وزیر دفاع آمریکا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت فزاینده بویینگ با تصرف وزارت دفاع در دولت ترامپ قابل چشم پوشی نیست.
ترامپ روز یکشنبه در توییتر اعلام کرد که جیم متیس وزیر دفاع مستعفی زودتر از انتظار کنار می رود و او پاتریک شاناهان از مدیران سابق بویینگ را به عنوان سرپرست وزارت دفاع منصوب می کند. ترامپ گفت که پاتریک فهرستی طولانی از دستاوردها دارد و عالی خواهد بود.
هر چند شاناهان بطور رسمی برای تصدی وزارت دفاع معرفی نشده - که نیازمند تائید سنا است - اما منابع آگاه می گویند که او یکی از گزینه های اصلی کاخ سفید برای این پست است.
قدرت گرفتن شاناهان تازه ترین علامت از نفوذ فزاینده بزرگترین شرکت هوافضایی جهان در وزارت دفاع دولت ترامپ است.
در شش ماه گذشته ، بوئینگ در سه رقابت چند میلیارد دلاری برای برنامه های مهم هواپیمایی وزارت دفاع برنده شده است. این درحالی است که این شرکت در تحویل ناوگان جدید تانکرهای نیروی هوایی آمریکا تاخیرهای زیادی داشته است.
اکنون رهبران ارشد پنتاگون نیروی هوایی را مجبور می کنند که نسخه جدیدی از جنگنده اف-15 بویینگ را خریداری کند که برای منابع محدود نیروی هوایی با اف-35 شرکت لاکهید مارتین رقابت خواهد کرد.
قرارداد 1.2 میلیارد دلاری برای خرید دهها فروند از این نسخه جدید موسوم به اف-15 ایکس همان نسخه ای که بویینگ برای کشور قطر تولید می کند ، نشان دهنده نفوذ بالای این شرکت بر مقامات ارشد دولت ترامپ است که سابقه این مساله به اوایل دولت ترامپ باز می گردد.
ترامپ در فوریه 2017 خرید جت های جنگی 'سوپر هورنت' اف/ای-18 شرکت بویینگ را بجای اف-35 مطرح کرد. نیروی دریایی آمریکا در بهار امسال 100 فروند از این جنگنده را سفارش داد.
ترامپ همچنین رابطه ای شخصی با 'دنیس مولنبرگ' مدیر اجرایی بویینگ دارد. این دو برای قرارداد 3.9 میلیارد دلاری یک هواپیمای جدید ریاست جمهوری 'ایر فورس وان' مذاکره کردند که ترامپ مدعی است 1.4 میلیارد دلار برای مالیات دهندگان صرفه جویی دارد.
'ریچارد ابولافیا' از مقامات شرکت 'تیل گروپ' می گوید: بویینگ کارزار گسترده ای برای لابی و ارائه قیمت های رقابتی و توسعه محصولات خود راه اندازی کرده است. سودهای سرشار هواپیماهای غیرنظامی بویینگ به این شرکت اجازه پیشنهادهای جذابتر در بخش نظامی را می دهد.
بویینگ از اظهار نظر خودداری کرد. هیچ نشانه ای حاکی از شرایط و امتیازات خاص و ناعادلانه برای بویینگ در زمینه تهیه محصولات پنتاگون در دست نیست اما با این حال منابع آگاه می گویند که این روند نگران کننده است.
یک مقام آگاه در این باره گفت: رهبران ارشد پنتاگون خرید هواپیمای اف-15 ایکس را به نیروی هوایی تحمیل می کنند .
وی افزود : همین رهبران ارشد همچنین تلاش می کنند که بخش تفنگداران دریایی را به خرید جنگنده های سوپرهورنت اف/ای 18 بویینگ متقاعد سازند. برخی کارشناسان نیز می گویند که خرید اف-15 ایکس از لحاظ مالی برای نیروی هوایی منطقی نیست.
اروپام**1078** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بويينگ آمريكا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند

۱۰ خلبان اوکراینی که اکثر آنها هرگز پرواز نکرده‌اند، برای گذراندن دوره‌های آموزشی جامع مطابق با استانداردهای نیروی هوایی وارد فرانسه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این آموزش در پایگاهی در جنوب غرب فرانسه برگزار می‌شود و مقامات فرانسوی به دلایل امنیتی اطلاعاتی در مورد مکان خلبانان اوکراینی فاش نکردند.

به نقل از لیبراسیون، بااین‌حال، آنها که بین ۲۱ تا ۲۳ سال سن دارند، باید بعد از کریسمس سکان جنگنده اف-۱۶ آمریکایی را در دست بگیرند.

قبل از عزیمت به فرانسه، خلبانان اوکراینی سه ماه را در بریتانیا گذراندند و زبان انگلیسی را آموختند، زبانی که خلبانان ناتو از آن استفاده می‌کنند.

در مجموع، خلبانان اوکراینی دوره ۸۰ ساعت پرواز و ۵۰ جلسه شبیه‌سازی را خواهند گذراند. این آموزش سریع نصف طول دوره نیروی هوایی فرانسه است، اما کی‌یف چاره‌ای ندارد زیرا نیروی هوایی این کشور از آغاز جنگ تمام‌عیار روسیه آسیب‌دیده است و نیاز به بازسازی فوری دارد.

انتظار می‌رود اف-۱۶های آمریکایی در تابستان امسال وارد اوکراین شود. پس از اتمام دوره آموزشی خود در فرانسه، خلبانان اوکراینی، بعد از یک دوره سازگاری چهار ماهه در رومانی، از این جنگنده‌ها استفاده خواهند کرد.

سه جنگنده دیگر اف-۱۶ از هلند اخیرا به مرکز آموزشی اروپا در نزدیکی شهر فاتستی رومانی وارد شده‌اند. در حال حاضر هشت فروند اف-۱۶ در این پایگاه وجود دارد که ۳۲ فروند دیگر از نروژ وارد این پایگاه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود