Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به دلیل کاهش قیمت دارو نسبت به خارج از کشور، باید از قاچاق معکوس این کالا جلوگیری کنیم و برخورد با قاچاق معکوس دارو در شهرستان های مریوان و بانه با حساسیت ویژه‌تری باید انجام شود.

‌به گزارش ایسنا،‌بابک قطبی روز دوشنبه، در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور استان که در سالن جلسات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه تحریم‌های ناخواسته و ناعادلانه کشور را در موقعیت خاص قرار داده است، اظهار کرد: به دلیل اعمال تحریم ها باید در بحث دارو دقت، نظارت و مدیریت جامع را لحاظ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظارت‌های مشترک با همکاری نهادهایی همچون تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت و معدن و دانشگاه علوم پزشکی در استان شکل گرفته که در قالب آن گشت‌های مشترک به صورت هفتگی انجام می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه با اشاره به اینکه مواردی همچون دریافت اضافی پول توسط چند داروخانه در گشت‌های نظارتی مشاهده و برخوردهای قانونی لحاظ شده است، عنوان کرد: در خصوص نظارت ویژه بر ارائه دارو نیز گشت‌های مشترک با شرکت های پخش دارو صورت گرفته که بر رعایت موارد قانونی در خصوص توزیع دارو الزام شده است.

قطبی تصریح کرد: خوشبختانه استان کردستان جزو استان‌هایی است که بالغ بر 95 درصد داروسازان فعال آن متعهد به کارشان هستند.

وی در مورد کمبودهای دارویی در سطح استان هم گفت: کمبودها مربوط به همان اقلام نایاب قبل از تحریم است و در برخی اقلام دارویی هم بسته به زمان، کمبودهایی رخ داده که این کمبودهای دارویی در سطح استان مشابه کمبودهای کشوری است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه ذکر کرد: داروهایی که با کمبود مواجه هستند براساس نسخه های کنترل شده و ردیابی شده به مشتری عرضه می شود.

وی همچنین اعلام کرد: سامانه 190 هم به صورت 24 ساعته در اختیار مردم قرار دارد و شهروندان می توانند از طریق این سامانه اصالت و سلامت دارو، وسایل آرایشی و بهداشتی را دریافت کنند.

قطبی در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: بحث آموزش در بین دانش آموزان و دانشجویان به دلیل اینکه این قشر بیشتر در معرض خطر مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و مکمل های ورزشی قرار دارند، باید به صورت ویژه مورد توجه واقع شود.

وی ادامه داد: به دلیل کاهش قیمت دارو نسبت به خارج از کشور، باید از قاچاق معکوس این کالا هم جلوگیری کنیم و برخورد با قاچاق معکوس دارو در شهرستان های مریوان و بانه با حساسیت ویژه‌تری انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود به آمار هشت ماهه امسال کارگروه پیشگیری و مقابله با محصولات سلامت محور اشاره و عنوان کرد: ۲۴۲ مورد بازرسی از مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی، ۸۷۳ بازدید از سالن‌های آرایشی و بهداشتی بانوان، یک هزار و ۸۰۳ مورد بازرسی از داروخانه‌ها و ۲۲۲ مورد بازرسی از عطاری‌ها و فروش مکمل‌ها در این مدت صورت گرفته است.

قطبی به 115 مورد گشت مشترک از عطاری ها هم اشاره و خاطرنشان کرد: 120 مورد پرونده هم امسال به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قاچاق دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال تجمع مجدد هواداران مردم مظلوم فلسطین در دانشگاه سوربن واقع در فرانسه، پلیس این کشور تلاش کرد با دانشجویان برخورد کرده و تجمع مسالمت آمیزشان را متفرق کند.

بر این اساس، یکی از دانشجویان حاضر در تجمع اعتراض آمیز در این باره خبر داد که پلیس تلاش کرد تا تجمع اعتراضی دانشجویان معترض در محوطه دانشگاه را برهم بزند.

خبرگزاری اسپوتنیک تصاویری را در این ارتباط به نماش درآورد که نشان دهنده خشونت به کار رفته از سوی پلیس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین است.

برخورد خشن پلیس فرانسه با دانشجویان دانشگاه سوربن که در حمایت از فلسطین چادر اعتراضی برپا کرده بودند در تصاویر ارسالی به وضوح مشخص است.

کد خبر 6092426

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخورد‌های دوگانه
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • ورودی شهر مریوان با انجام تعریض باند موجود بهسازی می‌شود
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا