Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، نخستین جلسه هم‌اندیشی مدیران پایگاه‌های میراث جهانی باغ و قنات ایرانی امروز، دوشنبه سوم دی ماه، در کاخ گلستان برگزار شد. همزمان با برگزاری این نشست نیز دفتر مرکزی پایگاه باغ‌های جهانی، بیابان لوت و قنات ایرانی در کاخ گلستان راه‌اندازی شد.

فرهاد عزیزی (مدیر امور پایگاه‌های جهانی) با اعلام این مطلب گفت: نشست جلسه هم‌اندیشی مدیران پایگاه‌های میراث جهانی به دنبال سلسله نشست‌های پیشین برگزار شده که آخرین بار نیز این نشست‌ها در شیراز و با هدف برنامه ریزی‌های استراتژیک پایگاه‌های جهانی و ارائه گزارش عملکرد همکاران برپا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: امروز همزمان با برگزاری این نشست دفتر مرکزی باغ‌های ایرانی، قنات و بیابان لوت که هر کدام دارای دفتر محلی در استان‌ها بودند برای تسریع روند برنامه‌های آتی افتتاح شد.

در این نشست حسین راعی (مدیر پایگاه پرونده قنات ایرانی) گفت: انتظار می‌رود که با افتتاح این دفتر و براساس برنامه‌های مشخص پایش مداوم داشته باشیم و کارشناسان نیز در یک چارچوب تعیین شده اقدام به فعالیت کنند.

او همچنین به برنامه ۵ ساله پایگاه باغ‌های جهانی، بیابان لوت و قنات ایرانی اشاره کرد و افزود: یک برنامه ۵ ساله برای پایگاه باغ‌های جهانی، بیابان لوت و قنات ایرانی تدوین شده که لازم است هدف گذاری‌ها و اقداماتی که صورت می‌گیرد براساس این برنامه ۵ ساله پیش رود.

راعی افزود: توجه به ظرفیت‌های درون زا، بالابردن ضریب ماندگاری آموزش و ایجاد انتفاع محلی و ملی، معرفی و جذب سرمایه‌های اجتماعی و حفاظت ایجابی اهم سیاست‌های پایگاه‌ها با توجه به سیاست‌ها و استراتژی‌های مرکز میراث جهانی است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پایگاه کاخ موزه گلستان باغ های جهانی بیابان لوت قنات ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۳۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سند مجموعه جهانی تخت جمشید


مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، با بیان این که در این سند محدوده ۱۴۶ هکتاری مجموعه تخت جمشید تعیین شده است، افزود: بخش‌های شهر باستانی پارسه در زمان هخامنشیان در این سند مشخص شده است و از این پس ورود به این حریم باید مطابق با قوانین باشد.
عسکری ادامه داد: صدور سند برای مجموعه جهانی تخت جمشید، سبب افزایش اعتبار جهانی این مجموعه می‌شود و در مراودات حقوقی بین المللی ایران و دیگر کشور‌های بسیار موثر خواهد بود.
مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید گفت: ایجاد حریم برای مجموعه‌های باستانی سبب حفاظت بیشتر از این مجموعه‌ها می‌شود.
مجموعه جهانی تخت جمشید از سال ۵۱۸ پیش از میلاد به مدت ۱۸۰ سال طول کشید، بنایی که ۲۸ ملت دنیای باستان با دریافت دستمزد و مدیریت ایرانیان، آن را به پا کردند.
مجموعه تخت جمشید یا همان پارسه ۱۰ کاخ دارد و در مدت ۲۰۰ سال در شمال شهر فعلی مرودشت آباد بوده است.

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • تذکر مهم به برخی مسئولان بخاطر کارهای بی قاعده در حوزه حجاب
  • همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • رونمایی از سند مجموعه جهانی تخت جمشید
  • کسب رتبه چهارم ایران در تولید علم طب سنتی در جهان
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • پالنگان کردستان در رویای جهانی شدن
  • سفیر ایران در سوریه: ایران دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های لازم برای پاسخگویی است
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند