Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۸ و نیم میلیون نفر از مردم یمن از حداقل امنیت غذایی محروم هستند و فقط به یک وعده غذا در روز محتاجند و نمی‌دانند آیا وعده غذای بعدی به آن‌ها می‌رسد یا نه؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در همایش بررسی مقاومت مردم مظلوم یمن که با عنوان انسانیت در خون به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به جنایت‌های ائتلاف سعودی در یمن گفت: امروز شاهد سنگین‌ترین بمباران‌ها که در تاریخ یمن بی سابقه بوده هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه پس از ۱۳۷۳ روز جنگ در یمن بیش از ۱۶۰ هزار انسان به خاطر نداشتن غذا و دارو مرده اند و این جدایی از کسانی است که آماج تیر و ترکش دشمن بوده اند، افزود: امروز ۴ میلیون انسان در سرما و گرما و بیابان‌های یمن آواره شده اند و ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک در معرض وبا هستند و یک میلیون نفر نیز به وبا گرفتار شده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مردم یمن گرسنه اند و ۵۸ درصد آن‌ها آب آشامیدنی ندارند؛ به گونه‌ای که ۱۶ میلیون نفر فاقد آب آشامیدنی هستند، اظهار کرد: ۵۵ درصد مردم یمن یعنی ۱۵ میلیون نفر به کمک‌های بهداشتی اولیه دسترسی ندارند و از طرفی حدود ۱۵ میلیون و ۷۰۰ نفر به دلیل تخریب زیرساخت‌ها از آب و فاضلاب محروم شده اند.

رحیم پورازغدی تصریح کرد: ۸ و نیم میلیون نفر از مردم یمن از حداقل امنیت غذایی محروم هستند و فقط به یک وعده غذا در روز محتاج اند و نمی‌دانند آیا وعده غذای بعدی به آن‌ها می‌رسد یا نه؟

وی اظهار کرد: بین ۱۱ تا ۱۵ درصد مردم یمن دچار سوءتغذیه شدید هستند؛ به طوری که شاهدیم مادری برای اینکه کودک او از گرسنگی نمیرد، خون انگشت خود را به او می‌دهد تا بمکد و این‌ها حقوق بشر، صلح و آزادی برای ملت یمن است که نظر مستشاران آمریکایی، اسرائیلی هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امروز نیرو‌های انصارالله یمن سربازان اسرائیلی و فرانسوی را در جنگ با این کشور به اسارت گرفته اند، تصریح کرد: امروز نیز شاهدیم که نیروی زمینی این کشور‌ها در الحدیده وارد عمل شده اند و همه این اتفاق‌ها با دلار‌های نفتی عربستان رخ می‌دهد.

رحیم پور ازغدی با اشاره کشته شدن ۳ هزار و ۶۰۰ کودک یمنی تصریح کرد: بنابر اعلام سازمان ملل اگر حملات سعودی همچنان به یمن ادامه یابد، وضع زنان این کشور بدترین وضعیت از ۱۰۰ سال گذشته تاکنون خواهد بود؛ یعنی وضعیت زنان یمنی از جنگ‌های بین المللی نیز بدتر می‌شود.

وی تصریح کرد: با بیان اینکه یک چهارم مدارس، ۱۹۰ نیروگاه، ۲۶۰۰ جاده و پل، ۸۰۰ مخزن و تانکر آب، ۴۳۰ آنتن و مرکز مخابرات، ۱۸۰۰ ساختمان اداری و حکومتی، نیم میلیون خانه، صد‌ها تاکنر سوخت بیش از ۶ هزار بازار و مرکز فروش، ۷ هزار و ۴۰۰ مرکز تجاری، ۷۵۰ انبار مواد غذایی، بیش از ۷۰۰ کامیون حمل غذا، ۴۰۰ پمپ بنزین، ۴ هزار کارخانه، ۳۳۰ بیمارستان، ۹۰۰ دانشگاه و مدرسه، ۱۲۰ استادیوم ورزشی، ۴۰ مرکز رسانه ای، ۲۲۰ مرکز آثار باستانی و ۳ هزار و ۵۰۰ مزرعه در جنگ یمن ویران شده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در این جنگ ۴۰ هزار یمنی معلول و شهید شدند و نزدیک به ۵ هزار زن و ۲۷ هزار مرد قتل عام شده اند، اظهار کرد: ائتلاف آل سعود صد‌ها مرغداری و گاوداری یمن را به صورت آگاهانه بمباران کردند و تمام این‌ها بخشی از ابعاد فاجعه در یمن است بنده به این فجایع اشاره کردم تا بدانید در این کشور چه خبر است.

وی تصریح کرد: در مقابل فجایع ائتلاف آل سعود ملت مجاهد و شریف یمن نیز متقابلا با دست خالی توانسته اند در مقابل قدرت‌ها و ثروت‌های منطقه و از جمله آل سعود ایستادگی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ائتلاف آل سعود در یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۳۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!

به نقل از نیواطلس، ماه گذشته، شرکت هوش مصنوعی اوپن‌ای آی دو روبات عجیب معرفی کرد. یکی، روبات تاکننده لباس از شرکت نروژی ۱ X که مهارت‌های چشمگیر لمس نرم را نشان می‌دهد و دیگری روباتی از شرکت فیگر که توانایی استدلال زبان طبیعی نسل بعدی را نشان می‌دهد. در ماه جاری نیز شرکت Boston Dynamics با مهارت حیرت‌انگیز تعبیه‌شده در روبات جدید اطلس همه را شگفت‌زده کرد. در شرق آسیا نیز شرکت چینی یوبی تک روبات سخنگو با لمس نرم را با نام Walker S رونمایی کرد.

اما ویدیوی امروز که مهارت‌های یک روبات مجهز به هوش مصنوعی معروف به S ۱ را از یک شرکت تابعه نسبتا ناشناخته Stardust Intelligence مستقر در شنژن چین به نام Astribot نشان می‌دهد، همه را انگشت به دهان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این روبات سریع و دقیق است و این بر خلاف همه روبات‌هایی است که تاکنون دیده ایم. به گفته شرکت آستریبات، این روبات انسان نما می‌تواند حرکاتی را با حداکثر سرعت ۱۰ متر در ثانیه انجام دهد و بار ۱۰ کیلوگرمی را در هر بازو تحمل کند. همانطور که ویدیوی این روبات نشان می‌دهد، این سرعت به اندازه‌ای است که می‌توان یک رومیزی را بدون آنکه کوهی از لیوان تکان بخورند، از زیر آنها بکشد.

اما این روبات نه تنها سریع است، بلکه فوق‌العاده دقیق است، از باز کردن و ریختن نوشیدنی، پوست کندن آرام خیار، چرخاندن پن کیک در ماهیتابه تا نوشتن با خط خوش، همه را به بهترین شکل نسبت به همتایان خود انجام می‌دهد.

همچنین این روبات در تقلید حرکات انسان بسیار ماهر است، به این معنی که باید یادگیرنده خوبی باشد.

منبع: همشهری آنلاین

tags # تکنولوژی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • (ویدئو) تصاویر روباتی که حرکاتش شما را انگشت به دهان می کند!
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان