Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان جنوبي گفت: بخشي از عقب افتادگي هاي استان به خاطر اين بوده که سفرهاي مسئولان کمتر به استان انجام شده يا اگر بوده، استفاده خوبي از آن نشده است.

به گزارش ايرنا محمدرضا حسني مقدم روز دوشنبه در نشست بررسي مشکلات پروژه هاي نيمه تمام عمراني خراسان جنوبي با اشاره به سفر آتي معاون سازمان برنامه و بودجه به استان اظهار داشت: در شرايط فعلي که دولت با تنگناي مالي روبه رو است و کمتر اعتبارات به استان اختصاص مي يابد اين سفر مي تواند فرصت خوبي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به ارتباط هاي موجود بين مديران ارشد استان و سازمان برنامه و بودجه گفت: اين موضوع اميدوارکننده است و بايد از فرصت ها استفاده کرد.
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان جنوبي تاکيد کرد: دستگاه هاي اجرايي پروژه هاي کلان که چشم انداز مهمي براي استان دارند را در اين سفر براي بررسي و تمرکز بيشتر معرفي کنند.
وي تدوين برنامه را در اين قبيل سفرها بسيار مهم دانست و گفت: انتخاب درست پروژه ها براي بازديد نيز در بررسي بيشتر مشکلات موثر است.
مديرکل کتابخانه هاي عمومي خراسان جنوبي نيز گفت: 37 پروژه فعال داريم و 50 درصد پروژه ها که از سال هاي قبل روند عمليات اجرايي آن شروع شده با اعتبار کمي به اتمام مي رسد.
محمدرضا رضايي ادامه داد: با 250 ميليون تومان مي توانيم حدود چهار کتابخانه را تا پايان سال در استان افتتاح کنيم که هم کار فرهنگي است و هم اشتغالزايي مي کند.
وي يکي از مهمترين مشکلات استان در حوزه کتابخانه ها را نبود کتابخانه مرکزي عنوان کرد و گفت: کتابخانه مرکزي بيرجند مصوبه سفر دوم هيات دولت نهم بوده که جزو پروژه هاي ملي نيز محسوب مي شود و به خاطر مشکل نبود زمين تاکنون بلاتکليف مانده اما از سال قبل زمين موردنياز آن تملک شده است.
مديرکل کتابخانه هاي عمومي خراسان جنوبي با اشاره به تفاهم نامه اين پروژه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بيان کرد: اخيرا اعلام شده که پروژه کتابخانه مرکزي استاني شده که نياز است اين مشکل بررسي شود.
وي گفت: امسال حدود 20 تا 30 ميليون تومان براي تهيه نقشه هاي پروژه از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعتبار در نظر گرفته شده که با اين وضع روند ساخت آن طولاني خواهد شد.
رضايي با بيان اينکه در اکثر استان ها کتابخانه مرکزي آنها بيش از 95 درصد پيشرفت فيزيکي دارد گفت: خراسان جنوبي هنوز در فاز صفر قرار دارد که انتظار مي رود مورد توجه مسئولان برنامه و بودجه کشور باشد.
وي اضافه کرد: پروژه کتابخانه مرکز قاين نيز از سال 88 شروع شده که با اعتبارات امسال به 50 درصد پيشرفت فيزيکي مي رسد اما به يک معضل اجتماعي تبديل شده و شوراي شهر نيز روي آن حساس است.
رضايي گفت: اگر امسال يک ميليارد تومان اعتبار به نهاد کتابخانه هاي عمومي استان اختصاص يابد حدود 15 پروژه به بهره برداري مي رسد.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي هم با اشاره به 16 پروژه اين حوزه گفت: براي تکميل اين پروژه ها به 16 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
ناصر نبي زاده سالن علامه فرزان را از پروژه هاي مهم شهرستان بيرجند عنوان کرد و افزود: عدم تطيبق اعتبارات فصل 5 با فعاليت ها و ظرفيت ها و توجه به پروژه هاي شهرستاني که بالاي 40 درصد پيشرفت فيزيکي دارند از ديگر موارد قابل طرح در اين سفر است.
وي با بيان اينکه فرهنگ و ارشاد اسلامي آمادگي ارايه طرح هاي فرهنگي در بافت فرسوده را دارد اظهار داشت: نوسازي سينماهاي فرسوده استان در قالب طرح سينماي اميد نيز مي تواند در اين سفر به عنوان مطالبه مطرح شود.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي و خدمات بهداشتي درماني بيرجند نيز گفت: پاداش پايان خدمت بازنشستگان اين دانشگاه به ميزان 30 ميليارد تومان در سه سال اخير پرداخت نشده است.
کامبيز مهدي زاده اظهار داشت: پايان سال 96 در سرجمع بخش بهداشت و درمان و آموزش عالي دانشگاه علوم پزشکي 42 ميليارد تومان کسري داشتيم که به سال 97 منتقل شد.
وي با بيان اينکه در لايحه بودجه 98 هيچ رديفي براي بيمارستان 32 تختخوابي بشرويه پيش بيني نشده است گفت: اين بيمارستان در سال هاي 90 تا 95 حدود هشت ميليارد و 600 ميليون تومان تخصيص داشته و در سال هاي 96 و 97 قرار بود سه ميليارد تومان اوراق داده شود که حذف شد.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي بيرجند بيان کرد: وزارت بهداشت نيز قول تامين رقمي داده که پيش بيني مي شود حدود 1.5 ميليارد تومان اختصاص دهد ولي پيشنهاد مي دهيم براي اين پروژه حدود 12 ميليارد تومان در نظر گرفته شود.
وي با اشاره به کاهش 48 درصدي اعتبارات تملک ملي دانشگاه علوم پزشکي بيرجند در لايحه بودجه 98 نسبت به مصوب 97 گفت: بهبود تجهيزات استاندارد بيمارستان ها از جمله بندهاي اين اعتبارات است که لايحه 98 يک ميليارد تومان پيش بيني کرده در حالي که مصوب 97 سه ميليارد و 800 ميليون تومان بوده است.
مهدي زاده افزود: بنابراين شاهد کاهش 70 درصدي اعتبارات در اين بند هستيم که پيشنهاد مي دهيم پنج ميليارد تومان براي اين موضوع ديده شود.
وي پيشنهاد ايجاد رديف بودجه مستقل براي دانشکده پرستاري قاين، مجوز ماده 23 براي ساخت سازمان دانشکده هاي فردوس و سرايان را از ديگر مواردي عنوان کرد که قابل طرح در اين سفر خواهد بود.
رديف بودجه مستقل براي ارتقاي بيمارستان نهبندان از 32 به 96 تخت و سه مرکز تحقيقاتي مصوب از ديگر درخواست هاي دانشگاه علوم پزشکي براي طرح در سفر معاون امور علمي، فرهنگي و اجتماعي سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبي است.
توجه به بازارچه هاي صنايع دستي، زيرساخت هاي موردنياز مناطق گردشگري، بازديد از بافت هاي تاريخي بيرجند، بشرويه و فردوس، بررسي مشکلات پروژه زندان طبس، ارايه نيازهاي سازمان آموزش فني و حرفه اي در حوزه نوسازي تجهيزات و تخصيص اعتبار براي مواد غذايي به مراکز شبانه روزي و مواد مصرفي در کارگاه ها، بررسي مشکلات دانشگاه صنعتي، فرهنگيان و دانشگاه بيرجند در حوزه عمراني و مشکلات مدارس به خصوص در حاشيه شهر از لحاظ تراکم دانش آموز و تجهيزات از ديگر موارد مطرح شده در اين نشست بود که براي سفر معاون سازمان برنامه و بودجه پيشنهاد شد.
همچنين مقرر شد راه و شهرسازي و شهرداري برنامه اي براي بازديد از بافت هاي فرسوده تدوين کنند تا از ظرفيت سفر مسئولان سازمان برنامه و بودجه در پايان هفته جاري براي رفع مشکلات اين بخش بهره گيري شود.
9893*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد

واحدیان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: ۱۱ طرح جامع در شهرکرد آغاز شده که مهمترین آن طرح کمربندی جنوبی است.

بیشتر بخوانید

تکمیل ۲۵ یادمان شهدا در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: مرحله نخست عملیات اجرایی کمربندی جنوبی شهرستان شهرکرد خرداد امسال به بهربرداری می‌رسد.

واحدیان افزود: این طرح تا پایان سال جاری به طور کامل اجرا و افتتاح خواهد شد.

به گفته وی؛ کمربندی ۱۵ خرداد، کاهش بار ترافیکی در نقاط مختلف شهرستان شهرکرد از جمله تقاطع طالقانی کاشانی و کمربند غربی هم از طرح‌هایی است که امسال برای عملیاتی شدن آن برنامه ریزی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟