Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته محققان امنیتی بالغ بر ۱۹ هزار و ۵۰۰ مودم اینترنت ADSL به فروش رفته در بازار، اطلاعات اتصال کاربران اینترنتی متصل به آنها را افشا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مدت‌هاست که محققان بسیاری از امنیت ضعیف پروتکل‌های مودم‌های اینترنت بی‌سیم وای‌فای می‌گویند و همواره به کاربران وای‌فای هشدار می‌دهند که به امنیت سایبری در مودم‌های خانه یا محل کارشان اطمینان نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا به تازگی محققان و پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری با تحقیقات و بررسی‌های صورت پذیرفته اعلام کرده و بر این باورند که حدود ۲۰ هزار دستگاه از مودم های اینترنت وای‌فای برند اورنج (Orange) از امنیت سایبری ضعیفی برخوردار بوده و بدین ترتیب اطلاعات مربوط به اتصال اینترنت کاربران را افشا کرده و به راحتی در دسترس هکرها و مجرمان سایبری قرار داده است.

بدین منظور کاربرانی که به مودم‌های اینترنت وای فای برند مذکور متصل می‌شوند، باید به این نکته توجه داشته باشند که هر از گاهی با انجام به‌روزرسانی و آپدیت و همچنین فعال‌سازی امکانات امنیتی روترهای مورد استفاده خود، احتمال دسترسی و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و همچنین سرقت اطلاعات شخصی شان را به حداقل برسانند.

بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، حالا به نظر می‌رسد که این محققان امنیتی درحال دستیابی به آدرس اتصال اینترنت کاربران در مودم اینترنتی وای‌فای هستند تا بتوانند منطقه جغرافیایی قربانیان مذکور را بدست آورده و بدین ترتیب هکرها و مجرمان سایبری مربوطه را بهتر و راحت‌تر شناسایی کنند.

با اینکه هنوز هدف و انگیزه نفوذ هکرها به اطلاعات حدود ۲۰ هزار دستگاه از مودم‌های اینترنتی وای‌فای و ADSL برند اورنج معلوم و مشخص نشده است، اما می‌توان گفت که احتمالا هکرها با استفاده از آسیب‌پذیری‌های موجود در این مودم‌های اینترنتی، قصد داشتند به استخراج ارزهای دیجیتال رمزنگاری‌شده بپردازند و با نفوذ به حساب های کاربری افراد و کاربران ارزهای دیجیتال رمزپایه برای خود به دست بیاورند.

انتهای پیام  

 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرقت اطلاعات کاربران اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود

مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط دستگاه‌های ذی‌ربط اطلاعات ۵ هزار و ۷۵۸ تاکسی فاقد بیمه شخص ثالت برای عدم استفاده از سهمیه سوخت به پالایش و پخش ارسال شده است همین طور اطلاعات ۹ هزار و ۱۱۵ وانت بار که بیمه‌نامه آنها از سال ۱۳۹۷ منقضی و دیگر تمدید نشده برای اجرای ماده ۴۸ توسط ستاد سوخت به پالایش و پخش ارسال شده است.

او افزود: این وسایل نقلیه در صورت تهیه بیمه‌نامه و مراجعه به پلیس ۱۰+ و ثبت اطلاعات بیمه‌نامه در سامانه‌های مربوطه مجددا امکان استفاده از سهمیه کارت سوخت خود را خواهند داشت.

گفتنی است، بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری شخص ثالث، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص اولیه سهمیه یا ادامه آن برای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه خودداری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • اینترنت رایگان برای معلم‌ها
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود