Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@22:34:44 GMT

کلاغ‌هایی که شبها برای بچه‌ها شعر می‌خوانند

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۹۴۵۰۶

کلاغ‌هایی که شبها برای بچه‌ها شعر می‌خوانند

«شب که میشه کلاغا» مجموعه شعر «عباسعلی سپاهی یونسی» به گروه سنی خردسالان معرفی می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل ازپایگاه خبری سوره مهر، «شب که میشه کلاغا» از 14 شعر تشکیل شده است: بادکنک من، کلاغا، تاکسی بابا، باد کوچولو، بخاری، برف، کلاغ مسافر، شیلنگ، پنجره‌ها، خدا، خانم قوری، دریا، ساحل و گنجشکا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عباسعلی سپاهی یونسی در این اشعار برای فهم راحت مخاطبش، مثال‌هایی را عنوان کرده که می‌تواند جذاب باشد. مثلاً در همان شعر اول، بادکنک من، شاعر داستان ساده و سرراست شادی را به بهترین نحو بیان می‌کند یعنی می‌گوید که می‌توان به راحتی کسی را شاد کرد حتی با یک کار ساده و بدون خرج. بادکنک این شعر، باد ندارد و باد به راحتی آن را باد می‌کند و هم خود بادکنک شاد می‌شود هم صاحبش.

 بیشتر شعرهای این اثر در قالب چهارپاره و برای گروه سنی خردسالان سروده شده است. در محتوای شعرها هم سعی شده موضوعاتی انتخاب شوند که کودکان آنها را در دنیای پیرامون خود و با ارتباط به سبک خودشان درک می‌کنند.

 از کتاب:شب که می‌شه کلاغا/ میرن به خونه‌هاشون/میرن که خوب بخوابن/درنمی‌آد صداشون/ تخت‌خواب کلاغا/ رو شاخه چناره/ صبح که بشه دوباره/ موقع قار و قاره/ خدا مواظب که/ خوب بخوابن کلاغا/ خوابای خوب ببینن/ لالا لالا لا لا لا(صفحه 13).

 «شب که میشه کلاغا» تولید حوزه هنری کودک و نوجوان است که با قیمت 7900تومان در بازار کتاب عرضه شده است.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز هفته پژوهش آمریکا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اردبیل شب چله ایران گروه سنی خردسالان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم صلاح: اگه حرف بزنم، آتیش به پا میشه!

به گزارش "ورزش سه"، لیورپول یک بار دیگر از پیروزی بازماند و با توقف مقابل وستهم عملا شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست داد. دیگر بعید است قرمزها در رقابت با آرسنال و سیتی شانسی داشته باشند.

بازی یک حاشیه خیلی بزرگ هم داشت. درگیری لفظی شدید محمد صلاح ستاره مصری لیورپولی‌ها با سرمربی‌اش یورگن کلوپ در کنار زمین هنگام ورود به میدان به عنوان بازیکن تعویضی همه توجهات را به خود جلب کرد. به طوری که هم‌تیمی‌اش داروین نونیز برای پایان دادن به آن مداخله کرد و مشخص نبود اگر دخالت داروین نبود کار به کجا می رسید.

در پایان بازی یورگن کلوپ به خبرنگاران گفت در مورد آن صحنه با صلاح حرف زده و دیگر چیزی برای گفتن ندارد. او اصرار داشت از نظر خودش همه چیز تمام شده اما صلاح پاسخی متفاوت داد.

ستاره مصری گفت: «اگه حرف زنم، اتیش به پا میشه.» اظهارنظری که مشخص می کند برای صلاح چیزی تمام نشده و نیمکت نشینی امروز او بی دلیل نبوده است. او مدتی است از فرم خودش دور شده و بعد از شکست از اورتون، امرور زمورد غضب کلوپ قرار گرفت. اوضاع بین او و مربی آلمانی کاملا بحرانی است.

دیگر خبرها

  • خشم صلاح: اگه حرف بزنم، آتیش به پا میشه!
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)