Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش میزان، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، با بیان اینکه دانایی یکی از محور‌ها و شاخصه‌های اصلی پیشرفت و تعالی جوامع است، گفت: هر قدر ما داناتر باشیم قطعا شاهد پیشرفت جامعه خود هستیم.

وی با بیان اینکه دانایی با تکیه بر علم حاصل می‌شود و علم نیز از طریق پژوهش و تحقیق حاصل می‌شود، عنوان کرد: هیچ سازمان و هیچ کشوری بدون پژوهش و تحقیق رشد نمی‌کند و صاحب ثروت و دانش و رفاه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه بدون پژوهش، دانش هم رشد نمی‌کند و هم راکد می‌ماند و نتیجه این راکد ماندن دانش، عقب افتادگی خواهد بود، گفت: پیشرفت و توسعه بدون پژوهش و تحقیق، پایدار نخواهد بود، چون ریشه ندارد و متکی بر دانش نیست.

امیر سیاری با بیان اینکه امروز دیگر زمان صحیح و خطا کردن نیست مگر اینکه مورد اضطراری وجود داشته باشد، تاکید کرد: امروز باید از اعمال سلیقه در کار‌ها جداً جلوگیری کنیم و منابع را هدر ندهیم.

وی با باید کار با تکیه بر پژوهش و دانش پیش برود، عنوان کرد: متاسفانه ما در خیلی جا‌ها گله‌مندیم که منابع موجود برای پژوهش تامین نمی‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اضافه کرد: ما در عصری زندگی می‌کنیم که آینده با عدم قطعیت روبروست و برای آنکه ما آینده خود را بسازیم باید با علم و پژوهش کار کنیم و محیط را خوب بشناسیم.

امیر سیاری با بیان اینکه امروزه سرعت انتقال اطلاعات و تغییر فناوری‌ها در جهان فراوان است و ما باید همراه با فناوری جلو برویم، گفت: اگر ملت و جامعه نتواند روندی را تولید کند و در آن مسیر به سمت آینده حرکت کند قطعا موفق نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ما صرفا با مهندسی معکوس نمی‌توانیم پیشرفت کنیم، افزود: ما باید از راه‌های میانبُر حرکت کنیم و راه‌های میانبُر جز از طریق پژوهش حاصل نمی‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه شناخت نیاز‌های آینده از طریق پژوهش به دست می‌آید، گفت: اگر نیاز‌های آینده را نشناسیم، در نقشه راه و هدف‌گذاری‌های آینده موفق نخواهیم بود.

امیر سیاری با بیان اینکه ما باید محصولی در عرصه نظامی تولید کنیم که نیاز‌های آینده ما را برآورده کند نه صرفا نیاز‌های امروز را، تاکید کرد: اگر برای حل مسئله، پژوهش و تحقیق کنیم و بر مبنای آن حرکت کنیم، به جایی می‌رسیم که دیگران بیایند از ما تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح نباید از دیگران تبعیت کنند و نباید با علم عاریه‌ای حرکت کنند، گفت: نیرو‌های مسلح باید تبعیت از دیگران را برای خود ننگ بدانند و با استقلال فکر و اندیشه حرکت کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: اگر با علم عاریه‌ای سلاح تولید کنیم آن سلاح هم یک سلاح عاریه‌ای است و اگر امنیت ما با آن سلاح عاریه‌ای حاصل شود، دارای امنیت عاریه‌ای خواهیم بود و امنیت عاریه‌ای مثل جزر و مد است.

امیر سیاری با بیان اینکه همین الان برخی از کشور‌های همسایه ما دارای امنیت عاریه‌ای هستند، گفت: آمریکا با حربه ایران‌هراسی، سلاح‌ها و مهمات و تجهیزات خود را به برخی از کشور‌های همسایه ما می‌فروشد و امنیت عاریه‌ای را در آنجا ایجاد می‌کند.

وی همچنین گفت: دشمن گفت: جمهوری اسلامی ایران چهل سالگی خود را نخواهد دید و ما به کوری چشم دشمنان بزرگترین جشن دهه فجر را امسال خواهیم گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: علی رغم همه تهدیدات و تحریم‌ها و فشارها، دهه فجر امسال، در دو سه نمایشگاه را برگزار خواهیم کرد و دستاورد‌های خود را به نمایش خواهیم گذاشت.

امیر سیاری در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های بسیار زیاد نیرو‌های چهارگانه ارتش، گفت: نیروی زمینی یک نیروی کاملا خودکفاست و تجهیزات بسیار استراتژیکی تولید می‌کند. در پدافند هوایی بسیار قدرتمند هستیم و کوچکترین پهپاد‌ها در فاصله ۱۲۰ کیلومتری در تیررس موشک‌های ما قرار دارند. در نیروی هوایی با قدرت جنگنده هوایی صددرصد بومی می‌سازیم و به آسمان می‌فرستیم. در نیروی دریایی نیز با ناو‌های بومی خود امنیت اقتصادی کشور و منطقه را تامین می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تکیه بر جوانان مستعد و متخصص، کشور ما را به جایگاه مرجعیت علمی در جهان می‌رساند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6087986

دیگر خبرها

  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • ویدئویی جدید از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل و عبور پرتابه‌های ایران از فراز دیوار ندبه + فیلم
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند