Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در اظهارات خود عنوان داشت که کشورش در حال همکاری با کشورهای دیگر است تا تحقیق در مورد قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار اهل عربستان را به سازمان ملل محول کند.

وزیر خارجه ترکیه این سخنان را امروز دوشنبه در جریان یک نشست خبری در تونس با همتای تونسی خود بیان کرد.

مولود چاوش اوغلو پیش از این اعلام کرده بود که در مکالمه ضبط شده از قتل جمال خاشقجی صحبت از «قتل برنامه ریزی شده» او می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمال خاشقجی نزدیک به سه ماه پیش (دوم اکتبر) در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید. محل دفن یا نگهداری جسد جمال خاشقجی تاکنون مشخص نشده و عربستان با استرداد افراد مظنون به دست داشتن در قتل جمال خاشقجی به ترکیه مخالفت کرده است. در این میان دادستانی استانبول برای دو مقام عالی رتبه پیشین عربستان قرار بازداشت صادر کرده و مقامات ترکیه به دنبال بازداشت «احمد العسیری» و «سعود القحطانی» دو تن از نزدیکان ولیعهد عربستان هستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر خارجه قتل عربستان سازمان ملل ترکیه امور خارجه ترکیه سازمان ملل قتل وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • رشد 100 درصدی مخارج مسافران تور ترکیه در 2024
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • فتحیه کجاست؟ راهنمای سفر به فتحیه