Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا فرجی بعد از ظهر روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در راستای سیاست های جمعیتی مبتنی بر فرزندآوری کشور، اجرای کامل و اصولی قانون حمایت از مادران شاغل در دستگاه های اجرایی استان مرکزی ضروری است و مسئولان مربوط باید به این مهم توجه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی افزود: برمبنای ارزیابی های صورت گرفته، با توجه به مسئولیت هایی که زنان شاغل دارند، فقدان حمایت از این بانوان، زمینه عدم تمایل آنها به فرزندآوری را فراهم می سازد و به همین علت اجرای قانون حمایت از مادران شاغل از اهمیت برخوردار است.

فرجی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه بخشی از زوجین نیز با مشکلات ناشی از ناباروری درگیر هستند و توان تامین مخارج درمان ناباروری را ندارند، بایستی در این زمینه راهکاری اندیشیده شود از جمله اینکه در رابطه با درمان ناباروری، بخشی از هزینه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی خاطرنشان ساخت: طبق آمار گرفته شده، استان مرکزی در حال حاضر در میان استان های کشور از نظر عدم تمایل مردان به فرزند دار شدن در رتبه آخر و از لحاظ عدم تمایل زنان به مادر شدن نیز در رتبه بیست و چهارم است.

لزوم پوشش بیمه های تکمیلی در رابطه با درمان ناباروری

در این نشست همچنین سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: با توجه به مباحث مطرح شده، ضروری است با ارایه راهکارهای مناسب زمینه بهره مندی مردم از پوشش بیمه تکمیلی برای درمان ناباروری زوجین ایجاد شود.

سعید فرخی بیان کرد: قانون مشوق هایی برای افزایش نرخ باروری و آمار موالید در کشور در نظر گرفته که ضروری است از این فرصت ها بهره گیری مطلوب صورت پذیرد و مورد عفلت قرار نگیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان ساخت: همچنین لازم است که برنامه های مرتبط با سیاست گذاری جمعیتی کشور در استان مرکزی جدی تر اجرایی شود تا شاهد افزایش نرخ باروری و موالید در این استان باشیم.

کد خبر 4494195

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مرکزی درمان ناباروری زنان فرزند آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد ابراهیم پارسانژاد فوق تخصص نازایی و استاد دانشگاه شیراز و رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران گفت: زوج‌هایی که برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند بر اساس میزان مشکلاتشان از احتمال موفقیت مختلفی برخوردار خواهند بود. میزان موفقیت حاصل از انجام روش‌های کمک باروری (IVF) در سیستم‌های بین المللی ۳۵ تا ۴۰ درصد، و این میزان در مراکز ناباروری کشور ماهم صدق می‌کند.

محمد ابراهیم پارسانژاد فوق تخصص نازایی و استاد دانشگاه شیراز در مورد درمان ناباروی گفت: وقتی زوجی برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند در مرحله اول درمان‌های سطحی مربوط به زوجین  برای ان‌ها تجویز می‌شود و در صورت لزوم درمان‌های اولیه به سمت درمان‌های پیشرفته سطح ۳ می‌رود.

او افزود: بعد ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای ان‌ها به صد درصد می‌رسد.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه تمامی زوج‌های نابارود می‌توانند در فرایند درمان قرار گیرند تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه دار می‌شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می‌کنند و از روش‌های کمک باروری استفاده میکنند بچه دار می‌شوند.

اود تاکید کرد: تا سال‌ها پیش اگر زوجی مراجعه می‌کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت به او گفته می‌شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می‌شود، اما این به معنای موفقیت در همه این عمل‌ها نیست.

پارسانژاد در مورد علت تغییر تاریخ  بیست و سومین کنگره انجمن ناباروری در زمانی که اعلام شده بود نیز گفت: قرار بود کنگره ناباروری در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود و برنامه ریزی برای برگزاری آن از ماه‌ها قبل انجام شده بود، اما وقتی همکاران ما برای نصب پلاکارد‌ها و تجهیز سالن به دانشگاه مراجعه می‌کنند مسئولین سالن مجوز کار نمدهند و علت ممانعت را همزمانی کنگره با کنکور سراسری عنوان میکنند.

او خاطرنشان کرد: موضوع با ریاست محترم دانشگاه مطرح شد و ایشان با ابراز تاسف از وقوع چنین شرایطی سالن دانشگاه را در تاریخ ۱۹ الی ۲۱  اردیبهشت ماه در اختیار کنگره انجمن باروری و ناباروی ایران قرار دادند تا کنگره در این زمان برگزار شود.
پارسانژاد با ابراز تاسف از اینکه این اتفاق بسیار ناگوار بود چرا که بسیاری از پزشکان از استان‌های مختلف برای این کنگره بلیط رزرو کرده بودند ادامه داد: ما در موقعیت سختی قرار گرفتیم و مجبور بودیم به تک تک مدعوین تماس بگیریم و خبر تغییر تاریخ کنگره را برای آنها توضیح دهیم.   آنها هم با بزرگواری پذیرفتند که قصور از مسئولان برگزار کننده کنگره نبوده و قرار شد در ۱۹  اردیبهشت ماه در خدمت آنها باشیم.

با توجه به متضرر شدن تعدادی از همکاران عزیز ما در سراسر کشور در جهت تهیه بلیط و اقامت در تهران و تغییر تاریخ کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران طی گفتمانی با ریاست محترم دانشگاه و همچنین در جلسات متعدد انجمن این موضوع مورد بررسی گردید حتی الامکان قسمتی از خسارات وارد شده به همکاران جبران شود.

گفتنی است بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • تجمع بانوان شاهد و ایثارگر در حمایت از اجرای طرح نور توسط پلیس
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • مهم‌ترین عوامل ناباروری در بانوان (فیلم)
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی