Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس گفت: در همین راستا پرونده‌های مهم استان به‌صورت هفتگی و روزانه رصد و پیگیری می‌شود و دادگستری استان دبیرخانه خاصی برای این منظور تشکیل داده است. ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز،به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس احمد رحمانیان با تأکید بر تأمین امنیت عمومی در جامعه اظهار داشت: در راستای ارتقاء نظم و امنیت عمومی استان، کاهش فاصله وقوع جرم و دستگیری، تسریع در اجرای احکام و پیشگیری از تکرار جرم، محکومین و متهمان متواری به صورت ویژه با نظارت مستقیم و مستمر مدیریت ارشد قضایی دادگستری استان تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق این دستورالعمل کلیه محکومین و متهمان متواری به‌ویژه متهمان و محکومین جرائم خاص از قبیل قتل‌های عمدی، سرقت‌های مسلحانه، محاربه، آدم‌ربایی، تجاوز به عنف، پرونده‌های مفاسد اقتصادی کلان و غیره توسط رئیس کل دادگستری استان، معاونین قضایی ذیربط و رؤسا و دادستان‌های قضایی نظارت می‌شوند تا این قبیل پرونده‌ها و جرائم در کوتاه‌ترین زمان ممکن احکام قضایی لازم درباره آنها صادر شود و مردم در زمان کوتاهی شاهد اجرای عدالت باشند.

این مقام قضایی با بیان اینکه قاضی در سیستم قضایی مستقل است و هیچ مقامی حق دخالت یا اعمال نفوذ در تصمیمات مرجع قضایی ندارد، تصریح کرد: دستورالعمل مذکور به استقلال قاضی و جلوگیری از اطاله دادرسی و تسریع در انجام دستورات قضایی توسط ضابطین و بعضی از تاثیرگذاری و اعمال نفوذ احتمالی افراد  غیر مرتبط به پرونده کمک می‌کند.

آخرین خبر از بررسی طرح تشدید مقابله با مفاسد اقتصادی در مجلسعضو کمیسیون حقوقی مجلس: زوایای پشت پرده مفاسد اقتصادی معرفی شودمحاکمه رئیس یکی از شعب بانک تجارت در دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی

رحمانیان خاطرنشان کرد: این دستورالعمل از اقدامات ابتکاری مدیریت ارشد دستگاه قضایی استان فارس بوده که با هدف برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی و متجاوزان به حقوق عمومی و تسریع در احقاق حق و اجرای عدالت و رفع موانع احتمالی جهت رسیدگی و اجرای حکم تصویب شده و در سطح شهرستان‌ها، روسا و دادستان‌های مربوطه مکلف به اجراء آن هستند.

وی افزود: در همین راستا پرونده‌های مهم استان به‌صورت هفتگی و روزانه رصد و پیگیری می‌شود و دادگستری استان دبیرخانه خاصی برای این منظور تشکیل داده است.

دبیر شورای پیشگیری از جرم استان فارس بیان کرد: در راستای پیشگیری از تکرار جرم کارگروه تحلیل و بررسی کارشناسی جرائم مهم با مسئولیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان و با حضور دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی ذیربط تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: از جمله نتایج اجراء این دستورالعمل، تسریع در صدور و اجرای حکم در بسیاری از پرونده‌های مهم از قبیل سرقت‌های مسلحانه، محاربه، آدم‌ربایی، تجاوز به عنف، پرونده‌های جرائم اقتصادی، شناسایی و دستگیری متهمان و محکومین آنان، تشکیل یگان و اکیپ ویژه در فرماندهی انتظامی در جهت تکمیل تحقیقات و شناسایی و دستگیری متهمان و محکومان متواری، شناسنامه‌دار کردن کلیه متهمان و محکومان متواری و به کارگیری کلیه ظرفیت ضابطین اعم از ضابطین عام و خاص جهت شناسایی و دستگیری متهمین متواری بوده است.

انتهای پیام/ش

R41382/P1377/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج

 سرهنگ محمدرضا زارعی گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستا‌های اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد