Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، اختراعی در نشست خبری نمایشگاه فارما پک خاورمیانه با اشاره به اینکه صنایع بسته بندی ظرفیتی بیش از نیاز کشور دارد، افزود: ظرفیت خالی این صنعت مورد استفاده سایر صنایعی چون مواد غذایی قرار گرفته است.

وی افزود: تا سال گذشته ۵۴ درصد از مواد اولیه دارویی در داخل تولید می‌شد، برغم مشکلات سرعت توسعه در این بخش به حدی بود که در حال حاضر ۶۷ درصد نیاز ماده موثر دارویی در داخل تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی با بیان اینکه در زنجیره تولید دارو رشد چندانی را در بخش مواد میانی نداشته ایم، گفت: اگرچه ظرفیت اسمی تولید دارو در داخل ۳ برابر تولید است؛ اما بخش تولید مواد میانی پیشرفت نداشته و توجه و توسعه این بخش به شدت محسوس است.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه فارماپک قدرت ایران را به نمایش خواهیم گذاشت، افزود: تولید ماده موثر دارویی در تمام دنیا در زنجیره تولید دارو از پیچیده‌ترین بخش هاست، مسئله اصلی نیز درباره درصد خلوص مطرح نیست زیرا هیچ تردیدی در آن وجود ندارد، آنچه اهمیت دارد ناخالصی است که در صنعت دارویی ایران بسیار ناچیز است.

اختراعی گفت: صد در صد ماشین آلات مورد نیاز برای تولید مواد موثر دارویی را در داخل تولید می‌کنیم که دستاورد بزرگی در صنعت دارو محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صنعت بسته بندی دارویی خودکفایی سندیکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۶۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

کد خبر 6087128 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)