Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از­ پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی؛ ­دکتر علیرضا رفیعی پور در جریان بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی فارماکوپه دامپزشکی ایران که از امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرده است، در پاسخ به پرسشی درباره ­­تأمین ارز دولتی­ افزود: ­­از کل ارز پیش بینی شده برای تأمین مواد اولیه وارداتی دارو، واکسن، مواد بیولوژیک و افزودنی های دام، طیور و آبزیان تاکنون ۲۲۰ میلیون یورو­ در ­چهار ماه اخیر پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی در حوزه تأمین مواد اولیه داروها، واکسن، مواد بیولوژیک و افزودنی ها دو برابر سال گذشته تخصیص ارز برای بسیاری از اقلام در حوزه دام، طیور و آبزیان داشته است.

رفیعی پور اظهار داشت: ما در سال گذشته تغییراتی را در دستورالعمل ها در حوزه کاهش فرآیند زمان ثبت و سفارش واردات مواد اولیه داروها و واکسن های دامپزشکی ایجاد کردیم و در سال ۹۷ با شروع تحریم ها بعضی از دستورالعمل ها را به نفع وارد کنندگان مواد اولیه تغییر داده ایم تا بتوانند با سرعت لازم ثبت سفارش خود را انجام و ارز دولتی دریافت کنند.

وی افزود: مجموع دارو و واکسن های وارداتی حوزه دام، طیور و آبزیان بیش از ۲ هزار قلم است که ۴۰ تا ۵۰ قلم آن جنبه استراتژیک دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین درباره نقل و انتقال ارز نیز گفت: ظرف یک هفته اخیر شرایط مبادله ارز در حوزه تأمین مواد اولیه دارو و واکسن های دامی به حالت عادی برگشته است و کشورهای روسیه، چین و ترکیه در این زمینه با تولید کنندگان ایرانی همکاری می کنند.

وی درباره وضعیت آنفلوانزای پرندگان در سال جاری افزود: سال گذشته در همین زمان بیش از ۱۲ میلیون قطعه طیور مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد دفن شد اما امسال این عدد به ۷۰۰ هزار قطعه کاهش یافته است.

رفیعی پور ادامه داد: با اقداماتی از جمله رصد و پایش، واکسیناسیون مرغ های تخمگذار و ایمنی سازی، ویروس آنفلونزای پرندگان را در کشور کنترل و مدیریت کرده ایم.

بنابراین گزارش در نمایشگاه مذکور با حضور رئیس­ سازمان دامپزشکی کشور و علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس برای نخستین بار از داروی بای متوزین که توسط بخش خصوصی تولید شده است رونمایی شد.

این دارو نوعی آنتی بیوتیک تزریقی برای مصرف دام در زمینه عفونت های دستگاه تنفسی است.

به گفته مجری نمایشگاه تخصصی بین المللی فارماکوپه دامپزشکی در این نمایشگاه ۵۰ شرکت داخلی و نمایندگان ۳۰ شرکت خارجی حضور دارند.

وی افزود: در این نمایشگاه شرکت هایی از کشورهای آلمان، آمریکا، قرانسه، انگلستان، اسپانیا، ایتالیا و مالزی شرکت کرده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مواد اولیه داروهای دامی تخصیص ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از معاونت علمی، یک شرکت دانش بنیان با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 750796

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی