Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@14:05:11 GMT

عمارت جنانی به هتل تبدیل می‌شود+عکس

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۹۷۳۸۰

عمارت جنانی به هتل تبدیل می‌شود+عکس

رکنا: معاون میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه عمارت جنانی در دست ثبت ملی است، گفت: این عمارت پس از مرمت تبدیل به هتل می‌شود.

همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران با پیشینه‌ای بیش از 3 هزارسال نیازمند آن است که برای حفظ این تاریخ همتی همگانی به کار گرفته شود چرا که آثار و بناهای تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد و نیازمند توجه ویژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از شهر و کشورهای جهان که پیشینه و تاریخ چندان قدیمی نداشته و با وجود اینکه از کمترین منابع برخوردارند برای خود ظرفیت‌های برای جذب گردشگر و توریست ایجاد می‌کند اما باید دید در همدان، چنین شهری که دارای آثار تاریخی فراوانی است برخی از این آثار مورد توجه قرار نگرفته و به مرور زمان دستخوش تغییرات شده و جای خود را به برج‌های بزرگ، پاساژها، پارکینگ، مجتمع تجاری و غیره می‌دهند.

برای حفظ آثار تاریخی در سطح شهر توسط مردم و بخش خصوصی باید زمینه و انگیزه لازم ایجاد شده و حفظ سابقه تاریخی و معماری همدان به دغدغه عمومی تبدیل شود.

با توجه به اینکه تاریخی بودن یک بافت و بنا به معنای متروکه بودن آن نیست ضمن اینکه در حال حاضر برخی بناهای تاریخی همچون کاروانسراها که امروزه کاربری خود را از دست داده‌اند با تغییر کاربری می‌توانند به بقای خود ادامه دهند.

عمارت جنانی در سال 1305 و در دوره آغاز صدارت پهلوی اول در خیابان شورین همدان ساخته شد، بلندترین ساختمان شهر همدان تا دهه 40 شمسی بوده است."عمارت جنانی" نخستین بنای چند طبقه همدان است که به عنوان یک اقامتگاه و مسافرخانه به یک برند در همدان تبدیل شده است. این عمارت بنایی است که بیش از 80 سال عمر دارد و یکی از بناهای دوران پهلوی است و در خیابان شهدا شهر همدان واقع شده است.

عمارت جنانی در دست ثبت ملی است

احمد ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان در مورد ثبت ملی و مرمت عمارت جنانی، اظهار داشت: عمارت جنانی در دست ثبت ملی است و همین روزها ثبت اعلام می‌شود.

عمارت جنانی پس از مرمت تبدیل به هتل می‌شود

وی با اشاره به اینکه با مالک عمارت جنانی به تفاهم رسیده‌ایم و این بنا کاملا مرمت می‌شود، افزود: کاربرد این عمارت در گذشته با عنوان مسافرخانه بود که پس از مرمت کامل بنا به هتل تبدیل می‌شود.

مرمت عمارت جنانی توسط مالک و با نظارت عالیه میراث فرهنگی انجام می‌شود

ترابی با بیان اینکه مرمت عمارت جنانی توسط خود مالک صورت می‌گیرد، گفت: میراث فرهنگی هنگام انجام مرمت نظارت عالیه بر اجرای مرمت داشته و طرح کاربری عمارت نیز توسط میراث فرهنگی تهیه می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: طرح عمارت برای مطالعه به مشاور ارائه شده است تا میزان اعتبار مورد نیاز را اعلام کند و ثبت ملی این عمارت در دست اقدام است. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

رقصیدن باران کوثری و آزاده صمدی در یک تئاتر جنجال به پا کرد + فیلم محل ذبح الاغ ها برای فروش گوشتش کجاست؟! / فیلمی که جنجال کرد پرونده وحید مرادی دوباره به جریان افتاد+ عکس سروش بی غیرت مردی را سراغ همسر تنهایش فرستاد سود سهام عدالت برای چه کسانی زودتر واریز می شود !؟ زن موطلایی پسر جوان خود را به خلوت شیطانی کشاند +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فرشته از مرد خوشتیپ و پولدار حرف زد و من سراغ شاهین رفتم+ عکس ازدواج همزمان خواهران 2 قلو با یک پسر جنجال به پا کرد + عکس علت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی چه بود ؟ دار زدن مردی با دستان بسته در هتلی درغرب تهران !؟ کودک مشهدی با کارنامه ممتازی اش به خانه آمد اما با جسد پدرش روبه رو شد زن مشهدی: خودم بساط عیش و نوش همسرم را مهیا می کردم اما ... مزاحمت های حمید سرش را به باد داد آیت الله هاشمی شاهرودی درگذشت

منبع: رکنا

کلیدواژه: استان همدان معاون عکس هتل مرمت عکس پسر من قتل مرد فیلم زندگی قربانی ازدواج جسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت: شب گذشته برای اولین بار گروه بین‌المللی ایسکارسا که یکی از تشکل‌های حرفه‌ای بین‌المللی مرمت بنا‌های تاریخی و سازه‌ای معماری محسوب می‌شود از مجموعه تاریخی مسجد جامع و بقعه شیخ عبدالصمد، بافت تاریخی اطراف مسجد جامع و آتشکده ساسانی نطنز بازدید کردند.
حسین یزدانمهر افزود: گروه بین المللی ایسکارسا در بحث مرمت آتشکده ساسانی قرار است در خصوص نحوه مرمت و ایجاد گنبد آتشکده اعلام نظر کنند.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز با بیان اینکه در خصوص بقعه شیخ عبدالصمد قر ار است این گروه کار پژوهشی داشته باشند، گفت:: یکی از پیشنهاد‌های این گروه حفاظت از کتیبه منحصربه‌فرد به جای مانده در زیر گنبد بود، این کتیبه با قدمت بیش از هزار سال متعلق به اواخر قرن سوم دوره دیلمی و آل‌بویه (۳۸۹ ه. ق) است که خط کوفی تلفیق گچ و آجر آن در دهه‌های گذشته توسط مرحوم دکتر شیرازی معمار برجسته کشور نمایان شد و باید با بررسی بیشتر و اجرای عملیات ویژه از آن حفاظت شود که به‌زودی در دستور کار اداره کل استان قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: گروه بین المللی ایسکارسا زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت داشته و به شکل ان جی او فعال هستند و مرت آثار تاریخی را بررسی کرده و به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده و بررسی می‌کنند.
شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی