Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@19:58:50 GMT

نمایش ۲۰۰ پته نفیس کرمان در تهران

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۹۷۵۹۱

نمایش ۲۰۰ پته نفیس کرمان در تهران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامرضا فرخی مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت : پته های به نمایش گذاشته از دوران صفوی تا معاصر توسط هنرمندان کرمانی و ایران این صنایع دستی ارزشمند تولید شده است.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را سنجش و بررسی نوع دوخت، نقش های بکار رفته و مرغوبیت پته های قدیم با جدید و همچنین پژوهشی بر نمونه آثار گذشتگان و هنرمندان امروز برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: پته دوزی یکی از زیباترین و قدیمی ترین سوزن دوزی های سنتی ایران محسوب می شود که در تاریخ کرمان ریشه عمیقی دارد و در حال حاضر بیش از 50 هزار هنرمند پته دوز در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به آغاز احیای نقوش و دوخت پته آستانه شاه نعمت الله ولی ماهان در این نمایشگاه تاکید کرد : این کار توسط دوزندگانی از استان های کرمان و تهران و با استفاده از نخ های کشمیری در دست انجام است.

فرخی تصریح کرد: در محل برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی پته دوزی کرمان پته های خام نیز عرضه می شود و علاقمندان به دوخت هنر پته دوزی می توانند لوازم و ابزار کار را نیز از محل این نمایشگاه تهیه کنند.

وی افزود: در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه تخصصی پته دوزی کرمان، توسط معاون صنایع دستی کشور از تعدادی از استادان هنر پته دوزی کرمان و ایران تقدیر شد.

گفتنی است:نخستین نمایشگاه تخصصی پته دوزی کرمان از یکم تا پنجم دی ماه جاری در محل پژوهشکده هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور در تهران برپا شده است.


انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران