Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، در این روزها رام‌الله به عنوان پایتخت تشکیلات خودگردان به شهر اصلی اجرای عملیات های شهادت طلبانه تبدیل شده است، شهری که در سال‌های اخیر شاهد افزایش ساخت و سازها، ایجاد شعبات بانکی، مراکز تجاری، نهادهای بین المللی و سفارتخانه های خارجی و البته ساختمان های بلند 20 طبقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهر رام‌الله و روستاهای اطراف آن که طی روزهای گذشته شاهد افزایش عملیات‌های مسلحانه بوده، مرکز اقتصادی و سیاسی تشکیلات خودگردان فلسطین محسوب می شود و مقامات فلسطینی در این شهر همکاری واضح و آشکاری با رژیم صهیونستی دارند. البته در روزهای اخیر این شهر به صحنه تعقیب و گریزهای امنیتی و نظامی علیه گروه فلسطینی مجری عملیات‌های عوفرا و گفعات آساف که نظامیان رژیم صهیونستی را هدف قرار داده بود، تبدیل شده است.

 

در اوج همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونستی این روزها در رام الله یورش های گسترده، مسدود نمودن خیابان‌ها، تفتیش منازل و تیراندازی به تظاهرات کنندگان به طور جدی جریان دارد.

 

میان تجمعات شهرک نشینی حلمیش، نحلیئیل و عطیروت روستای کوبر قرار گرفته است که بسیاری از مجریان عملیات‌های شهادت طلبانه از اهالی این روستا بوده و هستند.

 

در اکتبر 2011 این روستا شاهد جشن بزرگی بود که به مناسبت آزادی چهار اسیر فلسطینی در پرونده تبادل اسرا برگزار شد، در بین اسرای آزاد شده نائل و فخری البرغوثی حضور داشتند که بیش از 30 سال را در زندان‌های اسرائیل گذرانده بودند.

 

در این روستا ما در برابر خانواده‌هایی قرار داریم که با انجام عملیات مسلحانه علیه رژیم صهیونستی تربیت شده اند، برخی از آنها سالها زندانی بوده اند و برخی دیگر به حبس ابد محکوم شده اند.

 

این روزها اما روستای کوبر مجددا به نقل محافل خبری تبدیل شده است، چون مشخص شده که صالح البرغوثی جوان 29 ساله فلسطینی که مجری عملیات عوفرا بود و توانست هفت نفر از رژیم صهیونستی را مجروح کند از اهالی این روستا بوده است.

 

صالح البرغوثی فرزند عمر البرغوثی یکی از رهبران حماس در کرانه باختری است، نائل البرغوثی عموی وی است و دایی اش «جاسر» است که 9 بار به حبس ابد محکوم شده و در جریان تبادل اسرا آزاد شد، جاسر همان کسی است که متهم به طراحی عملیات عوفرا نیز هست. چون وی منطقه عملیات و اطراف آن را بسیار خوب می شناسد. در بین دیگر اهالی روستای کوبر، مروان البرغوثی دیده می شود که رهبر فلسطینی که به گذراندن پنج حبس ابد محکوم است و هم اکنون در زندان‌ است.

 

فهرست بلند بالایی را می توان از جوانان روستای کوبر تهیه کرد که عملیات‌های مسلحانه منجر به قتل رژیم صهیونستی را انجام داده اند، در این میان می توان به افرادی نظیر عمر عبدالجلیل و محمد طارق اشاره کرد. ساکنان روستای کوبر به 15 شهید و دهها زخمی (جانباز) و صدها اسیری که داده اند افتخار می کنند، این در حالی است که این روستا در مجموع 4500 نفر جمعیت دارد.

 

کوبر در منطقه B کرانه باختری قرار دارد که سیطره امنیتی آن با رژیم صهیونستی و امور شهری آن بر عهده تشکیلات خودگردان است. انا مراکز اصلی آموزشی و دینی آن در منطقه C کرانه باختری که تحت سیطره کامل امنیتی و شهری اسرائیلی است. در این منطقه چندین مدرسه و چهار مسجد وجود دارد، همچنین این منطقه از مقرهای اصلی آغازگر جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونستی (BDS) محسوب می شود که عمر البرغوثی از اهالی کوبر یکی از مؤسسان آن است.

 

اهالی کوبر شکل گیری رژیم صهیونستی را یک فاجعه می دانند و حماس که خواهان نابودی رژیم صهیونستی است تشکیل دهنده ساختار اصلی فکری، سیاسی و عقیدتی مردم این روستا است. حماس نیز طی سال‌های اخیر از طریق سلول‌های خفته خود در کرانه باختری عمل کرده است چون این منطقه را مهمترین و سرنوشت ساز ترین جبهه نبرد با رژیم صهیونستی می داند، آنها دو بازوی عملیاتی در این راهبرد خود دارند نخست استفاده از ظرفیت اسرای آزاد شده در پرونده شالیت و دوم از طریق رهبران حماس در خارج برای به آتش کشیدن کرانه باختری تلاش می کند

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: رژیم صهیونستی فلسطینی جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۷۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهم‌خوردن معادلات دشمن در منطقه با پاسخ موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری حمله موشکی سپاه به اراضی اشغالی را اقدامی استراتژیک و قانونی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمان و مکان مناسب، پاسخ دندان شکنی به رژیم صهیونیستی داد که توان نظامی خود را برای کشتار مردم بی گناه استفاده می کرد.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپلذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دانشمندان و بزرگان نظام ما در چارچوب خودساخته اسرائیل ترور شده و به شهادت رسیدند، عنوان کرد: آنها تصور می کردند ایران قدرت پاسخگویی و حمله به رژیم صهیونیستی را نداشته و گنبد آهنین و حمایت آمریکا مانع از هرگونه خسارت و آسیبی به آنها می شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در نهایت پاسخ جمهوری اسلامی باعث شد معادلات استراتژیک و ذهنی هم‌پیمانان آمریکا کاملا تغییر کرده و بفهمند جمهوری اسلامی هر زمانی که اراده کند، می تواند پاسخ درخوری در زمان و مکان مناسب به متعرضان بدهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه بالاخره یک کشور توانست مقابل اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بایستد، خاطرنشان کرد: صهیونیست ها هرکجا و در هر موقعیتی که قرار می گرفتند اقدام به ترور می کردند اما امروز معادلات تغییر کرده و اقدام بسیار شجاعانه و مقتدرانه سپاه و سایر نیروهای مسلح قطع یقین توانست تمام معادلات دشمنان در منطقه را بر هم بزند

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق، قدرت دفاعی و امنیتی ایران را نشان داد
  • عملیات وعده صادق، بحران دکترین امنیتی- نظامی رژیم صهیونیستی
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • آغاز فاز جدید معادلات امنیتی با عملیات «وعده صادق» /دوگانگی‌های زیر پوست جوزپ بورل/ملاحظات معادله جدید در منطقه
  • ایران معادلات جدیدی را در سطح منطقه تثبیت کرد+ فیلم
  • برهم‌خوردن معادلات دشمن در منطقه با پاسخ موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی
  • سرانه حفاظت بنا‌های تاریخی ۱۳ میلیون تومان است/ جنایت رژیم‌صهیونستی بنا‌های تاریخی را هم شامل می‌شود
  • حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»
  • عملیات «وعده صادق» آغاز معادلات جدیدی برای منطقه شد
  • عملیات وعده صادق معادلات را به نفع محور مقاومت تغییر می‌دهد