Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي با همراهي استاندار گيلان، غروب دوشنبه از ايستگاه فلکده در امتداد خط ريلي قزوين - رشت ديدن کرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اول آذرماه امسال قطار قزوين - رشت حرکت آزمايشي خود را با حضور معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه از ايستگاه قزوين آغاز کرده بود و قرار است اين خط ريلي با حضور رئيس جمهوري افتتاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راه آهن قزوين - رشت به طول 164 کيلومتر احداث شده که 70 کيلومتر آن در محدوده جغرافيايي استان قزوين قرار دارد.
دولت يازدهم به منظور توسعه خطوط ريلي کشور پنج طرح اولويت‌دار را با عنوان طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي کليد زد که اتصال پنج استان به شبکه ريلي اصلي‌ترين هدف آن بود و در اين راستا احداث خط آهن قزوين به رشت هم يکي از طرح ها محسوب مي شد تا اتصال استان هاي گيلان و قزوين از طريق ريل هم ممکن شود.
راه آهـن قزوين - رشت بصـورت يـک خطه، بـا سرعـت160 کيلومتر در ساعت براي قطارهاي مسافربري و 120 کيلومتر در ساعت براي قطارهاي باري، از ايستگاه سياه چشمه در استان قزوين شروع شده و با عبور از روستاهاي کوهين و شيرين سو در محدوده شهرهاي لوشان، منجيل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسير داده و به ايستگاه رشت مي رسد. اين مسير ريلي از ايستگاه رشت دو شاخه شده که يک شاخه با عبور از شهر پيربازار به بندرانزلي متصل شده و شاخه دوم آن به شهر مرزي آستارا منتهي مي شود. همچنين تعداد 9 ايستگاه شامل دستجرد، کوهين، شيرين سو، لوشان، منجيل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پيربازار در اين مسير احداث و پيش بيني شده است.
اين طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلي بار و مسافر براي استان هاي قزوين و گيلان اهميت دارد، از نظر ايجاد يک کريدور ريلي جديد براي صادرات و واردات کشور و همچنين ترانزيت کالا از مناطق شمالي کشور به خليج فارس و آب هاي آزاد بين‌المللي و ديگر کشورهاي همسايه ايران بسيار مهم است.
ساخت پروژه راه آهن قزوين - رشت از سال 1385 آغاز شده و اين مسير در قالب هشت قطعه کار مي شود؛ اين خط ريلي قادر خواهد بود سالانه 10 ميليون تن بار را حمل و سه ميليون و 800 هزار مسافر را جابجا کند.
خط ريلي قزوين - رشت 52 دستگاه تونل به طول 22 کيلومتر دارد؛ همچنين حدود هشت کيلومتر پل هاي ويژه در اين مسير وجود دارد که بزرگترين پل راه آهن کشور به طول يک هزار و 430 متر روي سد منجيل است.
براي احداث راه آهن قزوين - رشت بيش از 25 کيلومتر تونل، 9 کيلومتر پل بزرگ، 22 ميليون متر مکعب خاکبرداري و خاکريزي انجام و افزون بر يک هزار و 850 ميليارد تومان هزينه شده که در صورت قيمت گذاري روز ، حدود پنج هزار ميليارد تومان برآورد مي شود.
شرکت در جلسه شوراي فني استان از ديگر برنامه هاي سفر محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي به گيلان است.
7296/2007/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی روز خلبان را تبریک گفت

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی در پیامی فرارسیدن روز خلبان را به تمامی فعالان صنعت هوانوردی تبریک گفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در پیامی فرارسیدن روز خلبان را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: روز خلبان را به تمامی خلبانان سرزمینم، کسانی که جاذبه های آسمان برای آنها از جاذبه زمین بیشتر است تبریک می گویم و پروازهایی ایمن را برای شما پرندگان آسمان ایران عزیز آرزو دارم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • وزیر راه و شهرسازی روز خلبان را تبریک گفت