Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا الیور اشتاکنبرگ، عصر دوشنبه در دیدار با نایب رئیس اتاق بازرگانی فارس در شیراز افزود: با توجه به شرایط موجود اقتصاد ایران، آلمانی ها به دنبال بررسی شرایط ایران و کشف راهکار برای تقویت مراودات تجاری و اقتصادی خود با فعالان اقتصادی ایرانی هستند.
وی ادامه داد: 2 کشور ایران و آلمان تحت شرایطی و به رغم میل باطنی، ناگزیر به تغییر سیاست های خود در قبال یکدیگر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سفیر آلمان در ایران اظهار داشت: کشور آلمان و دیگر کشورهای اروپایی متعهد به حفظ حضور ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هستند و نیاز است که کشور ایران هم در این زمینه صبر و شکیبایی بیشتری داشته باشد.
وی ادامه داد: همچنین ما در سفارتخانه به دنبال تسهیل شرایط و فرآیند صدور ویزا برای تجار و فعالان اقتصادی ایران به کشور آلمان هستیم که به زودی در این زمینه اقدامات خوبی انجام خواهد شد.
اشتاکنبرگ در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم انجام اقدامات لازم برای تقویت مراودات استان فارس و کشور ایران تاکید و بیان کرد: به دنبال شناسایی قابلیت ها و توانمندی های استان فارس در بخش های مختلف هستیم چرا که شنیده های ما حاکی از این است که این استان از ظرفیت های ویژه ای در بخش های مختلف برخوردار است.
او افزود: به زودی هفته آلمان در شیراز برگزار می شود و زمینه های فرهنگی، آموزشی و تحصیلی نخستین گام برقراری مراودات ما با استان فارس خواهد بود.
اشتاکنبرگ گفت: از سوی دیگر ارتباط و مذاکرات خوبی مابین دانشگاه شیراز و دانشگاه درسدن آلمان برقرار شده که می تواند بر تقویت روابط طرفین بیافزاید.
6122 /6118
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب آلمان استان فارس ایران و آلمان کشورهای اروپایی برجام جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد

 در چند دهه گذشته غرب با استفاده از اوضاع افغانستان تسلط بیشتری بر پاکستان پیدا کرد، اما بعد از شکست آمریکا در افغانستان طبعا تا حدودی دولت پاکستان این امکان را پیدا کرد که نسبت به گذشته بتواند تصمیمات مناسبتی را در رابطه با ایران اتخاذ کند.   بویژه آنکه دولت سیزدهم از ابتدای استقرار سیاست همکاری، افزایش مبادلات و دیپلماسی فعال با همسایگان را جزو سیاست خود قرار داد و به همین دلیل طی یکی دو سال گذشته برنامه سفر رئیس جمهور مطرح بود، اما بنا به دلایلی از منظر سیاسی و بین المللی و منطقه‌ای این سفر عملی نشد، اما در مقطع کنونی به نظر می‌رسد شاید بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی بود که در این سفر هم در ارتباط همکاری‌ها و مبادلات دوجانبه تصمیمات مهمی گرفته شود و هم در مورد مسائل منطقه‌ای.   همچنین قرائن نشان می‌دهد دولت پاکستان با توجه به تحولات اخیری که روی داده عملا تمایل بیشتری نسبت به توسعه همکاری‌ها با ایران در زمینه‌های مختلف را در مقایسه با دوره‌های گذشته داشته باشد.   از این رو می‌توان پیشبینی کرد که سفر رئیس جمهور به پاکستان موفقیت آمیز باشد بویژه اگر مقامات دو کشور بتوانند در زمینه‌های امنیتی و دفاعی همکاری‌های بیشتری را تعریف کنند قطعا برای دو دولت مزایایی دارد که شاید در میان همسایگان کمتر چنین تعاملاتی اتفاق بیفتد.   خوشبختانه دولت سیزدهم هم دراین زمینه مقدمات و تمهیدات خوبی را فراهم کرده است و به نظر می‌رسد که در این سفر دو کشور بتواند شرایط را برای همکاری‌های بیشتر فراهم کنند.    نکته‌ای که معمولا در این گونه سفر‌ها تکرار می‌شود موضوع پیگیری جدی در اجرای توافقات و مذاکرات و توسعه روابط با دستگاه‌های مختلف صورت گیرد. این کار حتما باید انجام شود و به صرف سفر و امضای یادداشت تفاهم، قرارداد و بیانیه اکتفا نشود.    در شرایط کنونی یکی از زمنیه‌های خوبی که در حوزه همکاری میان ایران و پاکستان می‌تواند مورد توجه جدی قرار گیرد همکاری‌های مرزی و بازارچه‌های مرزی است. همچنین موضوع گردشگری هم یکی ازحوزه‌هایی است که باید مورد توجه دو دولت قرار گیرد. در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون در پاکستان زندگی می‌کنند که بسیار علاقمندند به زیارت اماکن مقدسه ایران بیایند و این نکته مهمی است که متاسفانه تاکنون چندان به آن پرداخته نشده و امیدوارم که در این سفر این مساله از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم جدی برای مهیا کردن تسهیلات لازم و گسترش روابط مردمی و همسایگی میان دو کشور اتخاذ شود.   اگر روابط ایران و پاکستان توسعه پیدا کند قطعا در تعاملات جمهوری اسلامی با کشور‌های آسیای میانه و افغانستان اتفاقات مثبتی خواهد افتاد.   در اینجا باید این نکته را متذکر شد که به دلیل اشتراکات فرهنگی مساله زبان، ادبیات، شعر، هنر و تاریخ تمدن اسلامی شرایط بخوبی مهیا است تا زمینه مراودات میان دو ملت از منظر فرهنگ فراهم شود.

دیگر خبرها

  • امضای سند همکاری مشترک بین ایران و پاکستان زمینه‌ساز ارتقاء روابط خواهد بود
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • کنعانی: ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است