Web Analytics Made Easy - Statcounter

درست است که آب عنصر مهمی برای بدن است اما مواقعی هستند که باید از نوشیدن آب خودداری کرد و خوردن آب را به زمان دیگری موکول کرد.به گزارش بلاغ،نوشیدن آب همیشه توصیه می شود چرا که با هیدراته شدن بدن اعضای مهم بهتر فعالیت می کنند و به طبع سلامتی تهدید نمی شود اما گاهی اوقات نوشیدن آب سلامتی را به خطر می اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا آب راه حل مناسبی برای همه چیز است.
آب می تواند از پرخوری ما جلوگیری کند و همچنین در سوزاندن کالری های اضافی بدن کمک می کند. اما زمان هایی هستند که شما باید این ذهنیت که آب می تواند از پرخوری ما جلوگیری کند را کنار بگذارید.
عوارض نوشیدن آب در زمان غلط

همانگونه که میدانید و پیش از این بارها گفته ایم آب یکی از بهترین نوشیدنی ها از زمانهای دیرینه تا به هم اکنون می باشد و درسلامتی شما موثر بوده و می باشد  علاوه بر این آب در سیستم گوارش بدن حائز اهمیت بسزایی می باشد و به کار آن کمک می کند و احساس تشنگی را از بین می برد.

اما نوشیدن آب در هنگام میل وعده های غذایتان توصیه نمی شود و به شدت خطرناک می باشد، زیرا نوشیدن آب در این زمان آنزیم های گوارشی و اسیدهای معده را رقیق می سازد و در پی این عمل غذایی که میل می کنید سخت تر هضم می شود.


چه زمانی نوشیدن آب توصیه نمیشود؟

نوشیدن مقدار زیادی آب در طی روز خوب است و هیچ مشکلی ندارد اما اگر شما احساس تشنگی نکردید به هیچ وجه آب ننوشید زیرا با نوشیدن بیش از حد آب می توانند باعث رقیق شدن و کم شدن تعادل طبیعی نمک بدن شود.

با نوشیدن آب در بین میل وعده های غذایتان ، اسید معده ای که در روده وجود دارد را از بین می برد.

هنگامی که هیچ احساس تشنگی نداری آب ننوشید.
نوشیدن آب زیاد چه بلایی سرتان می آورد؟
هنگامی که ادرار شما روشن بود آب ننوشید:

اگر شما می خواهید بدانید و مطمئن شوید که بدنتان به اندازه کافی آب دارد به دستشویی مراجعه کنید و رنگ ادرارخودتان را ببینید.اگر ادرار شما به رنگ زرد تیره بود بدانید که دچار کم آبی هستید ولی ولی اگر زرد روشن بود بدانید که به اندازه کافی آب نوشیده اید و هیچ نیازی به آب ندارید.
عوارض نوشیدن آب قبل و بعد غذا
هنگامی که قصد خوردن غذای سنگین و زیادی دارید ، آب ننوشید :

قبل از خوردن غذا یک لیوان آب بخورید و سپس شروع به خوردن غذایتان کنید،اما نوشیدن بیش از حد آب قبل میان و یا بعد از غذا بسیار مضر می باشد و باعث سنگین شدن شما می شود و اسید معده ای که در روده وجود دارد را از بین میبرد این مورد بسیار مهم است است و سعی کنید از این مورد استفاده کنید تا سلامتی بدنتان را به خطر نیندازید.
نوشیدن آب بعد ورزش خوب است یا بد؟
پس از تمرین و ورزش زیاد آب ننوشید:

پس از تمرین های نرمال و عادی نوشیدن آب برای بدن بسیار خوب است اما پس از ورزش های سنگین و تمرین های غیر نرمال الکترولیت های بسیار زیادی را از طریق عرق کردن از دست خواهید داد از این رو برای جبران این فقدان شما می توانید از آب نارگیل و دیگر نوشیدنی های پر انرژی مواد مغذی را مجددا به بدنتان برسانید.

نوشیدن آب در این بین برای بدنتان مضر میباشد و در هیچ وجه نوشیدن آب در این زمان توصیه نمی شود و باید از آن خودداری کنید.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌رود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی  ایوب کنگری گفت: عملیات عمرانی حذف پیچ‌های خطرناک جاده سیه رود به دلیل شیب تند، عدم وجود دید کافی برای رانندگان و قرارگیری در میانه پرتگاه و تپه خاکی، یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان جلفا است که با تخصیص اعتبار، ۲ پیچ ۹۰ درجه سیه رود جهت تردد ایمن و بهبود مسیر، توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جلفا شروع شده و استمرار دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جلفا افزود: در این عملیات احداث یک دستگاه پل با لوله‌های بتنی ۶ متری، تعریض دو دستگاه پل با باکس بتنی، ترانشه برداری و خاکریزی به ارتفاع ۴ متر و عرض ۱۱ متر بطول ۵۰۰ متر از جمله اقداماتی است که در اجرای این پروژه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی با سازمان منطقه آزاد ارس، مقرر شده، عملیات اجرایی پروژه توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جلفا آغاز و تا پایان موعد مقرر (تیرماه ۱۴۰۳) به بهره برداری برسد.

گفتنی است؛ محدوده منفصل نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس در ۶۵ کیلومتری شرق جلفا قرار گرفته و تنها مرز زمینی ایران با ارمنستان و اوراسیا می‌باشد و از اهمیت بالایی در تعاملات اقتصادی و سیاسی بین دو کشور برخوردار است

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای مسواک زدن چه وقتی است؟
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌رود
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • پنج فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم