Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ایران: حضور آمریکا در سوریه از ابتدا غیرقانونی بوده است و ترکیه قبل از انجام هر عملیات نظامی باید با دولت سوریه هماهنگی‌های لازم را به‌عمل آورد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران اعلام کرد حضور آمریکا در سوریه از ابتدا غیرقانونی بوده است.

وی در گفت‌وگو با شبکه‌ «المیادین» تصریح کرد: ما اطلاعات کافی از طرح‌های آمریکا در سوریه نداریم تا موضعی مشخص را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا به هیچ وجه با داعش مقابله نکرده و حضورش در سوریه در راستای منافع ملت سوریه یا با موافقت دولت این کشور نیست.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هفته جاری در تصمیمی غیرمنتظره اعلام کرد نظامیان آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند؛ شبکه «سی‌ان‌ان» هم در همین زمینه گزارش داد «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا دستور خروج نیروهای مذکور از سوریه را امضا کرده است.

ظریف افزود: نگرانی ترکیه از عملیات تروریستی را درک می‌کنیم [اما] هر اقدام نظامی باید با هماهنگی دولت سوریه صورت بگیرد. همیشه به برادران ترکیه‌ای خود گفته‌ایم انجام عملیات علیه تروریسم بدون موافقت دمشق به حل بحران کمکی نمی‌کند.

وزیر خارجه ایران در خصوص موضوع یمن گفت که سعودی‌ها ده‌ها میلیارد دلار در یمن هزینه کردند اما در قبال این هزینه‌ها چه چیزی به دست آوردند؟

وی تصریح کرد ایران برای تحقق این موضوع که امنیت منطقه «مشترک» باشد، آماده است نه اینکه برخی در مقابل برخی دیگر باشند.

وزیر خارجه ایران در اشاره به برجام گفت: اروپایی‌ها در اجرای تعهدات خود درباره توافق هسته‌ای «کُند» هستند، منتظر آنها نخواهیم ماند جز زمانی که گام‌های عملی اتخاذ کنند. ما پس از کناره‌گیری آمریکا از توافق هسته‌ای، چندین گزینه داریم و اگر منافع ملی ایجاب کند، آنها را به کار خواهیم گرفت.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ظریف سوریه ترکیه برجام آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۸۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص

در پی حملات گروه تروریستی داعش به استان حمص واقع در مرکز سوریه، ۱۳ تن از نیروهای ارتش این کشور و نیروهای کمکی آن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، خبرنگار سایت خبری المیادین در سوریه امروز جمعه گزارش کرد ۱۳ تن از نیروهای ارتش و نیروهای کمکی این کشور در منطقه «رسم الکوم» در بادیه شرقی حمص در مرکز سوریه بر اثر حمله گروهک‌های داعش به شهادت رسیدند.

دو هفته پیش نیز ۲۲ تن از اعضای تیپ قدس متشکل از داوطلبان فلسطینی در نیروهای کمکی سوریه بر اثر کمین داعش در منطقه «السخنه» حمص به شهادت رسیدند.

گروهک‌های داعش در بادیه سوریه مستقر هستند و از پایگاه آمریکایی «التنف» به عنوان پناهگاه استفاده می‌کنند و همچنین حملات مکرری را به اتوبوس‌های غیرنظامی و نظامی انجام می‌دهند که تاکنون منجر به شهادت تعداد زیادی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد