Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: : طی 9 ماه گذشته از سال جاری نیروهای عملیاتی آتش نشانی شهر بیرجند به یک هزار و 265 ماموریت حریق و حادثه اعزام شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، فصل زمستان آغاز شده و همه خانواده‌ها در این روزها برای گرم کردن خانه‌های خود از وسایل گرمایشی به ویژه وسایل گاز سوز استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنچه در این فصل از سال بسیار مهم است رعایت نکات ایمنی برای استفاده از وسایل گاز سوز و گرمایشی جهت جلوگیری از بروز هر گونه حادثه آتش سوزی یا گازگرفتگی است.

 

انجام 1265 مأموریت

علی حسینی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان،اظهار کرد: طی 9 ماه گذشته از سال جاری نیروهای عملیاتی آتش نشانی شهر بیرجند به یک هزار و 265 ماموریت حریق و حادثه اعزام شده‌اند.

 

وی افزود: از این تعداد ماموریت، 430 مورد حریق و 835 مورد حادثه بوده است.

 

155 مأموریت خارج از شهر

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند بیان کرد: در طی 9 ماه گذشته از بین یک هزار و 265 ماموریت 155 ماموریت خارج از محدوده شهری بوده و مابقی ماموریت‌ها همه در محدوده شهر بیرجند انجام شده است.

 

12 نفر کشته شدند

حسینی عنوان کرد: طی مدت گذشته از سال جاری تعداد کشته شدگان 12 نفر و مصدومان 112 نفر بوده است.

 

وی افزود: همچنین تعداد افرادی که در این مدت نجات پیدا کردند 621 نفر گزارش شده است.

 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند اظهار کرد: در سطح شهر بیرجند 6 ایستگاه آتش نشانی با 94 نیروی عملیاتی به صورت شبانه روزی فعال است.

 

سامانه ارتباطی 125

حسینی ضمن یادآوری سامانه ارتباطی 125 که راه ارتباطی مردم با آتش نشانی است، گفت: همشهریان هر زمانی از شبانه روز که با مشکل حریق و حادثه مواجه بودند با شماره 125 تماس بگیرند همکاران جهت ارائه خدمات وکمک به شهروندان آماده هستند.

 

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و استفاده مردم از وسایل گرمایشی و گاز سوز خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود حتما از وسایل گاز سوز و گرمایشی استاندارد برای گرم کردن منازل استفاده کرده و مسیرهای خروجی دود را کنترل کرده و باز کنند.

 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت:مردم دقت داشته باشند که حتما شعله بخاری گاز سوز آنها آبی سوز باشد که دچار حادثه گازگرفتگی و مرگ خاموش نشوند.

 

حسینی با اشاره به نوع ساخت و سازه‌ای که در بازار بیرجند استفاده شده، بیان کرد: در حال حاضر نوع ساخت و سازه بازار بیرجند به گونه‌ای است که استانداردهای لازم برای گاز رسانی نداشته و اگر افرادی نیز اقدام به گاز رسانی کرده‌اند یا گاز رسانی غیر قانونی بوده یا ساختمان استحکام لازم را داشته است.

 

وی اظهار کرد: ساختار و بافت سازه‌ای بازار با توجه به تجاری بودن یکسری مشکلاتی را داشته است از نعمت گاز به بهره مانده است و در حال حاضر این مشکل برای بازار بیرجند وجود دارد.

 

برخی از ادارات ایمن نیستند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند بیان کرد: تعدادی از ادارات سطح شهر بیرجند نسبت به گذشته به ویژه پس از آتش سوزی سالن علامه فرزان با توجه به مکاتباتی که چند مرتبه با ادارات داشتیم نواقص را برطرف کردند اما هنوز در بسیاری از ادارات نواقص به قوت خود باقی است.

 

حسینی بیان کرد: تعدادی از ادارات به ویژه بانک‌ها نواقصی را برطرف کرده و بسیاری از ادراتی که ساختمان جدید در حال ساخت داشته نکات مربوطه را رعایت کرده و پایان کار گرفته و برخی هنوز پایان کار را نگرفته اند اما پیگیر هستند.

 

وی اظهار کرد: بسیاری از ادارات نیز در سطح شهر بوده که با توجه به اخطاریه‌هایی که از طرف سازمان آتش نشانی شهرداری به آنها داده شده نواقص مهم را برطرف کرده‌اند و در مقابل بسیاری از ادارات نیز تا کنون اقدامی انجام نداده‌اند.

 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند عنوان کرد: در سطح شهر بیرجند بیشترین علت آتش سوزی عدم رعایت نکات ایمنی است.

 

لزوم رعایت نکات ایمنی

حسینی گفت: نیاز است شهروندان و مدیران در هنگام ساخت و سازهای شخصی و ادارای نکات ایمنی را رعایت کرده که در هنگام وقوع حوادث کمترین آسیب را متحمل شویم.

 

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برون سازمانی در مناطق مختلف شهر و برای همه اقشار اظهار کرد: همکاران ما در آتش نشانی آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی برای نحوه استفاده از وسایل اطفا حریق، رعایت نکات ایمنی و اطلاع از آمادگی در برابر حوادث و سایر مواردی که نیاز است مردم اطلاع و آگاهی داشته باشند را دارند.

 

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: با توجه به پیشرفت علم و فناوری و تولید وسایل مختلف به تبع آن حوادث نیز متفاوت شده و لازم است افراد برای استفاده از وسایلی که در اختیار دارند اطلاعات و آگاهی های لازم را داشته باشند که حوادث به حداقل برسد.

 

کاهش 29 درصدی حریق با برگزاری دوره‌های آموزشی

حسینی با بیان اینکه تا کنون همکاران ما در مهدکودک‌ها،مدارس، مساجد و پایگاه‌های بسیج محلات کلاس‌های آموزشی بسار زیادی برگزار کرده‌اند، گفت: از مهرماه سال گذشته تا مهرماه جاری 29 درصد از میزان حریق و 31.5 درصد از میزان حوادث کاسته شده است و این کاهش نشان دهنده اهمیت برگزاری دوره های آموزشی است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نایین گفت: دوره آموزشی تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر استان اصفهان به میزبانی نایین با هدف تربیت مربی برای تحقق و پیشرفت شعار هر خانواده یک امدادگر برگزار شد.

محمد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: دوره آموزشی تربیت مربی کمک‌های اولیه کد ۳ به مدت ۶ روز و به مدت ۴۸ ساعت از روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه با هدف ارتقای سطح دانش فراگیران و تأمین مربیان مورد نیاز استان اصفهان به میزبانی شهرستان نائین برگزار شد.

وی ادامه داد: ۲۹ نفر از فراگیران که در آزمون ورودی موفق به کسب امتیاز مورد نیاز شده‌اند در این دوره شرکت کردند و در نهایت فراگیرانی که با موفقیت آزمون نهایی را سپری کرده‌اند به عنوان مربی در جمعیت شناخته می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نائین تاکید کرد: به دلیل اینکه دانش آموختگان و مربیان جمعیت هلال احمر همواره در سطح عموم جامعه به تدریس مفاهیم و دروس کمک‌های اولیه و امدادرسانی در مواقع بحرانی مشغول هستند، لذا ضروری است افراد شرکت کننده در دوره‌های آموزشی هلال احمر با لحاظ تمامی ملاک‌های ارزشیابی نمره قبولی بگیرند.

زمانی افزود: مربیان این دوره، قادر خواهند بود دوره امداد و کمک‌های اولیه را تدریس نمایند و در تحقق و پیشرفت شعار هر خانواده یک امدادگر کمک اساسی برای جمعیت باشند.

کد خبر 749108

دیگر خبرها

  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • برگزاری دوره‌های آموزشی فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد