Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه آمایش، برنامه ریزی و یهره‌وری سازمان مدیریت بودجه و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی از تدوین سند توسعه اشتغال پایدار روستایی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محبوبه فلاح رئیس گروه آمایش، برنامه ریزی و یهره‌وری سازمان مدیریت بودجه و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی روستایی و عشایری استان اظهار کرد: براساس برنامه ششم توسعه معین شده سازمان برنامه و بودجه برای 5 هزار روستا سند توسعه اشتغال پایدار روستایی تدوین کند که در راستا روستاهای بالای 20 خانوار شناسایی و تدوین سند توسعه برای این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: ابتدای امر قرار بود این طرح در کشور به صورت نقطه‌ای تدوین شود اما بعدا سازمان برنامه و بودجه به این نتیجه رسید که این طرح را با رویکرد پهنه‌ای و زنجیره‌ای تدوین کند.     رئیس گروه آمایش، برنامه ریزی و یهره‌وری سازمان مدیریت بودجه و برنامه ریزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح توسعه مناطق روستایی،توسعه اقتصادی، اشتغال‌زایی، هدفمند کردن و یکپارچه‌سازی روستاها است.     فلاح عنوان کرد: تعداد کل آبادی‌های استان را 3 هزار و 560 آبادی است و یک هزار و 779 آبادی خالی از سکنه، یک هزار و 781 آبادی دارای سکنه و 916 آبادی بالای 20 خانوار در سطح استان وجود دارد.     وی اظهار کرد: سهم خراسان‌جنوبی در طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی 580 روستا است و با توجه به اینکه این برنامه 5 ساله است  پیش بین شده که هر سال برای 116 روستا این برنامه اجرا شود.     وی خاطرنشان کرد: مجری اجرای این طرح دانشگاه بیرجند و جهاد دانشگاهی در نظر گرفته شده‌اند.  

علی ناصری فرماندار بیرجند نیز در این جلسه بیان کرد: باید عوامل ماندگاری مردم در روستاها بررسی شود.

 

وی افزود: اطلاعات در مورد هروستا از مسیر اصلی جمع‌آوری شود که می‌توان در این زمینه از سندآمایش استان استفاده کرد.

 

فرماندار بیرجند بیان کرد: قابلیت روستا برای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی نیز بسیار مهم است که باید مورد توجه باشد.

 

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی بسیج 6 دهستان را در نظر گرفته و در آن کارهای عمرانی و اشتغال‌زایی را انجام می‌دهد لازم است در این سند مشخص شود که در کدام دهستان‌ها و چه روستاهایی قرار است مورد نظر باشد.

 

وی افزود :الگوی روستاهای طراز بسیار مهم است که باید مورد توجه باشد.

 

مسئول بسیج سازندگی‌خراسان جنوبی به اقدامات انجام شده قرارگاه پیشرفت و آبادانی و تاثیرات مثبتی که در دهستان‌ها داشته اشاره کرد.

 

علی اصغر آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: با توجه به این سند می‌توان گفت که یک سندمطالعاتی است.

 

وی اظهار کرد: بنیاد مسکن حدود 30 سال است در روستاها طرح‌های مطالعاتی انجام می‎دهد و تاکنون برای بیش از یک هزار و 300 روستا طرح مطالعاتی انجام شده و بستر برای انجام کار آماده است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین بنیاد مسکن طرح های بسیار زیادی از جمله طرح‌های هادی را در روستاها انجام داده است.

 

آسمانی مقدم عنوان کرد: در برخی از موارد می‌توان از تجربیات سایر استان‌ها بهره برد و از تجارب کارهای گذشته استفاده کرد.

 

حسین حسین پور سرپرست اداره کل امور عشایری خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه عنوان کرد: با وجود اینکه در عنوان کارگروه امروز در کنار نام روستایی از عشایری استفاده شده اما در سند مذکور هیچ اسمی از عشایری برده نشده و تنها نام عشایری یدک کشیده شده است.

 

وی افزود: اگر قرار است طرحی تعریف و کاری در مناطق مختلف انجام شود لازم است از تجربه‌ها و کارهای قبلی که در مناطق توسط سایر دستگاه‌ها انجام شده نیز استفاده شود.

 

سرپرست اداره کل امور عشایری خراسان‌جنوبی به 81 درصد جمعیت عشایری استان اشاره کرد و گفت: حدود 49 درصد از این جمعیت را به زنان عشایری تشکیل می‌دهند.

 

حسین پور اظهار کرد: زنان عشایری در بسیاری از موارد همطراز مردان بلکه بالاتر از مردان نیز در کارهای اقتصادی و اجتماعی حضور دارند.

 

وی  از تشکیل 46 صندوق خرد زنان در مناطق عشایری خبر داد و گفت: این صندوق‌ها زمینه اشتغال قابل توجهی را فراهم کرده و همچنین در حوزه کاری برای تقویت کارهایی که نیاز به تسهیلات کم بهره و بلاعوض بوده به عشایر کمک شده است.

 

وی تصریح کرد: در تدوین سند توسعه اشتغال پایدار روستایی به عشایر توجهی نشده که لازم است این موضوع نیز مورد توجه باشد.

 

کریمی فرماندار قاین که به صورت ویدئو کنفرانس در جریان روند برگزاری جلسه بود نیز اظهار کرد: در شهرستان زیرکوه 39 روستا با یک هزار و 74 خانوار با تانکر آبرسانی می‌شود.

 

وی افزود: این تعداد روستا به 39 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

فرماندار قاین از آبرسانی سیار به 17 روستا با 909  خانوار جمعیت در شهرستان قاین که نیاز به 11 میلیارد تومان اعتبار دارد نیز اشاره کرد و گفت: لازم است در این سند به مشکلات روستاها در حوزه آب توجه شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۸۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی

مسئول سازمان بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی گفت: یکی از پروژه‌ها و برنامه‌های مورد توجه بسیج‌ سازندگی استان، انتقال آب سدهای شیرین‌دره و زیدرسره به مناطق روستایی است که تاکنون ۴۱ روستا از محل این دو سد آب‌رسانی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، مجتبی مداحی امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: هفته بسیج‌سازندگی از هجدهم اردیبهشت ماه به مناسب سالروز تأسیس این نهاد آغاز می‌شود و شعار سازمان بسیج در سال جاری، همه‌باهم، بسیج و خدمت‌رسانی است.

وی افزود: دیدار جهادگران با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی، انجام رزمایش کمک‌های مومنانه و توزیع بسته‌های حمایتی از جمله اقداماتی است که در این هفته اجرا می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: افتتاح قرارگاه‌های منطقه‌ای، پروژه‌های محرومیت زدایی و قرارگاه پیشرفت در سطح استان از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی در این هفته است.

مداحی با تاکید بر انقلابی بودن و مردمی بودن تشکل بسیج اضافه کرد: افتتاح کارگاه‌های تولیدی اقتصاد مقاومتی و همچنین ارائه تسهیلات با شرایط مطلوب به نیازمندان جهت تقویت مشاغل خانگی نیز در دستور کار برنامه‌های بسیج‌سازندگی خراسان‌شمالی قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام نهادهای نظارتی بیش از ۹۱ درصد از تسهیلات ارائه شده توسط بسیج‌سازندگی به نیازمندان، به صورت صحیح و کارآمد مورد استفاده متقاضیان قرارگرفته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌شمالی تصریح کرد: سازمان بسیج‌سازندگی خراسان‌شمالی تعدادی ماشین‌آلات جهت محرومیت زدایی در استان دارد و تعدادی را نیز اجاره می‌کند که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ هزار ساعت این دستگاه‌ها به منظور خدمت به مردم فعالیت داشتند.

مداحی افزود: در سال گذشته ۴۵۰۰ تن قیر توسط این سازمان به منظور آسفالت جاده‌های روستایی ارائه شد که به آسفالت شدن بیش از ۴۰۰ هزار مترمربع از جاده‌های روستایی انجامید.

وی اظهار کرد: یکی از پروژه‌ها و برنامه‌های مورد توجه بسیج‌سازندگی استان، انتقال آب سدهای شیرین‌دره و زیدرسره به مناطق روستایی است که ۴۱ روستا از محل این دو سد تاکنون آب‌رسانی شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، ۵۵ هزار بسته‌حمایتی با میانگین ارزش ۵۰۰ تومان و همچنین ۲۰ هزار پک لوازم‌التحریر با میانگین ارزش ۲۵۰ هزار تومان بین نیازمندان استان توسط بسیج‌سازندگی توزیع شد.

مداحی گفت: در سال ۱۴۰۲ به منظور افزایش ازدواج آسان، ۵۳۴ بسته‌ی جهیزیه میان نوعروسان نیازمند استان توزیع شد.

کد خبر 749753

دیگر خبرها

  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است