Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی گفت:238 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان با عضویت 8 هزار و 919 نفر و با سرمایه‌ای بیش از 5 میلیارد تومان فعالیت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، نفسیه نخعی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان، اظهار کرد: جمعیت زنان روستایی استان 378 هزار و 981 نفر  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه باید برنامه جامع توانمندسازی زنان روستایی تدوین شود تا نقشه راه توسعه زنان روستایی برای تمام دستگاه‌های اجرایی را فراهم کند،افزود: 70 درصد سهم اشتغال زنان روستایی در بخش کشاورزی و در استان 89 هزار و 968 نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی داریم که از این تعداد 17 هزار و 950 نفر زن هستند.

  مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر 12.5 درصد از اعضای شورای شهر و روستاهای خراسان‌جنوبی را زنان تشکیل می‌دهند و 52 دهیار زن در استان داریم.     نخعی از فعالیت 238 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان با عضویت 8 هزار و 919 نفر و با سرمایه‌ای بیش از 5 میلیارد تومان خبر داد و عنوان کرد:16 تشکل تعاونی زنان روستایی نیز در استان فعال است.     وی ادامه داد: این تعاونی‌ها 117 روستا را تحت پوشش قرار داده و 3 هزار و 79 عضو هستند دارند.     مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی از راه اندازی 45 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری در استان خبر داد و گفت: 50 هزار بافنده در استان داریم که 85 درصد اینها را زنان تشکیل می‌دهند.     نخعی اظهار کرد: یک هزار و 704 نفر از زنان استان در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که به 86 طرح ثبت شده از این تعداد به مبلغ 10 میلیارد تومان تسهیلات روستایی پرداخت شده است.     وی بیان کرد: برای 175 نفر از زنان روستایی به مبلغ 25 هزار و 470 میلیون ریال اعتبار اشتغال توسط کمیته امداد ایجاد شده است.     مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به پرداخت تسهیلات کم بهره گفت: تاکنون به 480 نفر به مبلغ 54 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و 154 طرح با مدیریت بانوان به بانک‌های عامل معرفی شده است.     نخعی با بیان اینکه 500 نفر بیمه شده صنایع دستی در استان داشته ایم، عنوان کرد: به دلیل عدم پرداخت به‌موقع حق بیمه هم‌اکنون تنها 200 نفر بیمه شده صنایع دستی هستند که باید پیگیری های لازم  رای بیمه زنان انجام شود.     1343 روستا در خراسان‌جنوبی دارای تلفن خانگی است   علی دلگیر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: یک هزار و 343 روستای خراسان‌جنوبی دارای تلفن خانگی هستند.     وی افزود: 570 روستای استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند بوده و 258 روستا نیازمند توسعه تلفن خانگی است.     مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد:یک هزار و 176 روستای استان دارای پوشش همراه اول و ایرانسل است.     دلگیر عنوان کرد: 209 دفتر ict روستایی در استان داریم که 132 دفتر خدمات بانکی ارائه می‌دهند.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۸۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران پیاده سازی شده است و بیمه شدگان سلامت از امروز از آن بهره‌مند می‌شوند.


علی اربابی افزود: این طرح در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود که در قالب آن، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به استثناء داروی سرپایی)، و استفاده از ابزار (کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است.

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی برای تردد در محور خوسف_ قلعه زری
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است