Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@14:14:03 GMT

پیاده روی در یک بلوار کهنسال! +تصاویر

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۹۹۳۰۲

پیاده روی در یک بلوار کهنسال! +تصاویر

خبرگزاری میزان- بلوار کشاورز توسط سرفراز غزنی طراحی و از سوی سازمان میراث فرهنگی به شماره ثبت ۳۱۳۲۱ در فهرست آثار میراث ملی قرار گرفته است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، بلوار کشاورز، بلواری شرقی - غربی در منطقه ۶ شهرداری تهران و علت نام گذاری این خیابان ، مجاورت ساختمان پیشین وزارت کشاورزی ایران با آن است که در حال حاضر ساختمان مورد اشاره ساختمان قوه قضاییه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلوار کشاورز 100 سال پیش


این بلوار توسط سرفراز غزنی طراحی و از سوی سازمان میراث فرهنگی به شماره ثبت ۳۱۳۲۱ در فهرست آثار میراث ملی قرار گرفته است.


این بلوار که پیشتر به نام بلوار الیزابت دوم نامیده می‌شد، در زمان گذشته یکی از تفرجگاه‌های شهر تهران بوده است . طوری که در ساعت های پایانی روز و روزهای تعطیل، بسیاری از شهروندان از این بلوار به عنوان محل گذران اوقات فراغت و تفریح استفاده می‌کردند.

بلوار کشاورز در سال 1340


در میانه این بلوار نهری روان است که به رودخانه کرج شهرت دارد.


نهر کرج در واقع رودخانه‌ای بود که از رودخانه کرج منشعب می‌شد و به سمت اراضی بهجت آباد می‌رفت و از این اراضی به سمت دارالخلافه تهران امتداد می‌یافت.


آب این نهر برای کشاورزی و جهت آب شرب منازل در تهران قدیم استفاده می‌شده‌است. تا قبل از لوله کشی تهران این نهر نقش عمده‌ای در تأمین آب تهران داشت. موقعیت جغرافیایی نهر کرج منطبق بر بلوار کشاورز کنونی است.

این بلوار از میدان ولیعصر در شرق آغاز و به خیابان دکتر قریب در غرب ختم می‌شود.


این بلوار در طول مسیر خود از شرق به غرب با خیابان فلسطین، خیابان حجاب، خیابان وصال شیرازی، خیابان قدس، خیابان ۱۶ آذر، خیابان کارگر و خیابان جمالزاده تقاطع دارد.

 

ضلع جنوبی پارک لاله نیز به این بلوار ختم می‌شود و در نزدیکی دانشگاه تهران قرار دارد.


انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بلوار کشاورز تهران اماکن دیدنی جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۵۴۰۰۰۰ خودرویی که بر روی خط عابر پیاده توقف داشتند

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه طرح گذرگاه عابر پیاده با جدیت در شهر تهران اجرا می شود، گفت: ۵۴۰ هزار خودرو بر روی خط‌کشی‌های شهر تهران جریمه شده اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ احسان مومنی؛ معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ امروز در خصوص اعمال قانون خودروهایی که بر روی خط‌کشی‌های عابرین پیاده توقف داشتند، اظهار کرد: در 62 نقطه از تقاطع‌های مهم شهر تهران افسران پلیس راهور تهران بزرگ مستقر هستند و هنگامی که چراغ زرد می شود با حرکت دست و با سوت به رانندگان هشدار قرمز شدن چراغ را می دهند تا آنان پشت خط ایست توقف کنند و این موضوع جنبه آموزشی دارد.

وی افزود: اگر خودرویی بر روی خط‌کشی‌های عابر پیاده توقف داشته باشد مسلماً توسط ماموران پلیس  اعمال قانون خواهد شد. 

سرهنگ مومنی گفت: در سال گذشته و در شهر تهران 540 هزار وسیله نقلیه‌ای که در بر روی خط‌کشی عابر پیاده توقف داشته‌اند مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند که روزانه به طور میانگین 1500 خودرو جریمه شده است.

علت صدور "برگ جریمه رانندگی اشتباهی" چیست؟

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: در همین دو هفته اردیبهشت ماه 1403 که طرح گذرگاه عابر پیاده در شهر تهران آغاز شده است، حدود 30 هزار وسیله نقلیه‌ای که بر روی خط‌کشی‌های عابر پیاده توقف داشته‌اند مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند که روزانه بالای 2 هزار مورد بوده است.

مومنی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح گذرگاه عابر پیاده اعمال قانون نیست هدف مهندسی ترافیک، آموزش و فرهنگ‌سازی و در نهایت اگر رانندگان قوانین و مقررات را رعایت نکنند اعمال قانون است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • جریمه ۵۴۰۰۰۰ خودرویی که بر روی خط عابر پیاده توقف داشتند
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • کشف یک دیواره تاریخی از یک بنا در همدان
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود