Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@03:44:32 GMT

جاذبه های جدید در شاهرود ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۹۹۴۴۱

جاذبه های جدید در شاهرود ایجاد می شود

به گزارش ایرنا، حسینعلی سمیعی دوشنبه شب در نشست علنی شورای شهر شاهرود که با موضوع مولفه های شهر انسان محور با حضور تعدادی از کارشناسان و استادان دانشگاه، برگزار شد، با اشاره به سیاست های شورا برای تبدیل شاهرود به شهری انسان محور، تصریح کرد: نخستین هدف شورا در کوتاه مدت تغییر سیما و منظر شهری بود که انجام شده و جلب اعتماد مردمی را به همراه داشت و اکنون باید به دنبال اقدامات زیربنایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر ضرورت تبلیغ و معرفی شاهرود برای جذب گردشگر تأکید کرد و افزود: شاهرود هم اکنون جاذبه های زیادی دارد که بسیاری از آن ها ناشناخته مانده و یا بدون توجه رها شده اند اما این میزان هم برای تبدیل شدن به مقصدی برای گردشگری کافی نبوده و باید به دنبال ایجاد جاذبه های جدید باشیم.
رئیس شورای شهر شاهرود به تصویب لایحه احداث بوستان بانوان هم اشاره داشت و گفت: این بوستان هم علاوه بر کارکرد اصلی خود اگر به شکلی متفاوت از نظر طراحی و مکان یابی اجرا شود، می تواند مقصدی برای بانوان گردشگر از سراسر کشور باشد.
سمیعی از ایجاد پیاده راه در شاهرود هم خبر داد و اظهار داشت: در این راستا تاکنون نشست های گوناگونی با مسوولان، استادان دانشگاه، پلیس راهور و نمایندگان سازمان های مردم نهاد برگزار شده و اعضای شورای شهر به منظور بررسی نکات قوت و ضعف پیاده راه های اجرا شده در کشور از شهر رشت دیدن کردند و بازدید از پیاده راه همدان هم در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تأکید بر اینکه در اجرای همه طرح ها باید کاری متفاوت از دیگر شهرها انجام داد، یادآور شد: برای این کار شورای اسلامی شهر شاهرود از ظرفیت کارشناسان، استادان دانشگاه های شهر و نخبگان شاهرودی استفاده می کند تا به الگویی برای دیگر شهرهای کشور تبدیل شود.
همچنین در این نشست کارشناسان به بیان نظرات خود پرداختند. انجام فراخوان برای جذب بهترین ایده ها، اصلاح الگوی حمل و نقل و ترویج دوچرخه سواری، برگزاری جشنواره ها و رویدادهای گوناگون در فضاهای عمومی، توجه به کودکان و ایجاد فضاهای مناسب برای آنان و حفظ بافت سنتی شهر با استفاده از فناوری های نوین از مهم ترین موارد مطرح شده بود.
به گزارش ایرنا، شورای پنجم شهر شاهرود تاکنون بیش از 300 مصوبه داشته است.تغییر سیما و منظر شهری و توسعه متوازن سیاست کوتاه مدتی بود که در مدت روی کار آمدن این شورا به اجرا درآمده است.
همچنین میزان درآمدهای شهرداری از 224 میلیارد ریال در پنج ماهه نخست سال 96 به 39 میلیارد ریال در مدت مشابه امسال رسیده است. از 85 میلیارد ریال افزایش درآمد فقط چهار میلیارد و 300 میلیون ریال از محل ارزش افزوده و بقیه مشارکت مردمی بوده است.
شهر شاهرود 150 هزار نفر جعیت و سه هزارو 500هکتار مساحت دارد.
7359/6167
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب دوچرخه سواری شورای اسلامی شهر فناوری گردشگری نخبگان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاذبه‌های طبیعی بندر زیبای خمیر

دیگر خبرها

  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • توقف ایجاد غرفه در میدان امام(ره) بیرجند
  • جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • جاذبه‌های طبیعی بندر زیبای خمیر
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند