Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم تمدید ماموریت یکی از مدیران موثر سینمای ایران، نگرانی‌های جدی را نزد مستندسازان در پی داشته و این دغدغه جدی به وجود آمده که پس از یک دوره ثبات همراه با موفقیت در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، چرا باید شاهد تغییرات در این مجموعه -آن هم به واسطه عدم تمدید ماموریت مدیر این مجموعه- باشیم؟ دغدغه‌ای که انتظار می‌رود با رایزنی مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رفع شود و شاهد حفظ ثبات و تداوم مسیر کنونی در این عرصه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ از هفدهم شهریور 1392 که حجت الله ایوبی رئیس وقت سازمان سینمایی، سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد را به عنوان مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی منصوب کرد، بیش از پنج سال می‌گذرد؛ پنج سالی که این مرکز فضای متفاوتی یافته و مهم‌ترین آثار این تحول را می‌توان در جشنواره مستند سینماحقیقت مشاهده کرد؛ رویدادی که از همان ابتدا، پراهمیت بود و در این پنج سال به مهم‌ترین جشنواره مستند قاره کهن تبدیل شده، تا آنجا که بسیاری از مستندسازان مهم، ترجیح می‌دهند نخستین نمایش مستندشان در این رویداد باشد.

طباطبایی‌نژاد که از تهیه‌کنندگان و مدیران صداوسیما است، برای دوره طولانی تجربه مستندسازی داشت و همچنین سابقه معاونت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را پیش از این مسئولیت برعهده داشت و به همین دلیل با شناخت خوبی در راس مرکز قرار گرفت. علت موفقیت این او در این مرکز نیز علاوه بر سن کمتر نسبت به متوسط سن مدیران سینمایی و انگیزه برای تحول در این حوزه، شناخت کافی برای رقم زدن این تحول بود. به باور بسیاری از ناظران، او یکی از موفق‌ترین مدیران سینمایی بوده و به همین دلیل جانشین‌های ایوبی به سمت تغییرش نرفتند.

پس از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، مأموریت مدیران صداوسیما که در سایر دستگاه‌ها مشغول هستند، تمدید نشده و صداوسیما برای جایگزینی بازنشسته‌ها، تمام توان مدیریتی و اجرایی خود را فراخوانده است؛ رویکردی که بر عملکرد و ترکیب مدیریتی سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأثیر می‌گذارد و «تابناک» پیش از این پیش بینی کرده بود، این تغییرات در ماه‌های پیش روی، آثار خود را به خوبی نشان می‌دهد.

یکی از مدیرانی که در این راستا، ماموریتش تمدید نشده، رئیس کنونی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که حتی چهره‌هایی رزاق کریمی، حامد شکیبانیا، امیر تاجیک و محمد آفریده توسط برخی رسانه‌ها به عنوان گزینه‌های جانشینی‌اش مطرح شده است. این در حالی است که پیش از این، مدیران سینمایی بر تلاش برای ابقای ماموریت چهره‌هایی چون طباطبایی نژاد تاکید کردند و اکنون نیز خبری مبنی بر مخالفت قطعی با تمدید ماموریت شنیده نشده و چه بسا این مدیر کارآمد با تمدید ماموریت در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، شرایط کنونی تداوم یابد.

طباطبایی‌نژاد در واکنش به این خبر گفته است: «هنوز اطلاع دقیقی ندارم باید یکی دو روز باقی بمانیم. در صداوسیما تهیه‌کننده شبکه یک هستم و اگر این تصمیم گرفته شود برگردم دوباره تهیه‌کننده گروه فیلم و سریال شبکه یک خواهم شد. وزارتخانه بدنبال نگه داشتن دوستان فعال صداوسیمایی هست اما صداوسیما بایستی تصمیم نهایی را مبنی بر تمدید مأموریت ما بگیرد. باید منتظر بمانیم تا یکی دو روز آینده تصمیم نهایی صداوسیما چه خواهد بود؟»

انتظار می‌رود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست سازمان سینمایی نقش فعال خود را برای حفظ آن دسته از مدیران موثر که از صداوسیما و دیگر دستگاه‌ها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مامور شده‌اند، ایفا نمایند. فعالان و صاحب نظران حوزه مستند بر نقش مثبت و موثر طباطبایی نژاد در حوزه مستند تاکید دارند و آنچه این نقش را پررنگ‌تر می‌سازد، همکاری با همه طیف‌های فکری است که جشنواره سینماحقیقت، نمودِ عینیِ این تجمیع تفکرات متکثر موجود در سینمای مستند ایران است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سیدمهدی طباطبایی نژاد مرکز گسترش سینمایی مستند و تجربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۹۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار موج جدیدی از خدمت در سال پایانی شورا 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدمهدی نیکونژاد خطاب به مدیران و معاونان شهرداری گفت: در یک سال پایانی شورا، ایجاد موج جدیدی از خدمت با تکیه بر همدلی و همراهی مدیران مناطق و واحد‌های ستادی شهرداری یزد مورد انتظار است.

وی با اشاره به مأموریت اصلی شهر یعنی ارتقای وضعیت نگه داشت شهر توسط مدیران شهری افزود: در جریان بارندگی‌های اخیر به دلیل اقدامات اساسی و زیر بنایی مناسبی که در سال گذشته انجام شد، کم‌ترین آسیب به شهر و شهروندان وارد گردید.

نیکونژاد ادامه داد: مأموریت دیگر تکمیل طرح‌های متوقف، نیمه تمام یا در حال اجرای شهرداری شده است که باید با نیت خیرخواهانه و جهت خدمت به مردم با سرعت و دقت و بدون نقص مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: اکنون که در ابتدای سال قرار داریم باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که تا قبل از ورود به فصل سرد سال بخش قابل توجهی از طرح‌های عمرانی به مرحله پایانی رسیده باشد و انرژی، اعتبار و همچنین نیروی انسانی را در همین راستا متمرکز و به کار گرفته شود.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد رسمی تمدید به ستاره رئال رسید
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • انتظار موج جدیدی از خدمت در سال پایانی شورا 
  • پاشنه و یک تمرین ساده برای داشتن پاهایی قوی و سالم/ روش انجام حرکت، فواید و تغییرات مورد انتظار (+فیلم)
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • سرگذشت غم‌انگیز نخستین زن بازیگر سینمای ایران؛ صدیقه سامی نژاد که بود؟ (+عکس)