Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@23:53:55 GMT

به این ۶ دلیل به جای آب سرد آب گرم بنوشید

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۰۰۱۹۲

آب گرم می تواند کمک بزرگی برای سیستم گوارش شما باشد. آب سرد به جامد کردن چربی غذاها کمک می کند و فرایند هضم را کند می نماید اما آب گرم به شیوه ای کاملا برعکس عمل می کند و ضمن بهبود فرایند هضم، کمک بزرگی برای جذب بهینه مواد مغذی است. نوشیدن آب گرم از ابتلا به یبوستنیز پیشگیری می کند.

این نکته ثابت شده که عادت به نوشیدن آب گرم، می تواند منجر به بهبود وضعیت گوارش و فرایند هضم شود:

افزایش کیفیت خواب

اگر با مشکلات خواب مواجه هستید و به راحتی به خواب نمی ‌روید، نوشیدن آب گرم پیش از به تختواب رفتن می‌تواند به بهبود خواب کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب گرم دمای داخلی بدن را افزایش می‌دهد که این شرایط به آرامش و شل شدن بدن، آرامش اعصاب و احساس خواب آلودگی و آرامش کمک می‌کند.

جلوگیری از پیری زودرس

نوشیدن آب گرم برای پوست نیز خوب است. این کار به حذف سموم و دیگر ناخالصی ‌ها از بدن کمک می ‌کند. سموم مختلفی در پیری زودرس و برخی مشکلات سلامت نقش دارند. همچنین، نوشیدن آب گرم به ترمیم سلول ‌های پوست کمک می ‌کند و از این رو، در جوان سازی و بهبود قابلیت ارتجاعی پوست نقش دارد.

بهبود سیستم گوارش

آب گرم می تواند کمک بزرگی برای سیستم گوارش شما باشد. آب سرد به جامد کردن چربی غذاها کمک می کند و فرایند هضم را کند می نماید اما آب گرم به شیوه ای کاملا برعکس عمل می کند و ضمن بهبود فرایند هضم، کمک بزرگی برای جذب بهینه مواد مغذی است. نوشیدن آب گرم از ابتلا به یبوست نیز پیشگیری می کند.

ایمن کردن سیستم تنفسی

مصرف آب گرم می تواند برای سیستم تنفسی شما مفید باشد. آب سرد در این میان، باعث تخریب مخاط می شود و خطر ابتلا به عفونت های تنفسی و مشکلات ریزش مو را افزایش می دهد. در مقابل، اب گرم گلو را تسکین داده و کاهنده هر گونه تحریک است.

بهبود دهنده سیستم ایمنی بدن

مصرف آب سرد باعث کاهش گردش خون می شود در حالیکه آب گرم خاصیت کاملا برعکس دارد. افزایش گردش خون در نتیجه نوشیدن آب گرم باعث می شود بسیار سریع تر از سموم بدن خلاص شوید.

تسکین درد

اگر دچار سردرد یا التهاب در بدن شده اید، نوشیدن آب گرم بسیار توصیه می شود. از آنجا که آب گرم جریان خون به بافت ها را افزایش می دهد، باعث تسکین انقباضات ماهیچه ای می شود. نوشیدن آب گرم برای از بین بردن دردهای ماهیچه ای بسیار مفید است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مشکلات خواب خواب آلودگی سلامت پوست مو سیستم ایمنی پوست خواب خواب آلودگی سیستم ایمنی بدن مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت:با توجه به اثرگذاری ویژه طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه بر وضع و کیفیت زندگی شهروندان و لزوم بررسی اثرات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی آن، در کنار اثرات حمل و نقلی در شهر تهران، استفاده از خدمات شرکت‌های مهندسان مشاور، دارای تخصص‌‎های مرتبط با موضوع، مطالعه موردنیاز است.

شهریار افندیزاده با اشاره به آغاز فرایند انتخاب مشاور از طریق فراخوان آگهی گفت: از شرکت‌های مشاوری که دارای حداقل رتبه ۲ در تخصص حمل و نقل هستند، دعوت کردیم برای دریافت اسناد انتخاب مشاور، از اول تا هشتم اردیبهشت به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران مراجعه کنند.

وی افزود: مکان‌یابی و طراحی ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی (به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت) با در نظر گرفتن معیار‌های ترافیکی (اثرسنجی ترافیکی)، زیرساخت‌های برقی (دیماند و تامین برق ایستگاه‌ها) و مکانیکی موردنیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهم‌ترین موضوعاتی است که در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران بررسی می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران همچنین به تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقی‌سازی ناوگان اشاره کرد و گفت: مدل‌های اقتصادی نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت برقی با توجه به قیمت موجود تاکسی و موتور بنزینی، از دیگر موارد بررسی در مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران است.

دیگر خبرها

  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • فرایند ساخت گلدان سیمانی با استفاده از صندلی پلاستیکی قدیمی (فیلم)
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • فرایند تولید چاقوی حرفه‌ای سرآشپز‌ در کارخانه چینی (فیلم)
  • راه اندازی مرکز «نفس» در آبادان و خرمشهر
  • آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه
  • پنج فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
  • چرا نباید چای پررنگ بنوشیم؟
  • نوشیدنی مفیدی که کلسترول خوب را افزایش می‌دهد
  • تولید کود و سم کم‌ضرر از پسماند نخلستان‌ها