Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: با توجه به شرایط شهرستان مرزی نهبندان می‌طلبد مانند سیستان بلوچستان ستاد بحران ویژه نهبندان تشکیل شود و با توجه به عدم وجود آب شرب باید ردیف اعتباری برای احداث مجتمع‌های آبرسانی اختصاص یابد. ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

نظر افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اشاره به نشست اعضای فراکسیون‌ عشایری مجلس و ریاست سازمان عشایری کشور ضمن حیاتی و مهم برشمردن نقش عشایر کشور در توسعه و امنیت کشور اظهار داشت: باید به این قشر زحمتکش توجه بیشتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به شرایط شهرستان مرزی نهبندان می‌طلبد که همانند استان سیستان و بلوچستان ستاد بحران ویژه شهرستان نهبندان هرچه سریع‌تر تشکیل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به آمار بالای دام در خانواده‌های عشایر نیازمند افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه خشکسالی برای نگهداشت جمعیت دام هستیم.

افضلی با توجه به فقر مطلق مراتع در فصل زمستان و همچنین فصل زایش دام گفت: با هدف جلوگیری از تلفات سنگین دام نیازمند اختصاص سهمیه علوفه مدتی و یارانه‌ای ویژه در منطقه هستیم.

وی افزود: با در نظر گرفتن خشکسالی‌های 20 ساله و عدم وجود آب شرب و کشاورزی در بسیاری از روستاهای حوزه انتخابیه نیاز شدید به  اختصاص ردیف اعتباری برای مجتمع‌های آبرسانی مرزی حس می‌شود و باید در این مورد اقدام شود.

مجتمع‌های آبرسانی روستایی خراسان جنوبی با کمبود یا کاهش آب روبرو هستندتکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی خراسان جنوبی نیازمند 320 میلیارد تومان اعتبار است320 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی خراسان جنوبی نیاز است

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:باتوجه به پراکندگی و وسعت شهرستان‌های نهبندان و سربیشه هم در بحث تجهیزات و ماشین آلات سنگین از جمله گریدر و تانکر آبرسان و هم خودروی سبک نیازمند نگاه ویژه به منطقه هستیم که امیداست این امکانات در اختیار این مناطق کم برخوردار قرار گیرد.

افضلی تصریح کرد: با در نظر گرفتن خشکسالی‌های موجود و همچنین بُعد امنیتی موضوع که خالی شدن مرزها از سکنه در اثر خشکسالی است خواهان افزایش اعتبار از محل اعتبارات ملی برای پروژه‌های عمرانی مربوط به آب هستیم تا ان شاءالله شاهد توسعه منطقه و مهاجرت معکوس باشیم.

وی افزود: با توجه به افزایش تعرفه بیمه دام  و با درنظر گرفتن شرایط مالی عشایر استان که واقعاً به جز دام‌های خود سرمایه‌ای ندارند توصیه می‌شود که شرایطی برای تخصیص اعتبار برای بیمه رایگان دام عشایر در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و درآمد ناچیز کشاورزان و عشایر منطقه، تمدید تسهیلات بند ب ماده 52 صندوق توسعه ملی از یکسال به سه سال ضروری به نظر می‌‌رسد.

افضلی با اشاره به اینکه در این دیدار برگسترش پنل‌هاى خورشیدى، توسعه گیاهان دارویى، صندوق بیمه عشایر نیز تأکید شد که توسعه آن می‌تواند مقدمه توسعه منطقه باشد.

انتهای پیام/ش

R41348/P4001/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان

جمال صالح زاده فرماندار شادگان گفت: تخصیص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار که در سفر رئیس جمهوری به شهرستان مصوب گردید می‌تواند رونق خاصی به حوزه گردشگری شهرستان داشته باشد.

صالح زاده ادامه داد: هم افزایی که بین شورای اداری و دکتر خنفری منتخب مردم شریف شادگان در مجلس شورای اسلامی که الحق و الانصاف در مدت یکماهه پیگیری‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان و استانی و کشوری انجام دادند شایسته تقدیر است.

او به ریل گذاری شهرستان در سال جدید در اولین جلسه شورای اداری اشاره کرد وگفت: از مجموعه شورای اداری شهرستان انتظار می‌رود با تعیین اولویت‌های پیگیری ادارات شهرستان بصورت تیمی و در یک راستا باشد که این موضوع با سرعت عمل بیشتری به نتیجه برسد.

فرماندار شادگان به اتفاقات خوب و مهم شهرستان در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در اوایل سال گذشته سفر رئیس محترم جمهور به شهرستان انجام شد که بعضی از موضوعات مهم و از دغدغه‌های مردم شهرستان بود که با ریاست محترم جمهور مطرح گردید.

صالح زاده عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم شهرستان ۲۵ درصد معافیت سود بازرگانی برای بندر شادگان در مراحل پایانی قرار گرفته که میطلبد دکتر خنفری پیگیر این مصوبه در سطح وزارت اقتصاد و امور دارایی باشند تا بزودی قابلیت اجرا خواهد داشت.

 نماینده عالی دولت در شهرستان شادگان با اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی در سال گذشته در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، عمران شهری و روستایی و... به بهره برداری رسیده بود و اظهار کرد: از مهمترین پروژه‌های بجا مانده تصفیه خانه آب دارخوین که سالیان سال راکد بود الحمدلله با دستور آیت الله رئیسی ریاست محترم جمهور افتتاح شد.

صالح زاده هم افزایی شورای اداری و منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در پیشرفت پروژه‌های عمرانی را حائز اهمیت دانست و خواستار ایجاد یک ساختار ارتباطی مسئولین ادارات با نماینده منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی شد.

ا و گفت: با یک ساختار ارتباطی بین دفتر نماینده با فرمانداری و مجموعه مدیران ادارات شهرستان برای پیگیری مشکلات شهرستان با استفاده از ظرفیت دکتر خنفری ایجاد شود.

خنفری منتخب مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران شهرستان مردم دار باشند و لازم است با تمام توان برای خدمت به مردم تلاش مضاعف داشته باشند.

او با بیان اینکه پیگیری مشکلات بصورت همفکری و تیمی انجام شود، افزود: ادارات باید مصوبات را بجد تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

این مقام مسئول گفت: به امید خدا مشکلات مردم را به حداقل برسانیم و این منوط به عملکرد مسئولین است که رضایت بخش باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود