Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،50 نفر از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز دوشنبه به مدت چند ساعت در محوطه این واحد دانشگاهی تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه در ارتباط با تاخیر بوجود آمده در پرداخت مطالبات خود شدند.
آبان امسال نیز شماری از بازنشستگان سالهای 94 تا 97 دانشگاه علوم پزشکی زنجان که تعداد آنها به بیش از 60 نفر می رسید، در اعتراض به پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت خود تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از بازنشستگان که در بخش فوریتهای پزشکی اورژانس 115 مشغول به کار بوده و سال گذشته بازنشسته شده است، به خبرنگار ایرنا گفت: سال گذشته پس از 30 سال خدمت بازنشسته شده ام و از آن زمان تاکنون پاداش خدمت خود را دریافت نکرده ام.
وی اظهار داشت: پاداش پایان خدمت در شرایط اقتصادی کنونی مبلغی نیست که بتوان روی آن حساب بازکرد ولی با این حال افزایش قیمت ها و مشکلات بازنشستگان را تحخت فشار قرار داده است.
بازنشسته دیگری که در خانه بهداشت یکی از مناطق دورافتاده استان مشغول بکار بوده و اکنون بازنشسته شده است ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تنها دستگاه دولتی است که بازنشستگان آن پاداش خدمت خود را دریافت نکرده اند در حالی که سایر اداره ها مانند آموزش و پروش آن را دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: پرداخت نشدن این مطالبات معیشت بازنشستگان را دچار مشکل کرده است و حتی می تواند آسیبهای دیگری را به دنبال داشته باشد.
بازنشسته دیگری که خدمت 30 ساله خود را در حوزه درمانی علوم پزشکی به اتمام رسانده گفت: این چندین بار است که بازنشستگان این واحد دانشگاهی با تجمع اعتراضی خود خواستار رسیدگی و پاسخگویی مسئولان مربوطه هستند، اما تاکنون جواب قانع کننده ای دریافت نکرده ایم.
وی بیان کرد: برخی شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی پاداش پایان خدمت به پزشکان بازنشسته را پرداخت کرده در حالی که بخش های دیگر همچنان مستاصل و چشم انتظار رفع مشکلاتشان هستند.

** پاداش پایان خدمت دستگاه های استانی پرداخت شده است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با کارهای انجام گرفته مشکلی در پرداخت پاداش خدمت دستگاه های اجرایی استان که منابع آنها بصورت استانی تامین می شود وجود ندارد و طبق روال در حال انجام است.
شهرام طهماسبی افزود: بطور معمول دستگاه هایی نظیر دانشگاه علوم پزشکی بیشتر منابع مورد نیاز خود را از طریق ملی و توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت می کنند و اعتبارات پاداش پایان خدمت بازنشستگان آن نیز استانی نیست.
این مسئول ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی در کشور و اعمال تحریم های ظالمانه محدودیت هایی در گردش منابع مالی مورد نیاز وجود دارد اما با این وجود دولت تمامی توان خود را بر رفع مشکلات بوجود آمده در حوزه های مختلف به ویژه مشکلات بازنشستگان مورد توجه قرار داده است.
وی بیان کرد: بر این اساس سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت پاداش به بیشترین بازنشستگان تحت پوشش خود یعنی وزارت آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داده و طبق برنامه نسبت به پرداخت آنها اقدام کرده است.
طهماسبی افزود: بنابراین دولت وظیفه دارد منابع لازم برای پاداش پایان خدمت کارکنان شاغل در دستگاه های خود را که پیش بینی کند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس وزارتخانه هایی نظیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز می توانند با توجه به محدودیت های دولت در تامین منابع لازم از محل فروش اموال و یا ساختمان های بدون استفاده نسبت به رفع مشکلات مالی خود به ویژه مسائل بازنشستگان اقدام کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان ادامه داد: این موضوع می تواند از سوی وزارتخانه های متولی امر با اتخاذ راهکارهایی حل و فصل شود و در واقع به عنوان ابزار مالی مشکلات بوجود آمده در این بخش را برطرف کنند.
وی اضافه کرد: باتدابیر خوب استان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال های 94 و 95 پرداخت شده است.
طهماسبی ابراز امیدواری کرد، پاداش پایان خدمت بازنشستگان علوم پزشکی از محل درآمدهای وزارت بهداشت ودرمان و کمک دولت پرداخت و به مشکلات بوجود آمده برای این گروه پایان داده شود.
وی خاطرنشان کرد: این سازمان برای دستگاه هایی که منابع آنها بصورت استانی تامین می شود همه ساله پیش بینی های لازم در ارتباط با چگونگی میزان منابع مورد نیاز بازنشستگان و تعداد آنها را لحاظ می کند.

** مطالبات بازنشستگان باقی است
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان پیش از این در ارتباط گفته بود که بازنشستگان دستگاه های اجرایی وقتی به مرحله بازنشستگی نایل می شوند، پاداش پایان خدمت و مبلغ ذخیره مرخصی خود را دریافت می کنند.
دکتر محمدرضا مهراسبی گفته بود: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی استان مبالغ مرخصی ذخیره بازنشستگان مربوط به سال های 94 تا 97 را پرداخت کرده است و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.
وی به این موضوع نیز اشاره کرده بود که متاسفانه معضل اساسی مربوط به پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت بازنشستگان علوم پزشکی استان در بازه زمانی 94 تا 97 است که این مهم به دلیل تخصیص نیافتن بودجه لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
این مسئول در ادامه به خبرنگار ایرنا گفت: تا کنون 6 میلیارد و 200 میلیون تومان بابت پاداش خدمت بازنشستگان سال های 94 و 95 از طریق منابع دیگر دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده که این کار نیز به نوعی تخلف محسو ب می شود.
وی بیان کرد: هم اکنون با احتساب مبالغ جابجا شده 26 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی این استان مورد نیاز است.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: مشکلات مالی بیش از گذشته گریبانگر دانشگاه های علوم پزشکی شده است.
وی بیان کرد: برآوردها نشان می دهد حدود 40 نفر از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز بزودی به مرحله بازنشستگی نایل خواهند شد که مبالغ مورد نیاز را به مراتب افزایش می دهد.
مهراسبی افزود: اعتبار مربوط به پاداش پایان خدمت 300 بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از سال 94 به این دانشگاه تخصیص نیافته و همین امر معیشت آنان را دچار مشکل کرده است.
وی بیان کرد: پرداختی های بازنشستگان علوم پزشکی استان ارتباطی به سازمان برنامه و بودجه استان ندارد و موضوع ملی است.
این مسئول ادامه داد: مشکل بوجود آمده برای بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی به دلیل تخصیص نیافتن بودجه لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که امیدواریم این مهم بزودی برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی به همراه سازمان برنامه و بودجه استان و حتی استانداری پیگیر مشکل پاداش پایان خدمت بازنشستگان است و این کار را با جدیت بیشتری دنبال می کند.
9646/ 6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب استان زنجان سازمان مدیریت و برنامه ریزی علوم پزشکی مشکلات اقتصادی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲

ایسنا/خراسان رضوی مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ورود گردشگران سلامت در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

داوود خوش‌شکن در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت گردشگری سلامت مشهد در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۲۴ بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آن‌ها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

وی افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا(ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

خوش‌شکن بیان کرد: در سال گذشته از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشورهای افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور خاطرنشان کرد: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در سطح کشور را دارد. پس از مشهد شهرهای قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص ارزیابی درآمدزایی گردشگری سلامت در مشهد طی سال گذشته گفت: درآمد خوبی در گردشگری سلامت کسب کرده‌ایم، ضمن اینکه درآمد بسیاری که از این طریق وارد کشور می‌شود ثبت نمی‌شود. این رقم ثبت شده، شاید یک‌چهارم یا یک‌پنجم درآمد مشهد از گردشگران سلامت در سال گذشته بوده باشد. پولی که گردشگران سلامت به مطب پزشکان، لیدرها، مراکز تفریحی و گردشگری و... می‌دهند ثبت نمی‌شود. ما فقط عددی که در بیمارستان و سامانه ثبت شده را اعلام می‌کنیم و از سایر هزینه‌های گردشگران به صورت دقیق اطلاعی نداریم.

خوش‌شکن بیان کرد: نسبت به سال ۱۴۰۱ درآمد ما از گردشگری سلامت تقریبا ۲ برابر شده است، این در صورتی است که تعداد بیماران ما ۱۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • ۷۳ دانشگاه ایرانی جز برترین‌های دانشگاه‌های آسیا