Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد فروزی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از زمان وقوع زلزله ۷.۳ دهم ریشتری سال گذشته ۶۲۹۴ زمین لرزه در استان کرمانشاه رخ داده است، اظهار داشت: یک مورد بالای ۶ ریشتر، ۱۳ مورد بین ۵ تا ۶ ریشتر، ۱۲۰ مورد بین ۴ تا ۵ ریشتر و ۷۱۴ مورد نیز بین ۳ تا ۴ ریشتر بوده و مابقی بزرگی کمتر از ۳ ریشتر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هیچ جای دنیا زلزله قابل پیش بینی نیست و صحبت های پیرامون زمان وقوع زلزله بی‌اساس است.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه  با بیان اینکه احتمال وقوع زمین‌لرزه در منطقه‌ای که سابقه وقوع زلزله‌های بزرگی داشته وجود دارد، بیان کرد: نمی توان گفت در چه بازه زمانی رخ خواهد داد ممکن است زلزله ها در اعصار و آینده رخ دهد.

وی با تاکید بر اینکه زلزله های بزرگ در فواصل زمانی زیاد روی می‌دهد، عنوان کرد: احتمال زلزله بزرگ در منطقه قابل پیش‌بینی نیست و البته در همه جای دنیا می توان از واژه امکان استفاده کرد.

فروزی عنوان کرد: هیچ زلزله‌شناسی درباره اینکه گفته می‌شود فلات ایران ناآرام است چنین نظری ندارد چرا که کشور ما بر روی کمربند زلزله‌خیز قرار دارد و بخش‌های زاگرس و البرز همیشه محل وقوع زلزله بودند و هیچ وقت آرام نبوده که بخواهد ناآرام شود.

وی وقوع زلزله های بیشتر طی دو سال اخیر در کرمانشاه را به دلیل فعالیت‌های تکتونیکی دانست و تصریح کرد: گاهی در زون‌های چین خورده در یک برهه زمانی فعالیت‌ها زیاد می‌شود.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه زمان و مکان وقوع زلزله در هیچ جای دنیا قابل پیش‌بینی نیست، گفت: ایران بر روی کمربند زلزله خیز دنیا قرار دارد که وقوع زلزله بعید نیست.

کد خبر 4494570

منبع: مهر

کلیدواژه: زلزله مرکز لرزه نگاری کشور کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی

هواشناسی خراسان جنوبی برای سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان هشدار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود