Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس جمهور سوریه با اشاره به تصمیم آمریکا برای خارج‌سازی نظامیانش از خاک این کشور، تأکید کرد، خاک این کشور به صاحبانش بازگردانده خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی-رسانه‌ای بشار اسد رئیس جمهور سوریه به مسئله احتمال خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور پرداخت و از آن به «فرار» تعبیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبان با انتشار یادداشتی در روزنامه «الوطن» سوریه تحت عنوان «فرار» اعلام کرد: «از چند روز پیش که ساره سندرز سخنگوی کاخ سفید، خروج نیروهای آمریکا را اعلام کرد، تصویر سربازان اسرائیلی که از جنوب لبنان فرار می‌کردند و مزدوران خود را پشت سرشان جا می‌گذاشتند، از ذهنم خارج نمی‌شود».

وی با بیان این مطلب افزود: «مسئله مهم در این صحنه، تصویر مزدورانی است که اربابانشان آنان را رها می‌کنند و چند قرن و چند دهه رها می‌شوند و تا به امروز نیاموخته‌اند که وابستگی باید به خاک و تاریخ باشد، نه اربابی که با سلاح، پول و نگاه تبعیض‌آمیز می‌آید تا برخی از انسانهای ضعیف صاحب خاک را قانع کند که برایشان حقوق، آزادی و کرامت رقم خواهد زد».

مشاور اسد ادامه داد: «آمریکایی‌ها چه امروز خارج شوند چه فردا و صرف‌نظر از تاریخش، شیوه و تضمین خروج آنان، بی‌گمان از سوریه فرار خواهند کرد و این خاک به صاحبان و اهل آن بازگردانده خواهد شد».

شعبان با بیان اینکه تاریخ نشان داده است که تحرکات دشمنان طی دهه‌های گذشته در مناطق مختلف دنیا فاجعه‌بار بوده، گفت، این افراد به هر کشوری که حمله کردند، تاوان آن را پرداخت کردند و به شکست آنان منجر شد.

شعبان با تأکید بر اینکه پس از این جنگ‌ها، محور مقاومت توانسته است قدرت و توانمندی خود را افزایش دهد و نقش مهم‌تری در نقشه آینده ایفا کند، تصریح کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا این تصمیم را از چند ماه پیش اتخاذ کرده، ولی اینکه اجرای آن چقدر به طول بینجامد، مبتنی بر واقعیت سیاسی، نظامی و اقتصادی پیچیده است.

این مسئول سوری در پایان خاطر نشان کرد که برخی «همچنان جرأت ندارند معادله را تغییر دهند و با خط درشت بنویسند که [آمریکاییها] فرار کردند؛ زیرا ما ایستادگی کردیم و شکست خوردند؛ زیرا ما جانفشانی کردیم».

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا بثینه شعبان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه مشاور بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد

یک پایگاه آمریکایی به نقل از منابع مطلع ادعا کرده دولت جو بایدن ارسال محموله‌های حاوی دو نوع از بمب‌های هدایت‌شوند ساخت بوئینگ به اسرائیل را معلق کرده است.

به گزارش فارس، پایگاه پولیتیکو با گزارش این خبر به نقل از یک مقام آمریکایی و ۶ منبع مطلع دیگر مدعی شد که هدف از این اقدام ارسال پیام سیاسی به رژیم اسرائیل بوده است.

۶ منبع از جمله منابعی در کنگره آمریکا به پولیتیکو گفته‌اند واشنگتن هنوز با فروش «مهمات تهاجم مستقیم مشترک» و «بمب‌های کوچک‌قُطر» به رژیم اسرائیل موافقت نکرده است.

«مهمات تهاجم مستقیم مشترک» ابزارهایی برای تبدیل بمب‌های گرانشی غیرهدایت‌شونده به بمب‌های هدایت‌شونده هستند.

یک مقام دولت آمریکا گفت با آنکه دولت جو بایدن هنوز به طور رسمی فروش احتمالی این تسلیحات به اسرائیل را لغو نکرده اما با عدم انجام اقدامات لازم برای پیشبرد فروش آن قصد ارسال پیامی سیاسی به اسرائیل دارد.

رسانه آمریکایی مدعی شده که این نخستین بار از زمان آغاز جنگ غزه است که دولت بایدن فروش احتمالی سلاح به اسرائیل را به تأخیر انداخته است.

آمریکا از زمان آغاز جنگ در غزه اصلی‌ترین حامی اسرائیل بوده و به طرق مختلف از جمله از طریق ارسال کمک‌های تسلیحاتی به اقدامات جنگی رژیم مستقر در تل‌آویو کمک کرده است.

دولت بایدن علی‌رغم آنکه به شدت مورد انتقاد افکار عمومی قرار گرفته ترجیح داده به حمایت‌های خود از اسرائیل ادامه دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش مقاومت به توطئه آمریکا و اسرائیل علیه گذرگاه رفح
  • نتایج مهم تحولات کنونی آمریکا در آینده به چشم خواهد آمد
  • آمریکا: به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم
  • آمریکا : به سرباز بازداشت شده در روسیه دسترسی کنسولی نداریم
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • شکایت تیک‌تاک از دولت آمریکا
  • بایت‌دنس از قانون ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا شکایت کرد
  • آمریکا در بحرانی‌ترین دوره‌ تاریخ خود قرار دارد
  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است