Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،داریوش قانعی رئیس اداره منابع طبیعی و آّخیزداری شهرستان بندرخمیر گفت: دومین طرح جنگل کاری مشارکتی در روستای رودبار بخش روئیدر آغاز شد.

وی افزود: در این طرح نهال‌هایی از گونه‌های بومی منطقه مانند نخل، سپستان، کنار و گز در ۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع کاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آّخیزداری شهرستان بندرخمیر هدف ازاجرای طرح جنگل کاری مشارکتی را توسعه مشارکت هاواشتغال جوامع محلی درافزایش وتوسعه فضای سبز، احیاءوایجاد بادشکن بیولوژئیک، جلوگیری از کاهش ریزگرد‌ها وآبادانی زمین‌های بایر واستفاده بهینه ازاراضی وآب‌های سطحی عنوان کرد.

داریوش قانعی گفت: با ایجادانگیزه بین مردم و جوامع محلی و مشارکت آنان درطرح‌های حفاظت مشارکتی شاهد حفاظت بهتر وبیشتر از پوشش گیاهی وعرصه‌های ملی وکنترل عوامل تخریب درمنابع طبیعی خواهیم بود.
انتهای پیام/ز


جنگلکاری در بخش روئیدر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طبیعت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۱۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان

ایسنا/همدان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه این مرکز با تولید و کاشت نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت می کند.

اسفندیار خزائی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی همکاری می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای فرهنگ سازی، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد . 

خزائی تصریح کرد:همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

خزائی گفت: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • تولید و اجرای انواع پارتیشن اداری مدرن
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • اجرای عایق الاستومری کاری لوله‌های موتورخانه
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند
  • مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی