Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه علنی امروز که با حضور رئیس جمهور برای ارائه لایحه بودجه ۹۸ آغاز شده بود با حواشی همراه شد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صحن علنی امروز (سه‌شنبه ۴ دی ماه) در حالی آغاز شد که ارائه لایحه بودجه سال ۹۸ در دستور کار قرار داشت. جلسه علنی ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه صبح آغاز شد و به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) آیاتی از سوره مریم قرائت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا پیش از تلاوت قرآن مجید هیچ کدام از مسئولان دولتی در جلسه هنوز حاضر نبودند، اما در زمان قرائت، رحمانی فضلی وزیر کشور به همراه سامانی در مقابل درب ورودی صحن ایستادند تا با پایان قرائت قرآن کریم به جلسه وارد شوند.

ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه رئیس جمهور همراه با مطهری نایب رئیس دوم مجلس، واعظی رئیس دفتر خود، تابش نماینده مردم اردکان و... به صحن علنی وارد شد، اما در بدو ورود وی تعدادی از نمایندگان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان در اطراف وی تجمع کردند تا حدی که مانع از نشستن روحانی بر جایگاه خود شدند.

در این زمان اعضای دیگر دولت به صحن علنی وارد شدند، اما غیبت جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این جلسه کاملا مشهود بود.

لاریجانی رئیس مجلس ضمن خوشامدگویی به رئیس جمهور و مسئولان دولتی از نمایندگان تجمع کننده در اطراف وی خواست تا در جایگاه‌های خود قرار بگیرند، اما این نمایندگان به این سخنان توجهی نکردند.

روحانی از عبور از میان نمایندگان در پشت جایگاه ناطقان قرار گرفت تا به توضیح لایحه بودجه سال ۹۸ بپردازد، تجمع نمایندگان معترض کم کم پراکنده شد، اما نمایندگان استان خوزستان همچنان در مقابل جایگاه هیئت رئیسه و در کنار صحن ادامه داشت.

سخنرانی روحانی آغاز شد، اما خادمی نماینده ایذه و باغ ملک و حجت‌الاسلام ناصری نماینده مردم شادگان همچنان ایستادند و حتی صحبت‌های نعمتی سخنگویی هیئت رئیسه مجلس هم برای نشاندن آن‌ها تأثیری نداشت. اعتراض نمایندگان جنوب به اقدام اخیر دولت در بحث انتقال آب و توجه به درخواست‌های نمایندگان مستعفی استان اصفهان بود.

در این میان پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول به قسمت جایگاه خبرنگاران آمد و به آن‌ها اعلام کرد که رئیس جمهور قول داده تا بعد از این جلسه و پایان اظهاراتش درباره لایحه بودجه، نشستی را با نمایندگان سه استان لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان در همین مجلس داشته باشد و بعدازظهر هم جهانگیری معاون اول و نوبخت با آ‌نها جلسه بگذارد تا مشکلات حوزه آب را بتوانند بررسی کنند.

بعد از این اظهارات، پاپی‌زاده نزد نمایندگان تجمع کننده رفت و از آن‌ها خواست تا بنشینند، اما خادمی که هسته اصلی این تجمع بود همچنان بر سخنان خود پافشاری کرده و در مقابل جایگاه هیئت رئیسه ایستاد.

کم کم بر تعداد نمایندگان تجمع کننده در مقابل جایگاه هیئت رئیسه اضافه می‌شد در این میان وکیلی، امیرآبادی فراهانی و نعمتی از اعضای هیئت ریئسه مجلس همچنان با این نمایندگان صحبت می‌کردند تا آن‌ها را قانع به نشستن کنند این اعتراضات تا حدی پیش رفت که رئیس جمهور در میانه صحبت خود خطاب به این نمایندگان گفت: نگران نباشید، اجازه دهید سخنان بنده درباره بودجه به پایان برسد درباره این موضوع هم صحبت می‌کنیم.

اما در میانه سخنان روحانی نمایندگان جنوب مانند ساعدی و خادمی فریادزنان به سمت روحانی نزدیک شدند و این فریاد‌ها و اعتراضات تا حدی پیش رفت که نظم جلسه به هم خورد و موجب شد روحانی سکوت کند و لاریجانی با اعتراض از آن‌ها بخواهد که در جایگاه‌های خود بنشینند و نظم جلسه را به هم نزنند.

لاریجانی به آن‌ها اعلام کرد این روش درست نیست و بهتر است آ‌نها نظم جلسه را به هم نزنند، اما صدای فریاد‌ها و اعتراض ساعدی همچنان بلند بود تا حدی که بسیاری از نمایندگان و همچنین امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور سعی داشتند تا وی را آرام کنند.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس نمایندگان مجلس رئیس جمهور بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا

به دنبال اعتراض گسترده در مقابل دانشگاه کلمبیا در ایالت کانکتیکات، جمع بزرگی از معترضان حامی فلسطین مقابل دانشگاه ییل در نیویورک تظاهرات کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اعتراضات شکل گرفته طی یک روز گذشته کلاس‌های حضور در دانشگاه کلمبیا را لغو کرده و منجر به دستگیری ده‌ها نفر از معترضان طرفدار فلسطین در دانشگاه ییل شده است.

جمع زیادی از معترضان در حمایت از مردم فلسطین مقابل دانشگاه یِیل در ایالت کانکتیکات یک تظاهرات بزرگ انجام دادند و با برپا کردن چادر دست به تحسن زدند.

طبق گزارش سی‌ان‌ان، پلیس آمریکا با یورش به میان جمع معترضان دانشگاه ییل تا کنون دست کم 40 معترض را دستگیر کرده است. درحالیکه چند روز پیش پلیس بیش از 108 نفر را در جریان اعتراض‌ها در دانشگاه کلمبیا دستگیر کرده بود.

 

.

 

گفته می‌شود که از ورود دانشجویان یهودی به این دانشگاه در شرایط فعلی ممانعت می‌شود.

تظاهرات در محوطه دانشگاه ییل، کلمبیا و دیگر دانشگاه‌های سراسر آمریکا در واکنش به تشدید اقدام‌های وحشیانه رژیم اسرائیل در غزه آغاز شد.

راهپیمایی در استانبول در حمایت از غزه

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • تجمع بزرگ حمایت از فلسطین مقابل دانشگاه یِیل آمریکا
  • بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • مدودف خطاب به آمریکایی‌ها: حرامزاده‌ها فقط جنگ را طولانی می‌کنید
  • مدودف خطاب به آمریکایی‌ها: حرامزاده‌ها با این کار فقط جنگ را طولانی می‌کنید
  • استقبال زلنسکی از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • لایحه کمک امنیتی آمریکا به اوکراین و اسرائیل تصویب شد + جزئیات | این کمک باعث می شود اوکراینی های بیشتری کشته شوند