Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، در متن لایحه بودجه98   آمده است، در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب 1388.10.15 و با هدف تحقق عدالت،کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم وهمچنین معطوف نمودن پرداخت یارانه به خانوارهای نیازمند و در اجرای ماده (39) قانون برنامه ششم توسعه تمامی دریافتی ها (منابع) مندرج در جدول ذیل به حساب سازمان هدفمندسازی یاارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز و پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور، مطابق جدول ذیل هزینه می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانداران سراسر کشور مجازند با هماهنگی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و بر اساس پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی اقدام نمایند.
منابع حاصله از حذف یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان صرف حذف تدریجی فقر مطلق و همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام اولویت دار استانی همان استان خواهد شد. در صورتی که خانوارها نسبت به حذف یارانه خود معترض باشند؛ استانداران با همکاران وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی موظفند حداکثر ظرف مدت یک ماه موضوع را بررسی و درصورت استحقاق، نسبت به برقراری یارانه آنها اقدام نمایند.
 در هر صورت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سازمان بهزیستی و سایر خانواده های کم درآمد کماکان یارانه دریافت خواهند کرد و از فهرست دریافت کنندگان یارانه حذف نخواهند شد.

 به منظور تحقق کامل ردیف (3) دریافتی ها (منابع) جدول فوق، وزارت امور اقتصاد و دارایی مکلف است  به استناد ماده (48) قانون محاسبات عمومی و با اعلام شرکت ملی گاز ایران،نسبت به وصول مطالبات سنوات قبل شرکت مذکور از مشترکین اقدام نمایند. منابع وصولی پس از واریز به خزانه واری کل کشور ، ابتدا صرف تسویه سود سهام معوقه و مالیات های معوقه شرکت های تابعه وزارت نفت شده و باقیمانده آن به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز می گردد.

 ب- آیین نامه اجرایی این تبصره به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۲۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه

آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم بازیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بار‌ها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود. اساسا تشخیص اینکه چه فردی جزو جاماندگان سهام عدالت می‌شود با وزارت رفاه بوده و شرایط را این وزارتخانه تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: بررسی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را ارائه می‌کنیم و هرگونه واگذاری‌های جدید سهام عدالت منوط به دارایی دولت، ادامه داد: به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام (ارائه سهام به ۵ میلیون مشمول) به ایستگاه پایانی می‌رسد به شرط اینکه پرتفوی پیشنهادی را از محل دارایی‌های دولت فراهم و بتوان این سهام را واگذار کنیم.

بازیان گفت: وزارت رفاه شرایطی را تعیین کرده که هر فردی واجد آن شرایط باشد مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند، در نهایت اگر فردی بر این باور است که شامل شرایط دریافت سهام عدالت جاماندگان است می‌تواند اعتراض خود را به مجموعه وزارت رفاه که متولی این موضوع هست، منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه مشکل دریافت سهام عدالت می‌شدند، تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چراکه واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی و منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • اعلام برنامه دولت درباره کالابرگ | یک هفته تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • افزایش یارانه اعتباری خرید کتاب هیات علمی، دانشجویان و طلاب
  • امسال بن خرید کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
  • میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است
  • مبلغ یارانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب برای نمایشگاه کتاب اعلام شد + نحوه ثبت نام
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است