Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضوانی نژاد با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های «نقل انقلاب» در ۴۰ مسجد گیلان گفت: مسجد شهید حبیب زاده میزبان نخستین نشست نقل انقلاب است.

حجت الاسلام« محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: کانون‌های مساجد باید در زمینه تبیین انقلاب و دستاوردهای آن، نقش مساجد در انقلاب، نقش مساجد در زمینه تمدن‌سازی آگاهی‌های لازم را به نسل جديد ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: در این راستا ویژه برنامه‌هایی در قالب جشنواره فرهنگی و هنری دهه فجر در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

 

وی برگزاری سلسله نشست‌های شب خاطره انقلاب در کانون‌های مساجد استان را آغاز این برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: این نشست‌ها با عنوان «نقل انقلاب» در 40 مسجد استان برگزار می‌شود.

 

رضوانی نژاد با بیان اینکه مسجد شهید حبیب زاده نقره‌دشت میزبان نخستین نقل انقلاب است افزود: این مسجد از مساجد دارای شناسنامه انقلابی استان است که در دوران پیروزی انقلاب نقش مهمی در شکل‌گیری مبارزات و آگاهی بخشی به عموم داشته و شهدای گرانقدری را در به ثمرنشاندن انقلاب اسلامی و تثبیت آن تقدیم کرده است.

 

وی با تصریح اینکه در این نشست مبارزان انقلابی گیلان به بیان خاطرات خود از آن دوران پرداخته تا نسل جوان را با روزهای انقلاب آشنا سازند اظهارکرد: در این مراسم از خانواده شهید حجت الاسلام سیدصادق حبیب زاده که از شهدای انقلاب است، تجلیل خواهد شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان، شهید حبیب زاده  را سرآمد مبارزین قبل و بعد از انقلاب دانست که مسئولیت اقامه نماز جماعت مسجد را بر عهده داشت و گفت: شهید حبیب زاده با سخنرانی‌های‌ سیاسی‌‌اش سعی‌ در آگاه‌ کردن مردم‌ و روشن‌ ساختن‌ اذهان از حقایق جاری‌ کشور داشت که همین امر منجر به دشمنی عمال حکومت شاهنشاهی با وی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: سه‌ روز پس از شهادت‌ جانگداز شهیدان‌ «رجایی‌» و «باهنر»، شهید حبیب زاده هنگام عزیمت به مسجد کاسه فروشان رشت جهت سخنرانی در مراسم سوم این شهدا توسط دو منافق کوردل به شهادت می‌رسد.

 

وی تاکید کرد: نخستین نشست نقل انقلاب، چهارشنبه( ۵ دی) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد شهید حبیب زاده نقره دشت رشت برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: وحدت حوزه و دانشگاه خبرگزاری شبستان مجلس مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته پژوهش آمریکا ایران نقل انقلاب کانون های مساجد گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های علمی پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) با موضوع وعده صادق و جامعه ایرانی برگزار می‌شود.

در این نشست محمدعلی فتح الهی دانشیار علوم سیاسی و رئیس پژوهشکده مطالعات سیاسی و بین الملل و طیبه محمدی کیا عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و عطاالله بیگدلی عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) به ایراد سخنرانی می‌پردازند و دبیر علمی نشست حمید دهقانیان مدیر اندیشکده مطالعات ایران است.

زمان برگزاری سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل پژوهشکده تمدنی شهید صدر (ره) خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6086495 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • آشنایی نسل جوان جامعه با ایثارگری‌های شهدا
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • نشست علمی « وعده صادق و جامعه ایرانی » برگزار می شود
  • نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود