Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:30:47 GMT

انجام عملیات بیابان‌زدایی در اشتهارد و نظرآباد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۰۲۵۰۱

انجام عملیات بیابان‌زدایی در اشتهارد و نظرآباد

مهدی فتحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصوبه سفر رئیس‌جمهوری به استان البرز برای مقابله با ریزگرد و جلوگیری از گسترش بیابان، اظهار کرد: خوشبختانه این پروژه آغاز و ۲۰ میلیارد تومان به آن اختصاص‌یافته است.

وی تأکید کرد: با آغاز این پروژه در سه هزار هکتار از اراضی بیابانی استان اقدامات اجرایی انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه اعتبار موردنظر به‌طور کامل تخصیص داده نشده است، گفت: بااعتبار دریافتی عملیات اجرایی بیان زدایی در دو شهرستان اشتهارد و نظرآباد انجام‌شده و این قدم بزرگی در راستای مقابله با ریزگردها در استان است.

فتحی اضافه کرد: طبق گزارش‌های سازمان جنگل‌ها به‌طور مستند شهرستان‌های نظرآباد، اشتهارد و بخشی از ماهدشت جزو کانون‌های اصلی ریزگردهای داخلی استان البرز است.

وی گفت: برخی اقدامات به دلیل نداشتن بودجه مشخص در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هکتار بیابان‌زدایی اجرایی شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: طی دو سال گذشته و به‌طور متوسط بیش از سه هزار و ۶۰۰ هکتار از سطح استان البرز بیابان‌زدایی شده است و در حال حاضر این عملیات ادامه دارد.

فتحی بابیان اینکه عواملی که موجب بیابان‌زایی می‌شود، متعدد هستند، گفت: از جهات مختلف این عوامل به طبیعت تحمیل می‌شوند که بخشی مدیریتی، چند مورد اجتماعی و تعدادی نیز فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی به‌تنهایی نمی‌تواند عملیات بیابان‌زدایی را انجام دهد، گفت: دستگاه‌های دیگر و مردم عزیز باید در این زمینه وظیفه مند بوده و به رسالت خود مقابل طبیعت پایبند باشند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: فعالیت‌هایی که در راستای بیابان‌زدایی انجام می‌شود بخشی از درمان است اما برای درمان قطعی نیاز به همکاری بیشتر دیگر دستگاه‌های اجرایی و مردم است.

کد خبر 4494644

منبع: مهر

کلیدواژه: بیابان زدایی ریزگرد شهرستان کرج منابع طبیعی البرز مهدی فتحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری

منابع خبری از وقوع عملیات جدید ضد صهیونیستی در کرانه باختری خبر می دهند.

به گزارش مشرق، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از وقوع یک عملیات زیر گیری در شمال کرانه باختری خبر داد.

بنابراین گزارش، مجری این عملیات پس از زیر گرفتن یک نظامی زن صهیونیست از محل دور شده است.

منابع عبری از زخمی شدن این نظامی زن صهیونیست در اثر زیر گرفته شدن خبر می دهند.

این در حالی است که ساعتی پیش منابع عبری از زخمی شدن یک نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در اطراف باب الساهره (یکی از دروازه های مسجدالاقصی) در منطقه قدیمی قدس خبر دادند.

مجری این عملیات با استفاده از سلاح سرد این نظامی صهیونیست را مورد حمله قرار داده و پس از آن در تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد