Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - رسانه های روسی اعلام کرده اند که کار احداث خط لوله گاز جریان شمالی 2 از روسیه به آلمان در آبهای فنلاند آغاز شده و هم اکنون به آبهای سوئد رسیده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، خبرگزاری ریانووستی و شبکه راشاتودی در این باره نوشته است: کشتی ویژه لوله گذاری «سولیتایر» کار لوله گذاری در محدوده آبی سوئد در دریای بالتیک را آغاز کرده و در این رابطه 110 نفر در بخش سوئدی خط لوله گاز جریان شمالی 2 مشغول کار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز گذشته نیز شبکه تلویزیونی راشاتودی اعلام کرد که کار لوله گذاری خط لوله گاز جریان شمالی 2در آبهای فنلاند در دریای بالتیک آغاز شد.
کشتی پیونیرینگ اسپیریت کار احداث خط لوله در محدوده دریایی فنلاند را برعهده گرفته است.
گفتنی است خط لوله گاز جریان شمالی-2 برای انتقال سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان برنامه ریزی شده که بخشی از برنامه شرکت روسی گازپروم برای رهایی از اتکا به مسیر کنونی اوکراین برای گاز رسانی به اروپا است.
فاز نخست این خط لوله به آلمان که 1222 کیلومتر است، سال 2011 به بهره برداری رسیده و سالانه بیش از 20 میلیارد مترمکعب گاز روسیه را به این کشور اروپایی منتقل می کند.
هزینه ساخت مرحله دوم این خط لوله حدود هفت میلیارد و 400 میلیون یورو برآورد شده است که گازپروم و چند شرکت اروپایی دیگر اعتبار مالی آن را تامین می کنند.
اجرای این طرح، گاز روسیه را ارزان تر به بازارهای مصرف اروپایی می رساند، زیرا هزینه ترانزیت که اکنون به اوکراین و کشورهای دیگر مسیر پرداخت می شود، حذف خواهد شد و این کاهش بها برای مسکو به عنوان موفقیت عاملی است تا خریداران بیشتری جذب کند.
آمریکا و اوکراین از مخالفان طرح انرژی روسیه هستند.
اروپام*391*1346**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد روسيه خط لوله گاز سوئد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۲۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ویدئویی از تظاهرات در شهر یوتبری سوئد برای ابراز همبستگی با مردم نوار غزه و محکوم کردن جنگ اسرائیل در رسانه‌ها منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • ببینید | تظاهرات مردم سوئد در حمایت از فلسطینیان
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان