Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس جمهوري لايحه بودجه سال 1398 کل کشور را تقديم مجلس شوراي اسلامي کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، رييس دولت دوازدهم در جلسه علني امروز - سه شنبه - مجلس شوراي اسلامي حضور يافت و ويژگي‌هاي لايحه بودجه سال آينده را تشريح و سپس آن را به علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي تقديم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس مجلس نيز پس از دريافت لايحه بودجه سال 1398 کل کشور از دکتر روحاني رييس جمهوري تشکر کرد.
به گزارش ايرنا، بر اساس ماده 216 آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، لايحه بودجه سال 98 کل کشور پس از ارائه به مجلس، چاپ و بين نمايندگان مجلس توزيع مي شود، پس از آن نمايندگان تا 10 روز فرصت دارند که پيشنهادها خود را در مورد لايحه بودجه سال 98 کل کشور به کميسيون هاي تخصصي مربوطه ارائه کنند.
کميسيون‌هاي تخصصي موظفند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزيع لايحه، گزارش خود را به کميسيون تلفيق تقديم کنند و کميسيون تلفيق نيز موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پايان مهلت گزارش کميسيون تخصصي، ضمن رسيدگي به گزارش کميسيون‌ هاي تخصصي، گزارش نهايي خود را تنظيم و به مجلس شوراي اسلامي تقديم کند، مهلت رسيدگي کميسيون تلفيق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هيات رييسه قابل تمديد است.
بر اساس اين ماده، نهايتا نمايندگان مجلس در جلسه علني، بعد از رسيدگي به کليات بودجه و تصويب آن، به پيشنهادهاي مربوط به درآمدها و ساير منابع تأمين اعتبار بودجه عمومي دولت رسيدگي و سقف آن به ‏تصويب خواهد رسيد، پس از آن پيشنهادهاي مربوط به تبصره‏‌ها و رديف‌ها رسيدگي مي‌ شود.
سيام*9121**1058**1336
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، احمد راستینه با اشاره به اهمیت تقویت زیرساخت‌های فرهنگی گفت: ارتقای سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از نیم به سه درصد از مهمترین دستاورد‌های مجلس یازدهم بود.
وی افزود: با توجه به اهمیت مساله فرهنگ تلاش می‌شود این سهم از بودجه عمومی به پنج درصد ارتقا یابد در این صورت است که می‌توان ادعا کرد حداقل‌های تحول نظام فرهنگی کشور فراهم شده است.
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تا قبل از مجلس یازدهم به غیر از اعتبارات جاری و حقوقی، هیچ اعتباری برای تحول فرهنگی و تولید محتوا پیش‌بینی نمی‌شد، اما امروز در یک جدول از مجلس شورای اسلامی اعتبار برای این بخش مصوب شد.
وی گفت: از این مبلغ سهم فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان ۳۶ هزار میلیارد ریال و ۲۵ هزار میلیارد ریال هم برای ترویج فرهنگ ازدواج، حجاب، عفاف و برنامه‌های فرهنگی موثر در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
راستینه با اشاره تصویب قانون خانواده و جوانی جمعیت در مجلس یازدهم گفت: ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده سهم ورزش دانش‌آموزی است و در این ارتباط ۷۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه در این بخش مصوب شده است.
این عضو کمسیون فرهنگی مجلس یازدهم افزود: یکی از کارکرد‌های مجلس یازدهم انجام کار تحولی برای پویانمایی است که برای تولید محتوای ویژه کودک و نوجوان اعتبار ویژه مصوب شده است.
وی با تاکید بر اینکه کمبود معلم تنها مختص یک استان نیست، گفت: نظام آموزش و پرورش در ۱۰ سال گذشته نسبت به امر جذب معلم کوتاهی بسیاری داشت و ردیف استخدامی برای جذب معلمان داده نشد و همین امر موجب شد تا امروز با مشکل کمبود معلم روبرو شویم.
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نشست‌های نظارتی مجلس شورای اسلامی، تلاش براین است که در سال تحصیلی جدید مشکلات کمتری در خصوص تامین معلم وجود داشته باشد.
به گفته راستینه، افزایش ظرفیت جذب و استخدام معلمان از سوی سازمان امور استخدامی و افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان از جمله راهکار‌های در نظر گرفته شده برای کاهش مشکل کمبود معلم است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند