Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه استیضاح شهردار در همه شهرهای کشور، حق طبیعی و قانونی شوراها است؛ گفت: ما برای این کار به زمان احتیاج داریم. به گزارش بلاغ، موضوع استیضاح مهدی عبوری شهردار ساری از سوی شورای شهر مرکز مازندران به بحث داغ محافل عمومی و اصحاب رسانه تبدیل شده است.

موضوعی که طرح آن از سوی یکی از اعضای شورای شهر در جلسه اخیر، موجی از اظهارنظرها و حرف‌های ضدونقیض موافق  و مخالف در خصوص علل این استیضاح و اصل این ماجرا را به راه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



داستان از آن‌جا آغاز شد که تعدادی از اعضای شورا در جلسه اخیرشان، فروش زمین سکوی تخلیه زباله واقع در کیلومتر یک جاده ساری به قائمشهر را غیرقانونی دانسته و خواستار استیضاح شهردار مرکز استان شدند.

آن‌ها معتقد بودند انجام ‌معاملات شهرداری باید با تصویب و اجازه شورا انجام شود، و شهرداری اقدام به معامله‌ای کرده است که مصوبه شورا ندارد.

طی روزهای اخیر جدا از اظهارنظر‌های گوناگون، نظرات و اظهارات متفاوتی هم از سوی اعضای شورای شهر در حمایت و مخالفت از طرح موضوع استیضاح مطرح شده است و این عدم وحدت رویه، نشان از وجود عدم اتفاق‌نظر میان اعضا دارد که ممکن است کار استیضاح را به عقب بیندازد و یا کلا منتفی کند.

برای روشن شدن این موضوع، گفت‌وگویی را با کوروش یوسفی ساداتی عضو شورای شهر ساری انجام داده‌ایم که در ذیل می‌خوانید:

کوروش یوسفی در خصوص طرح موضوع استیضاح شهرداری ساری گفت: اینکه استیضاح شهردار در همه شهرهای کشور از سوی شوراهای شهر یا احدی از اعضای شورا  مطرح می‌شود، حق طبیعی شوراهای شهر است.

وی افزود: این حق طبیعی را قانون به شوراهای شهر داده است که هم در ماده 81 قانون حق تفحص داده است و هم در شرح وظایف و حیطه قانونی کار شوراها به آن اشاره شده است.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه این مسأله در بحث شورای قبلی مطرح نشده است؛ خاطرنشان کرد: این مسأله یک موضوع خارج جلسه و خارج از عُرفی بود که امر طبیعی بود و این‌قدر حاشیه افتاده بر اصل و متن کار ما، که برای خودمان هم جالب است.

یوسفی اضافه کرد: با همه این اوصاف، استیضاح حق طبیعی شورا و عضو شوراهای شهری است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در این خصوص که آیا استیضاح از شهردار در دست اقدام و اجرا قرار دارد؛ اعلام کرد: ما به زمان احتیاج داریم.

حال با این اظهارات عضو شورای شهر و اظهارات دیگر اعضا باید دید کار استیضاح در ادامه به کجا خواهد کشید و چه اتفاقی در پیش روی شهرداری و شورا است؟!

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای گشت و کنترل در حوزه استحفاظی شهرستان توسط فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه و نیرو‌های حفاظتی شرکت چوب و کاغذ یک دستگاه خودروی پیکان وانت که حامل چوب آلات جنگلی غیر مجاز بوده کشف و با اخذ دستور از مقام محترم قضایی خودرو با محموله قاچاق جهت سیر مراحل قضایی و قانونی به اداره منابع طبیعی شهرستان منتقل گردیده است.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل تصرف و تخریب اراضی ملی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • شورای تامین اجازه نداد؛ بازی پرسپولیس / استقلال با نساجی بدون زنان
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود