Web Analytics Made Easy - Statcounter

عسکری غلامزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: قم به دلیل برخورداری از 300 روز آفتابی در طول سال، ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی دارد و مسئولان استان در این رابطه جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و همچنین احداث نیروگاه های انرژی خورشیدی را در دستور کار خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: قم به دلیل موقعیت خاص جغرافیای، نه تنها می تواند انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین کند، بلکه می تواند در این زمینه به عنوان یک قطب صنعتی معرفی و سطح قابل توجهی از انرژی تولید شده در نیروگاه های خورشیدی خود را به استان های همجوار صادر و از این راه درآمد زایی مطلوبی را کسب کند.
وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای واردات پنل های خورشیدی و استقرار آن در استان پس از تحریم های ظالمانه دشمنان، ادامه داد: برای رفع این مشکل استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و خدمت لیزینگ می تواند بسیار موثر باشد و سطح تولید انرژی خورشیدی در قم را به میزان قابل توجهی گسترش دهد.
مدیر ارزیابی و نظارت صندوق پژوهش و فناوری کریمه همچنین در خصوص اهمیت بهره گیری از انرژی خورشیدی، گفت: استفاده از سوخت های فسیلی برای تولید انرژی در سال های اخیر علاوه بر صرف هزینه های سنگین، محیط زیست را هم با چالش های جدی مواجه کرده، به همین دلیل استفاده از انرژی های پاک همچون انرژی خورشیدی که بدون ایجاد آلودگی های محیط زیستی می تواند برق مورد نیاز بخش های مختلف را تامین کند، با الگو گرفتن از کشورهای پیشرفته جهان، مورد توجه مسئولان ملی و استانی ما قرار گرفته است.
وی با اشاره به این که فرآیند تولید انرژی در ایران بیشتر وابسته به سوخت های فسیلی است و بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر در کشور از سطح رشد قابل توجهی برخوردار نیست، افزود: البته در سال های اخیر استفاده از انرژی های برق آبی و هسته ای برای تولید برق مورد نیاز کشور، مورد توجه مسئولان قرار گرفته و طرح های خوبی در این زمینه اجرا شده است، اما به هرحال یکی از بهترین قابلیت های تولید انرژی در ایران، استفاده از انرژی خورشیدی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت گرم و خشک زمین و داشتن روزهای آفتابی فراوان است.
وی ادامه داد: برای استفاده از انرژی خورشیدی تنها کافیست یک بار پنل های تولید انرژی خورشیدی در سطح نیروگاه های کوچک و بزرگ دایر شود، همچنین هزینه نگهداری این نیروگاه ها در مقایسه با نیروگاه هایی که با سوخت فسیلی کار می کنند، بسیار پایین تر است.
غلامزاده گفت: اختصاص اعتبار یکی از مهمترین پیش نیازهای استقرار نیروگاه های خورشیدی و تولید انرژی پاک از این منبع طبیعی است و کشور با سرمایه گذاری در آن می تواند، انرژی برق مورد نیاز خود را با استفاده از انرژی خورشیدی تامین کند.
7405/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی زمین سرمایه گذاری فناوری جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس

رئیس اداره برق کاشان ضمن اشاره به نصب ۶.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در کاشان گفت: کاشان رتبه نخست کشوری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، شاپور حدادی بعد از ظهر امروز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال 50 ترانس جدید برای پایداری و تقویت شبکه برق شهرستان کاشان پیش‌بینی شده که 40 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده می‌شود، اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان کاشان 300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و طی دو سال اخیر در شهرستان کاشان 23 درصد افزایش مصرف برق داشته و این افزایش مصرف نسبت به افزایش مصرف کشوری بیش از دو برابر است.

رئیس اداره برق شهرستان کاشان با بیان اینکه 17 درصد از مشترکین خانگی این شهرستان از خرداد تا شهریور سال گذشته پرمصرف هستند، ابراز داشت: 26 درصد از مشترکین خانگی در ایام عادی یعنی از مهر تا اردیبهشت نیز پرمصرف بوده و این مشترکین یقینا با ارائه و دریافت آموزش‌های لازم تعداد این نوع از مشترکان کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

وی ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت برق گفت: طی دو سال گذشته 212 کیلومتر شبکه فشار ضعیف ایجاد شده و 36 کیلومتر شبکه فشار متوسط نیز ایجاد شدا است و 19هزار و 852 لامپ معیوب و سوخته نیز تعویض شده و 216 دستگاه ترانس هوایی در دو سال گذشته نصب شده است.

حدادی با بیان اینکه بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم این بودجه در سال جاری جذب شود در حالی که سال گذشته بودجه عمرانی به 170 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مشترکین شهرستان کاشان 212هزار و 519 نفر است، تاکید کرد: 81 درصد مشترکین خانگی، کشاورزی و صنعت و روشنایی معابر هر کدام یک درصد، مشترکان عمومی سه درصد و سایر مصارف 13 درصد است.

رئیس اداره برق کاشان با بیات اینکه 42 درصد از مصرف برق این شهرستان را حوزه صنعت تشکیل می‌دهد، افزود: 26 درصد از مصارف برق در کاشان را حوزه مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند  در حالی که کاشان طی هشت ماه مناطق عادی محسوب شده و چهار ماه جزء مناطق گرمسیری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل قمصر، برزک و نیاسر کاشان نمی‌شود، ابراز داشت: تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل شهر کاشان و بخش مرکزی شهرستان کاشان است و این موضوع باید مد نظر مشترکان باشد.

ساخت نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه بیدبلند

حدادی با بیان اینکه کاشان در مقام اول نصب نیروگاه‌های خورشیدی در استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: این ادعا وجود دارد که کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس رتبه نخست کشوری دارد به نحوی که 315 نیروگاه خورشیدی در کاشان نصب شده که ظرفیت آنان 6.5 مگاوات است و امسال نصب 53 نیروگاه خورشیدی نیز در کاشان در دستور کار قرار دارد‌.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس