Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل روز گذشته، سوم دی‌ماه در جلسه بررسی کاهش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی پدیده‌ای است که فرهنگ، آداب، هویت و اخلاق را در جامعه هدف قرار می‌دهد، به طوری که هر جامعه‌ای که آسیب اجتماعی در آن رواج پیدا کرد، نشانگر اخلال در سیستم‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است که به درستی و صحیح نتوانسته در جامعه عمل کند.
وی با اشاره به توسعه و گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: متأسفانه امروزه ما شاهد رواج آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم که نشانگر غفلت، قصور و عدم پرداختن به موضوع پیشگیری از وقوع جرم در طول سال‌های گذشته است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر و با تأکید مقام معظم رهبری موضوع پیشگیری از وقوع جرم کاهش آسیب‌های اجتماعی در سرلوحه کار مسئولان قرار گرفته و برنامه‌ریزی و اقدامات خوبی در این راستا انجام می‌شود.
خدادادی بیان کرد: وقتی آسیب اجتماعی در جامعه‌ای رواج پیدا کرد منجر به تولید جرم و بزهکاری در جامعه می‌شود که فقر، بیکاری، گرانی، تورم، حاشیه‌نشینی، مهاجرت، اعتیاد، طلاق، سرقت، تهدید‌های فضای مجازی نمونه‌هایی از آسیب‌های اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه اگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه‌ای حل نشود منجر به فروپاشی خانواده‌ها و جامعه می‌شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی خشونت است که شامل درگیری، نزاع، توهین و اهانت، تمسخر، پرخاشگری، فحاشی و تندی است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: خوشبختانه جرائم سازمان یافته و جرائم بسیار خشن همچون سرقت‌های مسلحانه، گروگانگیری، آدم‌ربایی و ... در استان اردبیل یا وجود ندارد و یا خیلی کم است و استان اردبیل از این حیث جزو استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.
خدادادی با بیان اینکه ضعف مهارت‌های ارتباطی و گفتاری از مهمترین علل وقوع خشونت در استان اردبیل است، افزود: با این وجود متاسفانه خشونت‌های خرد و سبک در استان اردبیل رواج دارد و این امر در شان اردبیل که شهر تاریخی، مذهبی، فرهنگی، ولایی و پایتخت حسنیت بوده، نیست و ما باید بیش از هر کسی دیگه با تاسی از سیره ائمه اطهار(ع) و بزرگان دینی در مواجه با مشکلات و تعارضات عفو و گذشت داشته باشیم و این روحیه را در خود بیش از پیش تقویت کنیم.
وی با انتقاد از بی‌حوصلگی و کم بودن آستانه تحمل افراد اظهار کرد: این کم‌حوصلگی و آستانه کم تحمل افراد منجر به بروز آثار و تبعات منفی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... در اقشار مختلف جامعه می‌شود و این امر مختص به طبقه خاصی از جامعه نیست و در تمام اقشار جامعه می‌تواند بروز داشته باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، خانواده، مدرسه، نهاد‌های فرهنگی و صدا و سیما، مساجد، ائمه جمعه و جماعات را از نهاد‌های مؤثر در فرهنگ‌سازی و آگاهسازی برشمرد و بیان کرد: این نهاد‌ها می‌توانند با ارائه آموزش مهارت‌های ارتباطی و گفتاری موثر جامعه را به سمت و سوی رعایت احترام و ادب و نیز عفو گذشت سوق دهند.
خدادادی گفت: دستگاه قضایی استان در برخورد با اخلالگران نظم و انظباط اجتماعی قاطعانه با مجرمان و اراذل و اوباش برخورد می‌کند و برقرای امنیت و آرامش برای عموم شهروندان از سیاست‌ها و اولویت‌های دستگاه قضایی استان است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اجتماعی اردبیل خشونت گفتاری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزاد پیشکاری در این کارگاه آموزشی که با حضور رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهگر ها و مدیران خانه های بهداشت کارگری استان برگزار شد، با بیان اینکه سلامت روحی، جسمی و روانی کارگران در بهره وری و راندمان کارگاه ها و کارخانجات تاثیر گزار است، بهگران و مدیران خانه های بهداشت کارگری را سفیران سلامت وزارت کار در کارگاه ها و واحد های تولیدی و صنعتی خواند و اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی کم هزینه تر از درمان است و باید بیشتر در این حوزه فعالیت نمود.

پیشکاری به رسالت خانه های بهداشت کارگری در سلامت کارگران اشاره کرد و خواستار فرهنگ سازی مقوله ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت محیط در بین جامعه به ویژه جامعه کار و تولید کشور شد.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه کشور نیازمند تلاش کارگران است و چرخه های اقتصادی هر جامعه به دست کارگران به حرکت در خواهد آمد، اظهار داشت: آموزش و توانمند سازی کارگران و آگاهی آنان نسبت به حق و حقوق خود از اولویت ها و وظایف وزارت کار است که در این زمینه مدیریت امور اجتماعی با تلاش شبانه روزی و کار جهادی بستر آموزش و توانمند سازی کارگران و کارفرمایان را فراهم خواهند کرد.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی از بهگر های برتر واحد های تولیدی و صنعتی استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901404

دیگر خبرها

  • آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟
  • هشدار مشاور قالیباف در واکنش به گشت ارشاد: «وقوع واقعه برنامه ریزی شده کف خیابان»
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل