Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: سندیکای ملی روزنامه‌نگاران تونس از خودسوزی یک عکاس خبری در اعتراض به شرایط اجتماعی و اقتصادی دشوار این کشور خبر داد؛ اقدامی که اعتراضات مردمی را در پی داشت.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سندیکای ملی روزنامه‌نگاران تونس در بیانیه‌ای در سایت الکترونیکی خود اعلام کرد، عبدالرزاق الزرقی، عکاس خبری به دنبال خودسوزی در اعتراض به شرایط اجتماعی نابسامان و ناامیدی موجود در کشور درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد دولت را مسؤول خودسوزی او دانست و تصریح کرد، دولت در تبدیل شدن بخش مطبوعات به مکانی برای اموال فاسد و مشکوک، خدمت به منافع محدود و عدم نظارت بر میزان پایبندی نهادهای رسانه‌ای به قوانین حرفه‌ای مقصر است.

سندیکای ملی روزنامه‌نگاران تونس طرف‌های دولتی به ویژه وزارت امور اجتماعی را به تبانی با نهادهایی که قوانین را زیر پا می‌گذارند و نیز کوتاهی از انجام مسؤولیت خود در نظارت بر اجرای قانون Law متهم و اعلام کرد، سلسله اقدامات اعتراض‌آمیز از جمله اعلام اعتصاب سراسری در بخش مطبوعات را اتخاذ خواهد کرد.

در این راستا، "رادیو موزاییک" تونس اعلام کرد، ‌الزرقی در کانال تلویزیونی "تی‌وی" در شهر قصرین مشغول فعالیت بود و پس از اینکه خودش را در میدان الشهدای این شهر آتش زد، درگذشت.

طبق اعلام رادیو موزاییک، ده‌ها جوان به دنبال این حادثه Incident در قصرین و دیگر شهرهای تونس تجمع کرده و لاستیک‌های خودورها را آتش زده و برخی از راه‌های اصلی قصرین را بستند. نیروهای امنیتی هم برای متفرق کردن معترضان به گاز اشک‌آور متوسل شده و سه تن از آنها را بازداشت کردند.

خودسوزی الزرقی حادثه هشت سال پیش را تداعی می‌شود؛ هنگامی که محمد البوعزیزی خودش را در استان "سیدی بوزید" آتش زد که شعله انقلاب تونس شد.

الزرقی در فیلم ویدئویی پیش از خودسوزی گفته بود: بیکاران قصرین که منبع درآمدی ندارند، هنگامی که آماده اعلام اعتراض می‌شوند عملیات تروریستی رخ می‌دهد این یعنی اینکه ساکت شو و دهانت را ببند، به مردم قصرین می‌گویم که به تنهایی انقلاب خواهم کرد... خودم را آتش خواهم زد.

انتقال دموکراتیک در تونس با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده اما بسیاری از تونسی‌ها به خاطر اوضاع بد اقتصادی و افزایش بیکاری پس از گذشت هشت سال از اعتراضات گسترده ۲۰۱۱ همچنان ناراضی هستند؛ اعتراضاتی که منجر به برکناری زین العابدین بن علی از سمت ریاست‌جمهوری شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دختر 13 ساله که به زیر پل رفته بود بین 3 مرد گیر کرده ام / به مرد پلید حق السکوت دادم تا ماجرای مرا به شوهرم نگوید اینجا کمپ ترک اعتیاد فردیس است نه اردوگاه نازی‌ها!+عکس مرد تهرانی خود را گریم می کرد تا با خیال راحت کار های شیطانی اش را انجام دهد+ عکس رقصیدن باران کوثری و آزاده صمدی در یک تئاتر جنجال به پا کرد + فیلم محل ذبح الاغ ها برای فروش گوشتش کجاست؟! / فیلمی که جنجال کرد آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا خودکشی همزمان مادر و دختر تهرانی در محله نواب / دست نوشته ای که این راز را لو داد این راننده‌تاکسی بندر عباسی خود شیطان بود ! ماجرای حکم قطع انگشت متهم در زندان مرکزی مشهد بریز و بپاش 4 جوان کرجی در خانه مجردی عاقبت مرگباری داشت خودکشی برادرم مقابل چشمانم خیلی دردناک بود / می خواهم به ترکیه بروم این داعشی مخوف عاشق پاستیل و مدل موهای دخترانه بود! + عکس ارتباط پنهانی سرمربی مشهور سرخ پوشان جنجال آفرید+ تصاویر

منبع: رکنا

کلیدواژه: حوادث Accidents قانون Law حادثه Incident فیلم اقتصادی آتش سوزی خودسوزی خبرنگار روزنامه حوادث تونس عکس فیلم زندگی مرد بیمارستان پسر من ازدواج مشهد سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم(ع) شفت

مهدی نقدی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به گستردگی آتش سوزی شامگاه چهارشنبه شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: گستردگی آتش سوزی شامگاه چهارشنبه در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم (ع) سبب شد تا قسمتی از بازار به صورت کامل در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه در حادثه بیش از ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری به صورت کامل در آتش سوختند، افزود: آتش نشانی‌های شفت، احمدسرگوراب، نصیرمحله، شهرک صنعتی، فومن و رشت برای اطفای حریق به محل اعزام شدند اما به دلیل چوبی بودن واحدهای تجاری و مسکونی مهار کردن آتش غیر ممکن بود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه خوشبختانه این حریق تلفات جانی نداشته است، تصریح کرد: علت حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است و متعاقباً اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 6094808

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری تلخ از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده در امامزاده ابراهیم (ع)
  • فیلم| تازه‌ترین تصاویر از خسارت‌های آتش‌سوزی گسترده روستای امام‌زاده ابراهیم گیلان
  • تصاویری از حریق گسترده در شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت
  • جزییات حریق گسترده در امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • به دانشگاه مردمی فلسطین خوش آمدید
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • آیپک؛ اتاق فرمان سرکوب بیداری دانشجویی
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین