Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی در پیامی ضمن عرض تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، گفت: یکی از نقاط درخشان کارنامه سیاسی آن مرحوم، یک دهه ریاست بر قوه قضائیه با حکم مقام معظم رهبری است که موجب تحولات زیربنایی در دستگاه قضایی شد.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل ستاد عالی کانون­ های فرهنگی هنری مساجد کشور «حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پیامی، درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

انالله و انا الیه راجعون

 

رسول گرامی اسلام (صل الله علیه وآله): «وَ إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی‏الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ»


 

درگذشت عالم وارسته مرحوم حضرت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از علمای اعلام و از شاگردان خلف آیات عظام امام خمینی (ره) سید ابوالقاسم خویی (ره) و شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر (ره) موجب تأثر و تأسف اینجانب و همکارانم در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور شد.

 

بدون شّک آن عالم وارسته در طول عمر با برکت خویش، ضمن حرکت در راه و خط حضرت امام خمینی (ره) و جانشین خلف ایشان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) منشاء خدمات ارزشمندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

 

ایشان از همان شروع نهضت اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با سرچشمه ناب و خروشان معمار کبیر انقلاب اسلامی آشنا شد و پس از تبعید حضرت امام (ره) به نجف اشرف، در زمره شاگردان ایشان درآمد.

 

همچنین آن عالم مجاهد در کنار شهید مظلوم سید محمدباقر حکیم از جمله بنیانگذاران اصلی مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق بود که نقش مهمی در مبارزه با رژیم جنایتکار بعث عراق به رهبری صدام حسین داشت.

 

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در طول هفت دهه حیات مبارکش، فعالیت‌های علمی و سیاسی مختلفی داشت؛ از جمله فعالیت‌های علمی و سیاسی ایشان می‌توان به عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی سیاستگذاری حوزه، مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) مجمع تقریب مذاهب اسلامی، ریاست قوه قضائیه، عضویت در شورای نگهبان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری و ریاست مؤسسه دایرة المعارف فقه اسلامی اشاره کرد.

 

یکی از نقاط درخشان کارنامه سیاسی آن مرحوم، یک دهه ریاست بر قوه قضائیه با حکم مقام معظم رهبری است که موجب تحولات زیربنایی در دستگاه قضایی و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شد.

 

اینجانب بر خود لازم می‌دانم فقدان آن عالم جلیل‌القدر، خدوم  و از جمله ستون‌های استوار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به محضر حضرت امام عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و عموم مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی، تسلیت عرض نمایم و برای آن مجاهد نستوه و پارسا، علو درجات و برای بیت شریف و مکرم ایشان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

 

حبیب‌رضا ارزانی

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته پژوهش شیراز شب یلدا چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا وحدت حوزه و دانشگاه مجلس حماسه 9 دی دبیر ستاد عالی کانون های مساجد حجت الاسلام ارزانی آیت الله هاشمی شاهرودی دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی

محمد جلال‌مآب، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در حاشیه بازدید شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین(ع) از مراحل پیشرفت طرح توسعه حرم که با همت مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، گفت: فاز نخست طرح جامع توسعه حرم امام حسین(ع) مزین به نام صحن و شبستان حضرت زینب(س) بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: براساس طرح صحن حضرت زینب(س)، ساخت چهار شبستان در تراز رو و زیرسطحی به‌نام‌های شبستان حضرت علی اکبر(ع)، شبستان امام حسین(ع)، شبستان باب القبله و شبستان عقیله در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: از این تعداد، شبستان حضرت علی اکبر(ع) در روبه‌روی خیمه‌گاه حسینی و به مساحت حدود دو هزار و ۸۰۰ مترمربع در طبقه همکف قرار دارد و سه شبستان دیگر در تراز زیر سطحی ساخته می‌شود.

به گفته وی، شبستان عقیله به مساحت دو هزار مترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین(ع) به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام و شبستان باب القبله به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع در جنوب درب باب‌القبله حرم مطهر همگی در تراز زیر سطح در حال ساخت است.

وی درباره سایر طرح‌ها و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، گفت: این تشکل مردم نهاد با پشتیبانی خیران و نذر دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام، بیش از ۱۸۰ طرح مرمت، بازسازی، خدماتی ـ رفاهی و توسعه‌ای را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، بلد، مسیب عراق و سوریه به اتمام رسانده یا در دست اجرا دارد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: حدود یک سال است که طرح توسعه حرم امام علی(ع) در نجف اشرف مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع به اتمام رسیده و اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی‌ گفت: در کاظمین نیز طرح توسعه زیرسطحی مزین به نام شبستان حضرت امام محمد باقر(ع) به متراژ پنج هزار متر مربع طراحی شده و در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: پروژه استحکام بنای حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام در سامرا نیز براساس دانش فنی روز و مهندسی پیشرفته در حال انجام است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به مشارکت در طرح توسعه حرم‌های مطهر در عتبات می‌توانند به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form مراجعه کرده و کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهدا کنند.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت