Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سالانه در این شهر بیش از ۵۰ هزار قطعه انواع پرنده زینتی تولید و نزدیک به همین تعداد هم از دیگر شهر‌های کشور به مراغه منتقل و سپس به خارج صادر می‌شود.

صنعتی سود آور، اما مغفول که این روز‌ها خیلی‌ها را در مراغه مجذوب کرده است.

راه اندازی ده‌ها واحد پرورش پرندگان زینتی از یک تا ۵ هزار قطعه در مراغه، برای بیش از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از فعالان صنعت پرورش پرندگان زینتی مراغه گفت: مراغه پس از شهر‌های قم، تهران و همدان در رتبه چهارم این صنعت قرار دارد.

علیرغم رونق این صنعت پرسود در مراغه، پرورش دهندگان از نبود حمایت‌ها برای صادرات گلایه دارند چراکه به گفته آنان، تولیدات این شهر توسط واسطه ها، به صورت غیررسمی و با هزینه‌های گزاف به کشور‌های عربی منطقه قاچاق می‌شود، آن هم در حالی که سود زیادی نصیبمان نمی‌شود.

یکی از تولیدکننده‌های پرندگان زینتی مراغه که برای ۷ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است گفت: تولیدات این شهر، یک سوم زیر قیمت بازار جهانی به اربیل عراق قاچاق می‌شود.

به گفته هادی خوشبخت، تدوین راهکار قانونی برای پرورش و صادرات قناری از مراغه و دیگر شهر‌های کشور، کمک بزرگی به این صنعت سودآور خواهد کرد.

مهتابی، تولیدکننده دیگر مراغه‌ای گفت: آمار دقیقی از تعداد واحد‌های پرورش پرندگان زینتی درمراغه وجود ندارد، در حالی که با حمایت‌های لازم، نه تنها زمینه اشتغال بسیاری از افراد فراهم می‌شود، بلکه از قاچاق پرندگان زینتی مراغه که بیشتر سود حاصل از این کار به جیب دلالان می‌رود، جلوگیری می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

مراغه، قطب پرورش پرندگان زینتی از جمله انواع قناری در شمال غرب کشور است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است

معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: منشاء اصلی ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی در این صنعت بوده که با اصلاح فرآیندهای مالی، جریان نقدینگی در صنعت برق رشد محسوس داشته و چالش‌های موجود در تولید و مصرف برطرف خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، حمیدرضا باقری امروز در نشست «فرآیند اصلاح ساز و کارهای مالی صنعت برق» در مشهد به تبیین چالش خریدهای شرکت‌های توزیع برق از بازار عمده فروشی و همچنین وضعیت بدهکاری شرکت‌های توزیع و مطالبات نیروگاه‌ها پرداخت.

وی بیان کرد: با اصلاح فرآیند ساز و کارهای مالی در صنعت برق و با توجه به اصلاح نرخ ترانزیت توزیع و انتقال، درصدی از وصول مطالبات قبوض برق به حساب جاری شرکت‌های توزیع واریز می شود تا هزینه‌های جاری آنها را پوشش دهد.

معاون بازار برق ایران ادامه داد: بقیه وصول مطالبات از قبوض، بعد از پرداخت حقوق و عوارض دولتی و مالیات بر ارزش افزوده به حساب‌های وکالتی آنها جهت خرید برق واریز می شود تا برق مورد نیاز مشترکین در درجه اول از بورس انرژی خریداری شود، در غیر این صورت باید با قیمت‌های بازار برق از مدیریت شبکه خرید کرده و به طور هفتگی مطالبات نیروگاه‌ها تسویه شود.

وی گفت: امسال مشترکین صنعتی2 درصد و مشترکین اداری نیز بایستی دستکم پنج درصد از انرژی مورد نیاز خود را از تابلوی سبز بورس انرژی خریداری کنند، در غیر این صورت باید نسبت به احداث سامانه خورشیدی اقدام کنند.

باقری بیان کرد: در صورت عدم خرید انرژی از بورس یا عدم تامین برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر، هزینه‌های خرید انرژی با توجه به نرخ تابلو سبز در صورت حساب ایشان منظور خواهد شد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه صنعت پست را متحول می‌کند؟
  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • موزه تخصصی ایلخانی کشور در مراغه میزبان ۴ هزار گردشگر
  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • بخش صنعت نفت و گاز در سال ۱۴۰۲ بالاترین نرخ رشد اقتصادی را داشت
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • آغاز اقدامات اولیه برای پرورش ۱۰۰ هزار دام سبک در کشت و صنعت مغان