Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مديرعامل شرکت پتروشيمي هلدينگ خليج فارس گفت: در حال حاضر 9 پروژه بزرگ به ارزش 5/ 8  ميليارد دلار در دست اجرا داريم.
به گزارش خبرگزاري آريا از اهواز، جعفر ربيعي در راس هيئتي از مديران ستادي خود و مديران عامل شرکت هاي تابعه اين هلدينگ پتروشيمي در ديدار با بهزاد محمدي معاون وزير نفت و مدير عامل شرکت ملي صنايع پتروشيمي، ضمن تشريح فعاليت هاي جاري هلدينگ خليج فارس اظهار کرد: هلدينگ خليج فارس بزرگترين، شرکت هلدينگي کشور است که از نظر شاخص فروش، در سطح کشور در رتبه دوم قرار دارد و از نظر صادرات نيز اولين صادر کننده بزرگ محصولات غير نفتي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در خصوص ظرفيت هاي به بهره برداري رسيده شرکت هاي پتروشيمي تابعه اين هلدينگ پتروشيمي افزود: کل ظرفيت توليد مجموع هلدينگ خليج فارس 24 ميليون تن در سال است که براي نخستين بار در سال 96کل توليد اين شرکت  از مرز 20 ميليون تن عبور کرد. امسال نيز علي رغم مشکلات و مسائل مربوط به تحريم، اميدواريم ميزان توليد در حدود 20 ميليون تن باشد.
ربيعي با بيان اينکه  37 درصد کل توليد صنعت پتروشيمي کشور اختصاص به توليد شرکت هاي تابعه هلدينگ خليج فارس دارد، در خصوص فعاليت هاي صادراتي اين شرکت، اظهار کرد:  کل صادرات هلدينگ خليج فارس در سال 96 در حدود 8 ميليون و 500 هزار تن بوده است که اين ميزان نشان مي دهد که 41 درصد از کل ميزان صادرات شرکت هاي پتروشيمي و هلدينگ هاي پتروشيمي، اختصاص به شرکت هلدينگ خليج فارس دارد.
وي تاکيد کرد: امسال در بخش صادرات متعهد به ارزآوري 9/ 4 ميليار دلار شده ايم که خوشبختانه تا به امروز در رسيدن به اين هدف موفق عمل کرده ايم.
مدير عامل شرکت هلدينگ خليج فارس با اشاره به تنوع توليد محصولات اين شرکت در دو گروه محصولات مايع و گازي، بيان کرد:  هلدينگ خليج فارس در خصوص اجراي پروژه هاي توسعه اي، در کشور پيشتاز است.
وي گفت:  در حال حاضر 9 پروژه بزرگ پتروشيمي به ارزش 5/ 8 ميليارد دلار در دست اجرا داريم که مي توان به پروژه هاي  پالايشگاه بيد بلند، NGL3200، هنگام، آپادانا، گچساران، صدف، لردگان و ايلام  اشاره کرد.
ربيعي، تاکيد کرد : در سال 1400  با اجراي پروژه هاي در دست اجرا کل ظرفيت توليد هلدينگ خليج فارس به 44 ميليون تن افزايش مي يابد.
وي در خصوص يکي از پروژه هاي مهم در دست اجراي اين هلدينگ پتروشيمي خاطر نشان کرد: برپايه همکاري و مشارکت ميان پتروشيمي و نفت، به تازگي عمليات اجرايي پروژه جمع آوري گاز هاي فلر در مناطق نفت خيز جنوب آغاز شده است. در حال حاضر مطالعات اوليه اجراي اين پروژه به اتمام رسيده است و اميدوارم با خاتمه اين پروژه طبق تعهداتمان در 2 تا 3 سال آينده بخش زيادي از فلر هاي مناطق نفتي جنوب خاموش شود.
جعفر ربيعي در ادامه سخنان خود به جايگاه جهاني اين شرکت اشاره کرد و افزود: اين شرکت از نظر ميزان فروش در سال 2017 ، در رتبه 38 جهان قرار دارد و نسبت به سال 2016 در حدود 6 پله صعود کرده است. بعد از هلدينگ خليج فارس، تنها شرکت ايراني که در فهرست 100 شرکت برتر جهان قرار دارد شرکت نفت گاز پارسيان است که در رتبه 86  است.
وي با تاکيد بر رتبه هاي جهاني هلدينگ خليج فارس، موفقيت اين شرکت را نشان دهنده نقش و تاثير گذاري آن  در منطقه و جهان خواند و گفت: صادرات هلدينگ خليج فارس به صورت اختصاصي و متمرکز  توسط شرکت تجارت صنعت پتروشيمي انجام مي شود. خوشبختانه در مقوله صادرات در هلدينگ خليج فارس و شرکت هاي تابعه آن به صورت هماهنگ   متمرکز عمل مي کنيم، بنابراين در بحث فروش و قيمت گذاري نقش آفريني بيشتري در بازار داريم.
جعفر ربيعي در بحث فروش داخلي اين شرکت را به عنوان يکي از بازيگران اصلي کشور معرفي کرد و افزود: با همکاري مناسب و دفتر توسعه صنايع پايين دستي و کارگروه تنظيم بازار، موفق شده ايم که ثبات و آرامش نسبي در بازار ايجاد نمائيم.
وي اظهار کرد: اين شرکت و چهار شرکت زير مجموعه پترول، مبين، فجر و پارس در بازار بورس کالا پذيرفته و فعال هستند و تقريبا 13 درصد بازار بورس کالا در اختيار  اين شرکت است. بنابراين به دليل شاخص سازي در بازار تاثير گذار هستيم. بازاربورس بازار پر تلاطمي است اما تلاش شده است از سهام داران خرد نيز به صورت منطقي حمايت کنيم.
مدير عامل شرکت پتروشيمي هلدينگ خليج فارس در بخش ديگري از سخنان خود ضمن اشاره به تغييرات ساختاري صنعت پتروشيمي بعد از دوران خصوصي سازي، گفت: معتقدم که وظايف NPC به عنوان مسئول صنعت پتروشيمي کشور بعد از خصوصي سازي، تغيير کرده است. وظايف اين شرکت از سمت تصدي گري و اجرا به سمت حاکميتي، رگلاتوري، سياست گذاري و هدايت سوق پيدا کرده است.
ربيعي، با تاکيد بر نقش ضروري وظايف ماهوي شرکت ملي صنايع پتروشيمي در حوزه رگلاتوري، سياست گذاري و هدايت صنعت پتروشيمي، خاطر نشان کرد: اگرچه از نظر قانوني شرکت هلدينگ خليج فارس خصوصي است، اما از نظر صنعتي، عضوي از خانواده بزرگ صنعت پتروشيمي هستيم و همه ما در يک کشتي هستيم و اميدوارم اين کشتي با سرعت مناسب به سر منزل مقصود برسد.
پايان پيام./

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت پتروشيمي هلدينگ خليج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۴۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

پتروشیمی خلیج فارس مدیرعامل معتمد خود برای اداره باشگاه استقلال را انتخاب کرده است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ بعد از واگذاری قانونی مالکیت باشگاه استقلال تهران به پتروشیمی خلیج فارس و چند شرکت زیرمجموعه آن، حالا رایزنی‌ها در مورد مدیرعامل بعدی آبی‌ها شروع شده و آنچه که مسلم به نظر می‌رسد خروج علی خطیر از جمع مدیران استقلال است.

حالا با بررسی‌ها مشخص شده به احتمال بسیار زیاد سردار احمد شهریاری مدیرعامل سابق باشگاه منحل شده صباباتری که در استقلال هم سابقه عضویت در هیأت مدیره را دارد، به عنوان مدیرعامل جدید معرفی خواهد شد.

ابر هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس مالک ۸۵ درصد مالکیت استقلال است و همه کرسی‌های هیات مدیره در اختیار این مجموعه عظیم اقتصادی با سود سالانه بیش از ۱۴۰ همت قرار دارد و هر فردی که این پتروشیمی بخواهد، بر کرسی مدیرعاملی استقلال تکیه خواهد زد.

رییس فعلی پتروشیمی خلیج فارس کسی نیست جز عبدالعلی علی عسگری رئیس پیشین سازمان صداوسیما... احمد شهریاری نیز در دوره مدیریت علی عسگری ، مرد شماره دو رسانه ملی و معاون پشتیبانی صداوسیما بود.

حالا به نقل از منابع موثق و مستقل، احمد شهریاری با دستور رفیق نزدیک خود مدیرعاملی استقلال را خواهد پذیرفت تا آبی ها دیگر مشکل مالی نداشته باشند و البته با ریخت‌وپاش‌ها و دزدی‌های ریز و درشت مدیران سابقش، بدهی‌های چندصد میلیاردی خلق نکنند.

گفته می‌شود تغییرات مدیریتی استقلال فعلا تا پایان فصل جاری مسابقات انجام نخواهد شد و به دلیل شرایط حساس باشگاه در کورس قهرمانی، قرار نیست تا خردادماه کسی جابجا شود.

همچنین گفته می‌شود با ورود شهریاری، ترکیب هیأت مدیره هم زیر و رو خواهد شد و در بهترین حالت تنها علی آقامحمدی در آن باقی خواهد ماند. از نام هاي بزرگی برای هیأت مدیره نام برده شده که هر کدام از آنها وزنه ای در نهادهای حاکمیتی هستند و اغلب سابقه حضور در استقلال را دارند. 

 

دیگر خبرها

  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • مالک جدید استقلال: به کمتر از قهرمانی آسیا رضایت نمی دهیم
  • خطیر: چه باشم چه نباشم برای استقلال خوشحالم
  • درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس
  • عکس‌| خواسته مشترک هواداران استقلال از هلدینگ خلیج فارس/اخراج علی خطیر
  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • لزوم حمایت هلدینگ خلیج فارس از ورزش در محیط پیرامونی
  • پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟